Nowe posty

Autor Wątek: Mobo najbardziej pasujące do linuxa  (Przeczytany 7587 razy)

arnot

  • Gość
Mobo najbardziej pasujące do linuxa
« dnia: 2006-04-20, 22:43:43 »
Mam problem z zainstalownaniem modemu do neostrady. Standardowo port usb. Model: Sagem fast 800. Próbowałem już ze sterownikami eagle i z kilkoma instrukacjami jakie znalazłem na internecie ale i tak nie mogę tego modemu uruchomić.. a niestety nie mam tyle kasy żeby kupić jakiś router z asdl-em..
proszę więc o pomoc... nie ukrywam że przy linuxach jestem początkujący..

z góry dzięki...

piotrek22

  • Gość
Mobo najbardziej pasujące do linuxa
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-04-20, 23:58:29 »
2006-04-20 22:43:43 arnot napisał:

> Mam problem z zainstalownaniem modemu do neostrady. Standardowo port usb. Model: Sagem fast 800.
 > Próbowałem już ze sterownikami eagle i z kilkoma instrukacjami jakie znalazłem na internecie ale
 > i tak nie mogę tego modemu uruchomić.. a niestety nie mam tyle kasy żeby kupić jakiś router z
 > asdl-em..
 > proszę więc o pomoc... nie ukrywam że przy linuxach jestem początkujący..
 >
 > z góry dzięki...

To co masz, napewno wystarczy.    Napisz na konsoli jako root :
tail -f /var/log/messages , Enter zapamiętaj ostatni wpis i nie zamykając konsoli rozłącz i włącz kabel usb prowadzący do modemu. Zobacz komunikat. Nie zamykaj tej konsoli,  otwórz nową i jako root wypróbuj polecenia startadsl, adsl-start, adslconnect, odczytaj komunikaty z jednej i drugiej konsoli, to powinno Cię naprowadzić gdzie jest błąd.  Zadaj sobie pytania:  czy system widzi modem, z jakim interfejsem jest związany eth0, eth1, ethx?;  czy skrypt łaczący z siecią trafia do tego interfejsu, czy Twój dhcpd - klient jets zwązany z właściwym interfejsem?  Poczytaj o konfiguracji sieci wogóle.  Jak sobie nie poradzisz, podaj więcej szczegółów, distro, komunikaty błędów, co uznasz za ważne.
Kasa nic by nie pomogła, router też by się sam nie skonfigurował.

arnot

  • Gość
Mobo najbardziej pasujące do linuxa