Nowe posty

Autor Wątek: Linux pod mocny sprzęt  (Przeczytany 576 razy)

Offline DzikSpodLasu

  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
Linux pod mocny sprzęt
« dnia: 2024-01-24, 23:00:10 »
Siemka!

Po ostatnich jazdach z mintem, chciałbym spróbować czegoś innego, nie opartego na ubuntu. Ogólnie jestem początkującym użytkownikiem, chciałbym nauczyć się obsługi terminala, korzystać będę z takich programów/aplikacji jak : Steam, Firefox, Visual studio code, gimp, discord. Wybrałem sobie kilka dystrybucji, co polecacie?

- Euro Linux
- Fedora 39
- Manjaro KDE Plasma


Specyfikacja kompa:
AMD Ryzen 7 5700G
Nvidia GeForce RTX4070
Lexar 32GB DDR4
Asus PRIME B550M-A
ENDORFY Vero L6 600W
Dell G2722HS Monitor

Offline 1709

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2765
  • 1709
    • Zobacz profil
Odp: Linux pod mocny sprzęt
« Odpowiedź #1 dnia: 2024-01-25, 01:02:22 »
Albo przetestuj ( oprócz gier 3D ) na Virtualboxie, a potem sobie zainstaluj.
https://www.youtube.com/watch?v=eWQvGJmtUO4&list=PL144PdtmXQorEMmXiO0s0UZSPQu6czD4A
PS: Brak polskiej czcionki, nie jest to brak lenistwa, a jej brak w systemie i brak czasu na reczne poprawki.

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3059
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Odp: Linux pod mocny sprzęt
« Odpowiedź #2 dnia: 2024-01-25, 07:23:05 »
Od dłuższego czasu używam Manjaro KDE (mam ogólną alergię na systemy RPMowate). Intel i9 12 gen+RTX3060 w domu, Ryzen 7 5800X3D+RTX 3060 (poprzednio Xeon Silver 4114+ GTX 760) w pracy. Drivery Nvidii z repozytorium (nie z AURów). System jako taki robi zero problemów (poza fuckupem z XFS z zeszłego roku, ale to strzeliło większość dystybucji z aktualnymi kernelami). Jak się zastanowię, to żaden system mi nie robił problemów (poza ostatnio Gentoo) - a przeszedłem chyba wszystkie z top-25.