Nowe posty

xx Dystrybucja pod HP Omen (6)
Wczoraj o 23:30:08
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
Wczoraj o 21:08:23
lamp Problem z Linux Lite po instalacji (0)
Wczoraj o 19:50:30
xx Ile pingwinów? (1)
Wczoraj o 08:59:24
xx konfiguracja pale moon (0)
2024-03-24, 21:53:42
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (10)
2024-03-23, 02:38:11
xx problem z instalacja sterowników do karty sieciowej (3)
2024-03-18, 18:10:16
xx Plik abc.001 (1)
2024-03-17, 17:48:27
xx Zlecę dopracowanie programu w MatLab (0)
2024-03-13, 15:28:40
xx Linux Mint 21.3 XFCE brak dźwieku po paru minutach (karta muzyczna zintegrowana) (5)
2024-03-12, 23:07:01

Autor Wątek: [C++] Które IDE wybrać  (Przeczytany 2643 razy)

prezes.cc

  • Gość
[C++] Które IDE wybrać
« dnia: 2018-01-31, 19:05:36 »
Znalazłem stronę z IDE dla Linuksa, ale nie wiem, które wybrać:
1. Netbeans for C/C++ Development
2. Eclipse CDT(C/C++ Development Tooling)
3. CodeLite IDE
4. Bluefish Editor
5. Brackets Code Editor
6. Atom Code Editor
7. Sublime Text Editor
8. JetBrains CLion
9. Microsoft’s Visual Studio Code Editor
10. KDevelop
11. Geany IDE
12. Ajunta DeveStudio
13. The GNAT Programming Studio
14. Qt Creator
15. Emacs Editor

Code Editor odrzuciłem, ponieważ nie kompiluje mi programów. Chciałbym spróbować z Qt Creator - dobry wybór? i jest przenośny. Miał ktoś doświadczenie z tymi programami? Przeznaczeniem będzie pisanie gier.

Offline 1709

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2763
  • 1709
    • Zobacz profil
Odp: [C++] Które IDE wybrać
« Odpowiedź #1 dnia: 2018-01-31, 19:10:14 »
Cytuj
Przeznaczeniem będzie pisanie gier.
Napisanie własnego silnika, zwłaszcza samemu może Ci trochę zająć czasu ...
Może skorzystasz z gotowych silników 3D ?
Przykładowo Blender
https://www.youtube.com/watch?v=9nWK8iX2WGM
PS: Brak polskiej czcionki, nie jest to brak lenistwa, a jej brak w systemie i brak czasu na reczne poprawki.

prezes.cc

  • Gość
Odp: [C++] Które IDE wybrać
« Odpowiedź #2 dnia: 2018-01-31, 19:33:48 »
Cytuj
Napisanie własnego silnika, zwłaszcza samemu może Ci trochę zająć czasu ...
Może skorzystasz z gotowych silników 3D ?

Ucze się Unreala Engine - darmowy dla celów niekomercyjnych. Chciałem spróbować też z PainEngine ale nie ma dokumentacji.

Cytuj
Przykładowo Blender

Jestem kiepskim grafikiem/animatorem, ja mam w planach zostanie programistą - zrobić jakieś demo na demoscenie z pomocą animatora, dźwiękowca i rozesłać to po firmach developerskich.

A wracając do tematu wątku jakie IDE polecacie, nie musi to być kolos wystarczy lekkie środowisko.

Offline 1709

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2763
  • 1709
    • Zobacz profil
Odp: [C++] Które IDE wybrać
« Odpowiedź #3 dnia: 2018-01-31, 20:11:25 »
To może podejrzyj który ma lepszy poradnik ile GB zajmuje i ile ma opcji.
Ze swej strony nie znający się ( wiem ... to po co pisze ... )
Jeśli lekkie to CodeLite jest małe, ale szybko się rozwija.
- wsparcie chyba tylko na stronie głównej
Jeśli rozbudowane to Code::Blocks http://www.codeblocks.org/  ( aktualizacje rzadsze i może trochę nie dopracowane )
- jest jeden poradnik po polsku, ale tylko dla początkujących https://www.youtube.com/watch?v=ErOzmh3BiXU

PS: Może zacznij od CodeLite ?


Edytowane
Cytuj
Jestem kiepskim grafikiem/animatorem, ja mam w planach zostanie programistą - zrobić jakieś demo na demoscenie z pomocą animatora, dźwiękowca
Możesz cos więcej napisać ? Bo szczerze tego nie widzę ...
Po co Ci animator do programowania ?
Jeśli jesteś kiepskim animatorem, to jak chcesz stworzyć demo ?


Edytowane

O takiego animatora Ci chodziło ?
https://www.youtube.com/watch?v=3JkOmB9lh1g
« Ostatnia zmiana: 2018-01-31, 20:36:17 wysłana przez 1709 »
PS: Brak polskiej czcionki, nie jest to brak lenistwa, a jej brak w systemie i brak czasu na reczne poprawki.

prezes.cc

  • Gość
Odp: [C++] Które IDE wybrać
« Odpowiedź #4 dnia: 2018-01-31, 21:47:50 »
Cytuj
Możesz cos więcej napisać ? Bo szczerze tego nie widzę ...
Po co Ci animator do programowania ?
Jeśli jesteś kiepskim animatorem, to jak chcesz stworzyć demo ?

Do animacji 3D potrzebny będzie człowiek, tak samo do dźwięku też jeden człowiek i programista, który to wszystko zepnie w całość - animacje -> dźwięk -> programowanie. Na YouTubie pełno jest dem, które stworzyło pięciu ludzi. Każdy mial swoją dzialkę i wszystko to musi być zsynchronizowane i dobrze by było żeby zajmowało 64 kB

Cytuj
PS: Może zacznij od CodeLite ?

Tak zrobie.

Cytuj
O takiego animatora Ci chodziło ?
https://www.youtube.com/watch?v=3JkOmB9lh1g

Dokładnie. Gościu zna się na animacji, ale brakuje dźwięku i spięcia tego wszystkiego w jedną całość. Tylko, że to jest animacja poklatkowa i brakuje tylko dźwiękowca, żeby to ożywić. Ja mam w planach zrobienie czegoś takiego

https://www.youtube.com/watch?time_continue=74&v=ZfuierUvx1A

Ahh, mógłbym na to patrzeć i patrzeć :)