Nowe posty

Autor Wątek: Format partycji w GParted  (Przeczytany 10173 razy)

breezah

  • Gość
Format partycji w GParted
« dnia: 2011-07-04, 15:56:33 »
Witam,
jestem tu nowy i zwracam się do Was z ogromną prośbą o pomoc. Miałem windowsa xp z 4 partycjami: c z windowsem i d, e, f z waznymi plikami. Windows przestal dzialac, nie wlacza sie, nie dziala tryb awaryjny, nie bootuje z plyty z windowsem, nie dziala tez mini windows xp z hiren's boot cd, wiec skorzystalem z plytki LUPU 5.2 i zadzialalo. Teraz moim celem jest format dysku C:, tylko ze jestem kompletnym laikiem, a w linuxie partycje sa nazwane inaczej. na pulpicie mialem ikonki sda1 i sda5 do sda15. na sda1 znalazlem jakby dysk C windowsowy, zrzucilem z niego pliki ktore mnie interesuja na pendrive'a i teraz chcialbym ten dysk C sformatowac, zeby zainstalowac na nim windowsa xp znowu. wlaczylem program gparted ktory byl na tej plytce LUPU i tam mam wyswietlone nastepujace partycje:
dev/sda1/
dev/sda2/

Chce Was zapytac czy jak sformatuje dev/sda1/ to tak jakbym sofrmatowal windowsowy dysk C tak? Chodzi mi o to, zeby nie usunac plikow z dyskow D, E i F.
Tutaj tez jets napisane ze dev/sda1/ ma pojemnosc 71gb, a nie wydaje mi sie, zeby moja partycja C: w windowsie miala az taka pojemnosc (ale tutaj nie jestem pewny).

A moze macie tez inne rady jak sformatowac dysk C?

Przepraszam, jesli wpisalem w zlym watku.
Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi, pozdrawiam serdecznie

  • Gość
Format partycji w GParted
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-07-04, 16:08:49 »
Na 99% /dev/sda1 to Twoja partycja Windows.
A nie możesz zobaczyć zawartości kolejnych /dev/sda[numer]? Bo wtedy chyba poznasz który jest który ;) .

breezah

  • Gość
Format partycji w GParted
« Odpowiedź #2 dnia: 2011-07-04, 16:15:32 »
Na pulpicie mam duzo takich sda od nr 5 do 15, ale na wszystkich jest to samo - czyli zawartosc windowsowego dysku D:. nie moge nigdzie znalezc odpowiednikow dyskow E i F, dlatego nie mam pewnosci co do formatowania dev/sda1.