Nowe posty

Autor Wątek: polecenie cat potok  (Przeczytany 5973 razy)

porschelukas

  • Gość
polecenie cat potok
« dnia: 2011-04-06, 17:20:56 »
Witam, jestem początkującym użytkownikiem systemu linux, w zasadzie używam go tylko jeśli trzeba mi na studiach do kolokwium. Mam problem z takim zadaniem:

"Korzystając z polecenia cat utwórz plik o nazwie plik3.txt, który będzie składał się z zawartości pliku plik1.txt, ciągu znaków z klawiatury i pliku plik2.txt."

Próbowałem już na możliwie różne sposoby, rozumiem, że trudność polega na połączeniu w potok, bo w 3 oddzielnych linijkach zrobić to to żaden problem. Nie rozumiem też do końca czy mogę korzystać tylko z polecenia cat.
Wg mnie to powinno działać:
cat plik1.txt > plik3.txt | cat >>plik3.txt | cat plik2.txt >> plik3.txt

Niestety wczytywanie z klawiatury odbywa się tylko jeśli cat >> plik3.txt jest jako pierwsze, z godzinę już przesiedziałem nad tym

arctgx

  • Gość
polecenie cat potok
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-04-06, 18:02:18 »
Cytat: porschelukas
z godzinę już przesiedziałem nad tym
cat <[b][/b]< koniec_pliku
$(<[b][/b]plik1)
Godzina to wielka strata czasu... Tylko się powiesić... :P
$(<[b][/b]plik2)
koniec_pliku
Jak Ty chcesz porządnie poznać basha bez poświęcenia mu czasu?
Pozdrawiam!

porschelukas

  • Gość
polecenie cat potok
« Odpowiedź #2 dnia: 2011-04-06, 18:36:00 »
Okej, dzięki wielkie;)
A co robi ten $(), nie ma tego opisanego nigdzie w manualu cata?
Jeśli chodzi o system Linux, to uważam, że jest on świetny, ale nigdy mi się nie przyda jego znajomość a już na pewno nie znajomość basha, nie widzę praktycznego zastosowania klepania tych komend, jak to samo można sobie wyklikać myszką. Dlatego teraz uczę się tylko tak, aby było zaliczone, być może w przyszłości mi się odmieni. Ogólnie jestem wzrokowcem, lubię jak coś "wygląda" i w przyszłości zamierzam pisać aplikacje "wyglądające", no a aplikacje w bashu niestety "nie wyglądają";) Pozdrawiam!

arctgx

  • Gość
polecenie cat potok