Nowe posty

Autor Wątek: Problem z logowaniem do Ubuntu 10.4  (Przeczytany 2719 razy)

xorg

  • Gość
Problem z logowaniem do Ubuntu 10.4
« dnia: 2010-12-01, 18:14:14 »
Witam,
muszę się przyznać że jestem na razie bardzo zielony jeżeli chodzi o Linux'a i nie za bardzo mogę sobie poradzić z kilkoma problemami, nie chciałbym od razu reinstalować całego systemu. Liczę na wyrozumiałość dla mojej ignorancji :)

1> Może wydawać się to dziwne, zagmatwane więc opisze sytuację jak najdokładniej. Zauważyłem że po włączeniu komputera, nie mam praw administratora. Na początku ustawiłem ekran logowania, z loginem i hasłem. Następnie coś tam się z tym pobawiłem i wyłączyłem go (ekran logowania), zostawiłem tylko hasło. Potrzebne jest w momencie wydawania poleceń np. sudo w terminalu.

2> Chętnie sam bym pobuszował po ustawieniach i wszedł w ekran logowania, ale coś pochrzaniło się z Compizem i teraz nie mam 'paska startu' u dołu ekranu (środowisko XFCE), nie wiem jak mogę wejść do niego poprzez terminal. Aha... co do tego paska, próbowałem reinstalować Compiz ale o dziwo nie podziałało, próbowałem też edytować plik xorg.conf, ale ku mojemu zdziwieniu okazało się że jest pusty.

3> Nie wiem dlaczego (chyba jest to spowodowane tym że nie mam praw administratora czy roota), ale po kliknięciu prawy przyciskiem myszy na pulpit wyświetla się tylko drzewo zawierające następujące wpisy:

Utwórz katalog, Utwórz aktywator, Utwórz dokument, Otwórz w terminalu, Uporządkuj według nazwy, Utrzymywanie wyrównania, Wklej i Zmień tło pulpitu, w ogóle nie mam dostępu do wcześniejszych opcji w tym Ustawienia, System etc.
Dziwne, nie jestem w stanie określić od którego momentu tak się stało.
Ze względu na brak menu na dole, jedynym wyjściem na wyłączenie systemu jest komenda shutdown w terminalu, nie wiem czy się męczyć z dociekaniem o co chodzi czy może lepiej reinstalować cały system.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.