Nowe posty

xx Odpowiednie wykorzystanie rdzeni P i E procesora (0)
Wczoraj o 17:52:01
xx Samba DC/AD problem z DNS (0)
2024-07-25, 12:42:23
xx DNS i WWW na virtualbox (4)
2024-07-24, 10:30:38
xx Instalacja Manjaro Linux (11)
2024-07-13, 22:57:31
xx Linux Lite 6.6. Po uruchomieniu z DVD przeglądarka Chrome jest nieaktywna (12)
2024-07-10, 22:33:30
xx Laptop MSI CR500 - nie akceptuje linuksa (6)
2024-07-03, 05:30:18
xx Co to jest ? (3)
2024-07-02, 13:36:58
xx Nowa wersja libreoffice (1)
2024-06-30, 18:22:49
xx Dystrybucja - środowisko graficzna dla amigowca (MUI) (4)
2024-06-30, 12:14:25
xx Jaki kod błędu zwracać z kernela? (3)
2024-06-09, 12:29:22

Autor Wątek: K Develop C++  (Przeczytany 8930 razy)

axlinux

  • Gość
K Develop C++
« dnia: 2008-02-25, 21:55:16 »
Postanowiłem zabrać się za bibliotekę QT4.
Przeczytałem trochę już artykułów w necie ale dalej mam problem jak skompilować taki mały programik.

Zainstalowałem KDevelop C++, utworzyłem nowy projekt, wkleiłem taki kod:

#include 
#include
#include

int main( int argc, char **argv )
{
    QApplication a( argc, argv );

    QPushButton quit( "Quit", 0 );
    quit.resize( 75, 30 );
    quit.setFont( QFont( "Times", 18, QFont::Bold ) );

    QObject::connect( &quit, SIGNAL(clicked()), &a, SLOT(quit()) );

    a.setMainWidget( &quit );
    quit.show();
    return a.exec();
}
Pochodzi on z tej strony: http://www.jtz.org.pl/Inne/QT-Tutorial/t2.html

I odpalam Build ->Build Project


Pojawia się błąd: hello.cpp:15: error: ‘class QApplication’ has no member named ‘setMainWidget’

przy:     a.setMainWidget( &quit );


Jestem świeży z QT4 więc nie wiem co to oznacza;]

Dzięki za posty.

axlinux

  • Gość
K Develop C++
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-02-25, 21:56:25 »
Acha teraz doczytałem...to jest dla QT2...

mikolajS.

  • Gość
K Develop C++
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-05-30, 16:06:09 »
KDevelop kompiluje projekty QT4 ale mniej skomplikowane. (wybierasz pusty projekt QT4).
Równie prosto można to robić za pomocą konsoli.
qmake-qt4 -project   #tworzy plik projektu
qmake-qt                 #przygotowuje skrypt make i tworzy pliki ui_*
make                      #kompilacja
wszystkie pliki muszą być w tym katologu w którym kompilujesz (bez podkatalogów)