Nowe posty

Autor Wątek: openSUSE-10.3-GM KDE-Live-i386 - błąd pliku ISO ???  (Przeczytany 11178 razy)

ashiba

  • Gość
Witam szanownych forumowiczów.
Jestem laikiem jesli chodzi o LINUX i różne dystrybucje. Jestem zainteresowany systemem LINUX openSUSE 10.3. Chciałbym wcześniej przetestować Linuxa dzięki LiveCD jednak każdą dystrubucję którą ściągnę z inetu "Live CD KDE (685MB)" ->http://download.opensuse.org/distribution/10.3/iso/cd/openSUSE-10.3-GM-KDE-Live-i386.iso nie potrafię dobrze wypalić. Sprawdzałem MD5 pliku ISO tej dystrybucji i porównywałem tym ze strony, wszystko się zgadza. Jednak kiedy otwieram plik ISO w Isobusterze v.2.2 wywala mi bład. Kiedy wypalilem w Nero płyta się nie bootuje. Kiedy wyekstrachuje pliki z ISO i sam stworzę płytę bootowalną na ekranie bootowania wywala mi instalator błąd o niepoprawnej sumie CRC. Ściągałem już z róznych źródeł i za każdym razem ten sam błąd. Nadmienię iż dytrybucja openSUSE-10.3-GM-KDE-i386.iso wypala mi bez błędu.
Nie wiem co jest grane z liveCD?
Proszę o wskazówki tych forumowiczów co już wypalili wersje liveCD.

Pozdrawiam

norbert_ramzes

  • Gość
openSUSE-10.3-GM KDE-Live-i386 - błąd pliku ISO ???
« Odpowiedź #1 dnia: 2007-12-04, 14:19:30 »
To że sumy MD5 się zgadzają nie udowadnia tego że plik nie jest uszkodzony!!!

PS. Sprawdzałeś też te sumy po wypaleniu?

ashiba

  • Gość
openSUSE-10.3-GM KDE-Live-i386 - błąd pliku ISO ???
« Odpowiedź #2 dnia: 2007-12-04, 19:13:35 »
Po wypaleniu?
Nie za bardzo wiem jak mam sprawdzić crc jak już mam wypaloną płytę ???

To samo się tyczy wersji live ale z gnome. Ta sama sytuacja. Jak wejdę przez Total Commandera w podgląd pliku iso to mam tylko katalog [boot.images] i żadnych plików już nie widać.

Pierwszy raz się spotkałem z sytuacją kiedy sumy crc się zgadzają a plik jest prawdopodobnie walnięty. W isobusterze nadal błędy. Niechcę jeszcze instalować Linuxa wolałbym go sobie najpierw zobaczyć a tu psinco.