Nowe posty

Autor Wątek: Odczytanie danych z partycji linuksowej pod Windowsem  (Przeczytany 7980 razy)

ukar

  • Gość
Witam, w związku iż jestem laikiem totalnym jeżeli chodzi o Linux, a mam problem bardzo poważny proszę o pomoc.

Mój znajomy ma firmę w której jakiś informatyk postawił sieć z dostępem do internetu na Linuksie: czyli modem ---> router ---> switch---> serwer Linux i inne komputery z sieci. Dane (faktury, dokumenty, etc) z komputerów (system Windows) były zapisywane na serwerze w którym jest zainstalowany linux. I teraz tak informatyk słusznie został zwolniony z firmy i zrobił niesamowity numer mianowicie po 1.) nie można na komputerach sieciowych odczytać danych zapisywanych na serwerze. 2.) po odpaleniu serwera system prosi o login i hasło :(. Pytanie moje brzmi jak ominąć zabezpieczenie? jak odzyskać te dokumenty? czy jest możliwość podłączenia dysku z Linuxem jako slave do kompa z Windowsem i w nim odczytania danych  - jak to zrobić aby Windows widział partycje linuksowe i zapisane na nich pliki?.


Proszę o pomoc zależ mi bardzo na czasie.

TheUsh

  • Gość
Odczytanie danych z partycji linuksowej pod Windowsem
« Odpowiedź #1 dnia: 2007-03-10, 20:32:54 »
Najlepiej bedzie jak podepniesz dysk z linuksowego serwera do innego komputera i uzyjesz np. programu explore2fs http://www.chrysocome.net/explore2fs , bo jak zaczne tlumaczyc w jaki sposob odzyskac haslo na tym serwerze to sie nie polapiesz ;)

xavery

  • Gość
Odczytanie danych z partycji linuksowej pod Windowsem
« Odpowiedź #2 dnia: 2007-03-10, 21:37:56 »
Sorry za off-topic, ale

 > zrobił niesamowity numer mianowicie po 1.) nie można na komputerach sieciowych odczytać danych
 > zapisywanych na serwerze.

Może nie jest to wina samego informatyka ale nie obsługiwania przez pewien czas systemu (np. zapchanie partycji, wyłaczenie usługi...)

2.) po odpaleniu serwera system prosi o login i hasło :(.