Nowe posty

Autor Wątek: Bootowanie z USB ?  (Przeczytany 6274 razy)

tomkkk

  • Gość
Bootowanie z USB ?
« dnia: 2006-09-06, 23:33:15 »
Witam wszystkich,
Na początku chciałbym powiedzieć, że jestem początkującą osoba jeżeli chodzi o konfiguracje usług sieciowych pod linuxem.

Z tego co czytałem to po zainstalowaniu samby i jej konfiguracji robi ona jako kontroler domeny i również \\"trzyma w pamięci\\" całe otoczenie sieciowe. To co wiem to o wywalczenie kontrolera domeny jest odpowiedzialna komenda \\"os level 64\\". Proble mój polega na tym, że niestety chyba to nie działa, bo wchodząc pod win w otoczenie sieciowe czasami nie widać jakiejś grupy roboczej albo kompa, ktory tak na prawde jest w sieci(dopiero po wpisaniu ip w przegladarce moge oglądać jego zasoby) Wydaje mi się że samba jest chyba w miarę dobrze skonfigurowana, bo działa logowanie do domeny z innych kompów, no i czasami jak widać wszystkie grupy robocze - włącznie z tą gdzie jest serwer moge się zalogować na niego i przeglądać zasoby na linuch. Linux to jest jak by co debian. Nie wiem co jest grane ale wydaje mi się, że przy uruchomionej sambie wszystko w otoczeniu sieciowym powinno być widoczne od razu. Może ktoś wie co jest z tym nie tak, albo może ja coś źle robie.

Proszę o pomoc i dziękuje z góry.
pozdrawiam

lesiulodz

  • Gość
Bootowanie z USB ?
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-09-06, 19:19:23 »
chciałbym uruchomić komputer z pendrive`a lecz w ustawieniach biosu nie znalazłem boot form USB, są hd0, hd1 ... zip, lan lecz usb nie ma , czy da się to jakoś obejść i uruchomić kompa z pendrive ?

arctgx

  • Gość
Bootowanie z USB ?
« Odpowiedź #2 dnia: 2006-11-03, 14:16:39 »
Może zadowoli Cię uruchamianie pośrednio przez GRUB? Choćby po to, by w chacie móc eksperymentować, a w terenie być może normalnie uruchamiać z innych płyt...
Odpal konsolę GRUB-a z dysku, dyskietki lub płytki. Działa na niej dokańczanie.

Jeśli wpiszesz
root (hd
a potem tab, powinienneś otrzymać dokończenia nazw dostępnych dysków.