@pkraszewski Mam pytanko
Pisząc dany program , wiemy że będzie działać na naszych komputerach i na innych
komputerach o podobnych parametrach.
Zauważyłem jeśli chodzi o gry na linuxa, że nie zawsze są podane
parametry minimalne i zalecane,
jeśli już są to często kopiowane z odpowiedników windowsowych.
No więc jak oni to robią?
Szczerze nie wiem, wydaje mi się, że rozdają wersję beta swoim znajomym
"testerom"
i pytają się jak im to działa, czy mają lagi, ewentualnie przetestować
w jakiś popularnych benchmarkach ( to jest do testowania głównie wydajności ),
na linuxa też są, ale może nie aż takie cudowne itd.
Drugi sposób jaki mi przychodzi do głowy to własnie to o czym wspomniałeś to znaczy pisząc np. grę używasz procedur czy czegoś tam,
każda karta graficzna , czy procesor ma zbiór tych rozszerzeń,
im nowsze tym pewnie więcej.
Jeżeli użyjemy jakiegoś rozszerzenia które nie jest obsługiwane przez sprzęt
testera to aplikacja/program napewno nie zadziała mu prawidłowo.
( Filtrowanie anizotropowe
Mapowanie wypukłości
Efekty cząsteczkowe
Full Scene Anti-Aliasing
HDR
Pixel Shader
Vertex Shader
Transform & Lighting
GPGPU
PhysX
MMX
3DNow!
SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4, SSE5, AVX )
Acha , miałem taki przypadek, że gra mi nie działała . bo miałem
za mało pamięci na karcie graficznej.
To ile jest pamięci przydzielane na karte graficzną też zależy od programu?
Czy nie zawsze?
Bo np. mozna sobie zrobić gre w blenderze lub czymś innym, ale tam nie widać
owych użytych procedur, lub użycia pamieci, zazwyczaj wspomina się tylko,
że im gra bardziej rozbudowana, tym cięższa.
Edit:
Może się komuś przydadzą komendy:
glxinfo
cpuinfo
glxinfo | grep -i mesa
glxinfo | grep -i ati
glrrxinfo
lspci -v
Te komendy na przykładzie karty graficznej ati dadzą trochę informacji np.
o obsługiwanych rozszerzeniach, ale tylko tej którą posiadamy.