Nowe posty

Autor Wątek: Damn Small Linux - montowanie partycji , szukanie plików  (Przeczytany 9989 razy)

f4stcod3r

  • Gość
Oto mam taki problem. Ściągnełęm sobie DSL live cd linux ,i po uruchomieniu chcę przejżeć plik systemowe Windows , ale niestety nie mogę ich znaleźć . Wyczytałem gdzieś że trzeba zamontować dysk Windowsa , niestety jestem w tym trochę zielony a komendy które znalazłem na necie nie działają .

Offline Lord Darius

  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1162
    • Zobacz profil
Damn Small Linux - montowanie partycji , szukanie plików
« Odpowiedź #1 dnia: 2010-11-17, 23:01:00 »
Cytat: f4stcod3r
... a komendy które znalazłem na necie nie działają .
Jakie komendy?
Spójrz bez strachu na rzecz budzącą strach, a straszność sama zniknie.
cat /etc/debian_version

f4stcod3r

  • Gość
Damn Small Linux - montowanie partycji , szukanie plików
« Odpowiedź #2 dnia: 2010-11-17, 23:26:53 »
Do odczytu i zapisu ;]

apttiude install ntfs-3g

ntfs-3g /dev/hda1 /mnt/dysk

chmooreck

  • Gość
Damn Small Linux - montowanie partycji , szukanie plików
« Odpowiedź #3 dnia: 2010-11-18, 08:36:08 »
Co oznacza "nie działają" ?
Że niby żadnych komunikatów ?
Jeśli są jakieś komunikaty, to je przeczytaj i poszukaj samodzielnie rozwiązania.

sasha666

  • Gość
Damn Small Linux - montowanie partycji , szukanie plików
« Odpowiedź #4 dnia: 2010-11-18, 11:41:45 »
Z tego co pamiętam to DSL tak jak puppy automatycznie wykrywa wszystkie nośniki prze starcie, lokuje je na pulpicie i w przypadku puppyego wystarczy "dwuklik" a w przypadku DSL - prawy myszy i mount. Choć przyznam że DSLa daaawno nie widziałem...

f4stcod3r

  • Gość
Damn Small Linux - montowanie partycji , szukanie plików
« Odpowiedź #5 dnia: 2010-11-18, 14:46:46 »
to znaczy wyskakuje kominikat że aptitude nie działa

sasha666

  • Gość
Damn Small Linux - montowanie partycji , szukanie plików
« Odpowiedź #6 dnia: 2010-11-18, 18:06:18 »
W DSL musisz najpierw odblokować "apta" żeby móc korzystać z "apt-get" cz "aptitude" ;)