Nowe posty

Autor Wątek: Właśnie zacząłem pisać powłokę  (Przeczytany 2833 razy)

madichat

  • Gość
Właśnie zacząłem pisać powłokę
« dnia: 2010-01-27, 12:50:24 »
Jestem studentem 5 roku informatyki, i na prace magisterską wybrałem napisanie powłoki która zachęca do kozystania z linuxa, a ponadto objaśnia i uczy jego (no powiedzmy podstawowej)  obsługi, tak dla osób które pierwszy raz maja z nim styczność.   Prosze napisać co w takiej powłoce powinno sie znajdować, a może brakuje ci jakiegoś programu pod KDE lub Gnome. Prosze podsuwać pomysły, Pozdrawiam.

arctgx

  • Gość
Właśnie zacząłem pisać powłokę
« Odpowiedź #1 dnia: 2010-01-27, 16:38:53 »
Czy ułatwienia niektórym osobom życia wymaga napisania powłoki od zera? Może lepiej pomyślałbyś o zbudowaniu skryptowej nakładki na istniejące powłoki?

Napisałem w liczbie mnogiej, bo zgodność ze standardem POSIX pozwala tworzyć skrypty działające we wielu powłokach, a nie tylko "baszystowskie" lub ograniczone do innej, jednej.

Offline Robert

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2516
    • Zobacz profil
Właśnie zacząłem pisać powłokę
« Odpowiedź #2 dnia: 2010-01-27, 17:27:20 »
Cytat: "madichat"
napisanie powłoki która zachęca do kozystania z Linuksa,
1. Hardcorowców (przyszłych użytkowników gentoo, archa i slacka) nie trzeba zachęcać do linuksa, bo oni i tak już kochaja i konsolę i linuksa.

2. Wszystkich pozostałych nową powłoką to możesz tylko zniechęcić. Przydałby się natomiast:
   A. Jakiś fajny natywny OCR
   B. Jakiś zamiennik do Płatnika
Zanim popełnisz grafomaństwo: 1 | 2 | 3
Baza RPM Jak szukać informacji

ZipoKing

  • Gość
Właśnie zacząłem pisać powłokę
« Odpowiedź #3 dnia: 2010-01-27, 18:28:40 »