Nowe posty

Autor Wątek: Backup danych przez SSH i Crona  (Przeczytany 2987 razy)

zel

  • Gość
Backup danych przez SSH i Crona
« dnia: 2014-01-07, 16:13:00 »
Cześć wszystkim :)

Jestem baaaardzo początkujący w tych sprawach, więc proszę o dozę wyrozumiałości :)
Chciałem na serwerach nazwa.pl ustawić sobie automatyczną kopię bazy danych i plików na ftp. Mają tam wbudowanego crona jakby w panel administracyjny, więc postanowiłem skorzystać :)

Gmerając w necie spisałem taki prosty skrypt do backupu plików:

$TIME=`date +"%b-%d-%y"`
$FILENAME="backup-$TIME.tar.gz"
$SOURCE="/katalog_do_backupu"
$DIR="/backup"
tar -cpzf $DIR/$FILENAME $SOURCE
Dostaje raport na maila:
Na wyjsciu błędów programu nie było żadnych danych.
Więc chyba ok?

to samo z bazą danych:
mysqldump -h tu_serwer --port=3307 -u użytkownik -p tutaj_hasło nazwa_bazy > backup/database_backup.sql
Przez SSH jedno i drugie działa, przez crona nie idzie :(

W ustawieniach tego crona jest "Interpreter: PHP . PERL . brak" - na PHP nie idzie, jak zmieniłem na brak, to wyskakuje mi "/bin/sh: /backup/database_copy.sh: Nie ma takiego pliku ani katalogu"
Mimo, że jest oczywiście :)

pomożecie coś? :) dziękuje!

darkdancer

  • Gość
Backup danych przez SSH i Crona
« Odpowiedź #1 dnia: 2014-01-08, 13:49:14 »
Cytat: zel
W ustawieniach tego crona jest "Interpreter: PHP . PERL . brak" - na PHP nie idzie, jak zmieniłem na brak, to wyskakuje mi "/bin/sh: /backup/database_copy.sh: Nie ma takiego pliku ani katalogu"
Mimo, że jest oczywiście :)
1. Plik ma prawa do wykonywania?
2. W skrypcie w pierwszej linii masz ustawiony shebang? (#!/bin/sh)
3. Plik na pewno znajduje się tam gdzie ma się znajdować?

zel

  • Gość
Backup danych przez SSH i Crona
« Odpowiedź #2 dnia: 2014-01-09, 10:44:13 »
1. 755
2. Próbowałem z #!/bin/bash i #!/bin/sh
3. Nie podaje się ścieżki do pliku, tylko wybiera się z listy, więc strasznie dziwna sprawa z tym "nie znaleziono pliku" :/