Nowe posty

Autor Wątek: Linux + Stary komputer = Router i Dysk zewnętrzny, Poczatkujacy  (Przeczytany 3808 razy)

dogu18

  • Gość
Witam
jestem bardzo początkujący w Linux ale che się naumieć tego.
Ale do rzeczy:)
z powodu małej ilości miejsca na dysku w laptopach w domu postanowiłem kupić zewnętrzny dysk sieciowy i widać go w lokalny Wlan. Ale pojawił się problem:/ ceny obudów LAN są trochę zaporowe:/

wpadłem więc na taki pomysł żeby kupić jakiś stare komputer pokroju PII/PIII i dokupić do niego kontroler SATA i tam podpiąć dyski a system zainstalować na CF przez adapter.

Dziś w szkole rozmawiałem z wykładowcą i stwierdził ze to mogło by być fajne rozwiązanie ale ze warto by było jeszcze ten komputer zaciągnąć do pracy jako router i zastopować nim sprzętowy.


Teraz pytania.
Czy będę mógł udostępnić całe dyski w sieci bez ograniczeń zapisu odczytu dal Windows Vista??
czy Programowy router będzie lepszy od sprzętowego??
jakiego typu problemu mogą mnie jeszcze spotkać??

z góry sory jeśli moje pytania są głupie ale moja przygoda z linuxem się dopiero zaczyna i ciał bym ją kontynuować:))

pozdrawiam :)

damspol

  • Gość
Linux + Stary komputer = Router i Dysk zewnętrzny, Poczatkujacy
« Odpowiedź #1 dnia: 2009-02-23, 08:45:30 »
1. tak
2. tak,np.qos

chmooreck

  • Gość
Linux + Stary komputer = Router i Dysk zewnętrzny, Poczatkujacy
« Odpowiedź #2 dnia: 2009-02-23, 09:03:54 »
Zamiast kupować stary pII/pIII zorientuj ile by cię wyszło złożenie tego na atomie.

dogu18

  • Gość
Linux + Stary komputer = Router i Dysk zewnętrzny, Poczatkujacy
« Odpowiedź #3 dnia: 2009-02-23, 16:50:13 »
Cytat: chmooreck
Zamiast kupować stary pII/pIII zorientuj ile by cię wyszło złożenie tego na atomie.
ze tak sie zapytam o jaki "Atom"chodzi?? jest jakas platforma czy cos?? i jak z kosztami tego czegos??
bo starego kompa to mógł bym miec nawet za free

jeszcze jedno pytanie jakie plusy ma router programowy od sprzetowego??

pozdrawiam

Offline roobal

  • Users
  • Guru
  • *****