Forum Linux.pl

Oprogramowanie => Inne => Wątek zaczęty przez: Konrad Nie w 2005-05-28, 08:40:46

Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: Konrad Nie w 2005-05-28, 08:40:46
co zrobic abym mogl odpalic cos w trybie graficznym jako root pod kontem uzytkownika

najlepiej zeby na stale zeby nie zmieniac za kazdym razem

Debian 3.1
 

Pozdrawiam
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: Kostas Chadzulis w 2005-05-28, 12:19:33
2005-05-28 08:40:46 konradnie napisał:

> co zrobic abym mogl odpalic cos w trybie graficznym jako root pod kontem uzytkownika
 >
 > najlepiej zeby na stale zeby nie zmieniac za kazdym razem
 >
 > Debian 3.1
 >  
 >
 > Pozdrawiam
Zalezy jakie masz srodowisko graficzne, ale na przykład w KDE robi się to w ten sposób:
-Klikasz prawym przyciskiem myszki na ikonę programu, który chcesz odpalić jako root.
-Wybierasz właściwości
-Klikasz na zakładkę \\"program\\"
-Wybierasz na dole okienka \\"zaawansowane opcje\\"
Pokaże Ci się okienko, w którym masz opcję \\"uruchom jako inny uzytkownik\\" wpisujesz tam nazwę użytkownika, w Twoim przypadku jest to root.
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: Konrad Nie w 2005-05-29, 13:34:34
to wiem tylko root nie moze znalesc trygu graficznego


cannot connect to X server

Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: Tomcio Paluch w 2005-05-29, 14:18:42
A tak np jaki program ?
Jak cos nie wymaga uprawnien roota to lepiej niech tak zostanie a programy, ktore tego wymagaja zapytaja sie uprzednio o haslo, przynajmniej w moim KDE.
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: Konrad Nie w 2005-05-29, 16:22:49
kazdy program ktory jest w X-sach odpalany np konqueror
czasem cos potrzebuje zrobic jako root
i dupa

pracuje w KDE

Pozdrawiam
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: Tomcio Paluch w 2005-05-29, 19:05:07
2005-05-29 16:22:49 konradnie napisał:

> kazdy program ktory jest w X-sach odpalany np konqueror
 > czasem cos potrzebuje zrobic jako root
 > i dupa
 >
 > pracuje w KDE
 >
 > Pozdrawiam

Jak mam linuksa (mam Gentoo ok 2 lata) nigdy nie wymuszlem uruchomienia jakiegos programu pod X\\'ami jako root, bo jakos nie musialem.

A jesli chodzi o konqueror to az se sprawdzilem. Jak cos wymaga uprawnien root\\'a to pyta sie mnie o haslo. Moze to kwestia konfiguracji samego KDE, nie wiem. Ja tak mam od poczatku :)
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: xis w 2005-05-29, 21:03:14
W KDE:
Wciskasz Alt+F2 i wpisujesz \\'kdesu \\'.

W konsolce (X serwer musi zezwalać na połączenia tcp/ip z localhosta):
Jako użytkownik wpisujesz:
xhost +localhost (to pozwoli innym użytkownikom localhosta na korzystanie z X serwera)

Jako root (lub kto inny):
export DISPLAY=:0


Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: Konrad Nie w 2005-05-29, 22:08:27
ok zrobilem tak i po uruchomieniu wywala

Xlib: connection to \\":0.0\\" refused by server
Xlib: No protocol specified

konqueror: cannot connect to X server :0


jest jakas opcja aby to na stale zrobic

np w fedorce nie bylo problemow tego typu

Pozdrawiam i dzieki za pomoc
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: xis w 2005-05-29, 22:54:49
2005-05-29 22:08:27 konradnie napisał:

> ok zrobilem tak i po uruchomieniu wywala
 >
 > Xlib: connection to \\":0.0\\" refused by server
 > Xlib: No protocol specified
 >
 > konqueror: cannot connect to X server :0

Gdybyś poczytał \\'man xhost\\' to byś wiedział :)

xhost local:localhost
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: Konrad Nie w 2005-05-30, 10:36:19
ok sprawdze i to chyba bedzie to

czy jest moze metoda jakas aby to na stale zrobic  ( pomijam dopisanie w jakims pliczku startowym)

Pozdrawiam
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: w 2005-08-04, 12:34:44
mam podobny problem, po wstukaniu xhost +localhost otrzymuje

Xlib: connection to \\":0.0\\" refused by server
Xlib: No protocol specified

xhost:  unable to open display \\":0\\"
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: Konrad Nie w 2005-08-04, 13:02:32
czy ktos wie jak ustawic kde
aby root mial dostep do trybu graficznego ??????

dzialam na debianie

Pozdrawiam
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: w 2005-08-04, 13:09:08
2005-08-04 12:34:44 lynczu napisał:

> mam podobny problem, po wstukaniu xhost +localhost otrzymuje
 >
 > Xlib: connection to \\":0.0\\" refused by server
 > Xlib: No protocol specified
 >
 > xhost:  unable to open display \\":0\\"


znalazlem rozwiazanie :)

http://lists.debian.org/debian-user-polish/2003/04/msg00326.html
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: Konrad Nie w 2005-08-04, 13:19:46
fajnie jak bede w domciu z testuje

dzieki
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: w 2005-08-05, 09:01:34
Xlib: connection to \\":0.0\\" refused by server
Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key

(gedit:13824): Gtk-WARNING **: cannot open display:

uzylem xhost - dostalem to samo, tylko z xhost; przeczytalem http://lists.debian.org/debian-user/1998/09/msg00113.html, zrobilem, nie dziala. wycialem --nolisten tcp w xserverrc - tez nie dziala. ustawialem display i kombinowalem z xauth - powtorka z rozrywki. nie mam juz pojecia co robic, moze cos umknelo mojej uwadze?

Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: Konrad Nie w 2005-08-05, 11:18:11
u mnie to samo
nadal nie dziala na forum debian users jest tam watek o tym jak to rozwiazali

ale u mnie nic nie daje rezultatu a sprawdzam na 2 kompach :(

Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: w 2005-09-10, 15:55:20
2005-08-05 11:18:11 konradnie napisał:

> u mnie to samo
 > nadal nie dziala na forum debian users jest tam watek o tym jak to rozwiazali
 >
 > ale u mnie nic nie daje rezultatu a sprawdzam na 2 kompach :(
 >
 >
alternatywa: w konsoli dziając jako zwykły user a tylko w potrzebnych sytuacjach \\"su -pmc program\\"
su będzie działał na zmiennych środowiskowch użytkownika który odpali to....
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: tomek maciag w 2005-05-28, 00:35:05
Wiem ze to jest forum linuxowe ale mam problem ze znalezieniem odpowiednika dla tematu mysql'a.Wiec mam dwie prosby:
1.Jesli ktos zna linka do dobrego forum na temat MySql'q to prosze podac.
2.Jesli znasz odpowiedz na ponizszy probelm, rowniez prosze o pomoc ;).
A wiec tak.Mam Tabele o nazwie rachunek:
----------------------------------------------------------
Data           | Papier  |  Ilosc   |    Wartosc  |Gotowka
---------------------------------------------------------
2005-05-25 |  comp   |   226    |  26500     |    77.34
----------------------------------------------------------
2005-05-25 |  tpsa     |  485    |   9200      |  NULL  
----------------------------------------------------------
2005-05-27 |  comp   |  226    |   28000    |   3.45    
----------------------------------------------------------
2005-05-27 |  elektrim|  950    |   5200      |   NULL
----------------------------------------------------------

I teraz chce wyliczyc roznice pomiedzy wartoscia akcji+gotowki na koncie pomiedzy dniem 2005-05-25 a 2005-05-27.
Jesli licze sume dla jednego dnia to wszystko jest ok a robie to tak:
select sum(Wartosc)+Gotowka from rachunek where data = '2005-05-25'; - dzieki czemu zostaje wyswietlony poprawny wynik.
Wydawalo mi sie ze jesli uzyje ponizszego zapytania:
select sum(Wartosc)+Gotowka from rachunek where Data='2005-05-25' - select sum(Wartosc)+Gotowka from rachunek where Data='2005-05-27';
bedzie ok ale niestety nie dziala :/
Ktos pomoze?
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: a g w 2005-05-28, 10:33:30
2005-05-28 00:35:05 Rabarbar napisał:

> Wiem ze to jest forum linuxowe ale mam problem ze znalezieniem odpowiednika dla tematu
 > mysql'a.Wiec mam dwie prosby:
 > 1.Jesli ktos zna linka do dobrego forum na temat MySql'q to prosze podac.

dobrze jest śledzić jakąś grupe dyskusyjną np. pl.comp.bazy-danych

 > 2.Jesli znasz odpowiedz na ponizszy probelm, rowniez prosze o pomoc ;).

 > A wiec tak.Mam Tabele o nazwie rachunek:
 > ----------------------------------------------------------
 > Data           | Papier  |  Ilosc   |    Wartosc  |Gotowka
 > ---------------------------------------------------------
 > 2005-05-25 |  comp   |   226    |  26500     |    77.34
 > ----------------------------------------------------------
 > 2005-05-25 |  tpsa     |  485    |   9200      |  NULL  
 > ----------------------------------------------------------
 > 2005-05-27 |  comp   |  226    |   28000    |   3.45    
 > ----------------------------------------------------------
 > 2005-05-27 |  elektrim|  950    |   5200      |   NULL
 > ----------------------------------------------------------
 >
 > I teraz chce wyliczyc roznice pomiedzy wartoscia akcji+gotowki na koncie pomiedzy dniem
 > 2005-05-25 a 2005-05-27.
 > Jesli licze sume dla jednego dnia to wszystko jest ok a robie to tak:
 > select sum(Wartosc)+Gotowka from rachunek where data = '2005-05-25'; - dzieki czemu zostaje
 > wyswietlony poprawny wynik.
 > Wydawalo mi sie ze jesli uzyje ponizszego zapytania:
 > select sum(Wartosc)+Gotowka from rachunek where Data='2005-05-25' - select sum(Wartosc)+Gotowka
 > from rachunek where Data='2005-05-27';
 > bedzie ok ale niestety nie dziala :/
 > Ktos pomoze?

Myslę, że można wykonać to na dwa sposoby:
1. Wykonać dwa oddzielne zapytania i odjąć jeden wynik od drugiego - ale wydaje się to trochę nieeleganckie.
2. Wykonać zapytanie zagnieżdżone:

MySQL od wersji 4.1 obsługuje zapytania zagnieżdżone, tzn. zapytanie w zapytaniu. Jeżeli zapytanie wewnętrzne zwróci poprawną wartość, to zostanie wykonane zapytanie zewnętrzne. Dla Ciebie będzie to rozwiązanie optymalne.

A teraz kod:

select sum(Wartosc)+Gotowka - (select sum(Wartosc)+Gotowka from rachunek where Data='2005-05-27') from rachunek where data = '2005-05-25';

To powinno zadziałać. Pamiętaj jednak, że takie zapytania działają dużo wolniej niż normalne.
Zapytanie zagnieżdżone musi być ujęte w nawiasy!

Pozdrawiam
ps. Pisałem to z głowy, więc jak będą jeszcze jakieś problemy z tym zapytaniem - to pisz
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: tomek maciag w 2005-05-28, 18:57:10
:( no to klapa. Moja wersja mysql'a to 4.0.20 wiec nic z tego.Chcialem zrobic upgrade'a na ver 4.1 ale w manualu jest to bardzo ciezko opisane wiec odpuszcze i pobawie sie na obecnej wersji ktora posiadam.
Dzieki za odpowiedz.
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: tomek maciag w 2005-06-02, 21:36:53
Wrzucilem sobie nowszego MySql'a na windowsie.Rzeczywiscie, podzapytania sa obsugiwane w wersji od 4.1.
Teraz jest oki.
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: paweł gieroba w 2005-06-02, 23:59:26
polecam forum.php.pl
mimo że o php to na temat mysqla też można znaleć trochę i się dowiedzieć
Tytuł: MYSQL
Wiadomość wysłana przez: a g w 2005-06-03, 00:33:28
2005-06-02 21:36:53 Rabarbar napisał:

> Wrzucilem sobie nowszego MySql'a na windowsie.Rzeczywiscie, podzapytania sa obsugiwane w wersji
 > od 4.1.
 > Teraz jest oki.
 >

Cieszę się!!!