Forum Linux.pl

Gry w Linuksie => Gry => Wątek zaczęty przez: w 2008-04-10, 02:06:35

Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2008-04-10, 02:06:35
Hej,
zainstalowałem sobie americas army odpalam a tu:
Cheat protection disabled
WARNING: ALC_EXT_capture is subject to change!
Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual


History:

Exiting due to error

Ktoś wie jak włączyć tą ochronę cheatów, co jest grane z dźwiękiem i o co chodzi z tym glx? Mam debiana etch na jądrze 2.6.25-7 kartę via chrome 256MB, zainstalowane specjalne do niej sterowniki, a także sporo pakietów ze słowem 'mesa' i glx:
i   libgl1-mesa-dev                 - A free implementation of the OpenGL API --
i A libgl1-mesa-dri                 - A free implementation of the OpenGL API --
v   libgl1-mesa-dri-dev             -
i A libgl1-mesa-glx                 - A free implementation of the OpenGL API --
v   libgl1-mesa-swrast              -
v   libgl1-mesa-swrast-dbg          -
v   libgl1-mesa-swrast-dev          -
i A libglu1-mesa                    - The OpenGL utility library (GLU)
i   libglu1-mesa-dev                - The OpenGL utility library -- development
v   libosmesa-dev                   -
i   mesademos                       - Example programs for Mesa (and OpenGL in gv   mesag-dev                       -
v   mesag-widgets-dev               -
v   mesag3                          -
v   mesag3-widgets                  -
i   xlibmesa-dri                    - transitional package for Debian etch
i   xlibmesa-gl                     - transitional package for Debian etch
v   xlibmesa-glu-dev                -
v   xlibosmesa-dev                  -
i A libgl1-mesa-glx                 - A free implementation of the OpenGL API --v   libglitz-glx-dev                -
i   libglitz-glx1                   - Glitz OpenGL library GLX backend
rss-glx                         - Really Slick Screensavers GLX Port


Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: ultr w 2008-04-10, 03:10:09
"Ochrona cheatów" to nie czasem punkbuster?


> Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual

Najprawdopodobniej brak sterowników 3D do karty graficznej. A jeśli je masz, i działają, to może nieobsługiwana rozdzielczość. Być może AA ma jakiś czytelny dla człowieka plik konfiguracyjny, gdzie mógłbyś podejrzeć/zmienić ustawienia rozdzielczości gry.

Możesz sprawdzić, czy sterowniki 3D działają poprawnie używając np. glxgears i patrząc ile masz FPS. Również gra neverball wyświetli ostrzeżenie o braku akceleracji 3D, jeśli jej nie wykryje.


Poza tym: Która wersja AA? Natywna czy na Wine?


Pozdrawiam.
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2008-04-10, 03:47:50
WErsja pod linuxa - najnowsza linuxowa czy li 2.5.
Po wpisaniu glxgerasr ładnie mi się wyświetliły kolorowe zębate koła i trybiki ładnie chodzą.
Fps to trochę zbyt tajemnicze dla mnie stwierdzenie.
Hm.. no to jeśli punkbuster to będzie go można włączyć od środka gry.
Neverball dziala, ale strasznie skacze. Karta graficzna nie jest boska via chrome 256MB, ale pod windows aa najnowsza wersja dziala dobrze.
Powinni dać aa w repozytoriach :D tak żeby się instalowało jak wszystko inne :D
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2008-04-10, 04:11:58
Eh... znalazłem fpsy... mam trochę wyniki, ale super to chyba nie wygląda. Chodziło ci dokładnie o glxgears - printfps.Rozgrzewa się na początku a później pod koniec jest ta samo  cały czas wiec nie wklejam całego.
marcin:/home/marcin# glxgears -printfps
1155 frames in 5.4 seconds = 212.976 FPS
1120 frames in 5.5 seconds = 202.043 FPS
1400 frames in 5.1 seconds = 275.215 FPS
4340 frames in 5.5 seconds = 794.418 FPS
3220 frames in 5.1 seconds = 630.838 FPS
4760 frames in 5.0 seconds = 944.159 FPS
5180 frames in 5.1 seconds = 1023.309 FPS
5460 frames in 5.0 seconds = 1085.343 FPS
6020 frames in 5.0 seconds = 1199.734 FPS
6020 frames in 5.0 seconds = 1195.720 FPS
6085 frames in 5.1 seconds = 1191.542 FPS
6020 frames in 5.1 seconds = 1191.182 FPS
6160 frames in 5.1 seconds = 1211.071 FPS
5320 frames in 5.1 seconds = 1049.724 FPS
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2008-04-10, 04:23:12
Aha no i polecenie

 glxinfo | grep direct

wywala mi:

direct rendering: No
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect

Co na pewno sporo znaczy, ale mi nie wiele mówi i nie wiem jak to załatwić.
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: roobal w 2008-04-10, 04:40:38
Spróbuj

aptitude install libgl1-mesa-dri libgl1-mesa-glx
U mnie bez tych pakietów żadna gra nie chodzi :) Ale pisałeś, że już niby masz to zainstalowane :)

Ewentualnie sprawdź czy masz w

/etc/X11/xorg.conf
taki wpis

Load  "glx"
a najelepiej to może zarzuć swoim xorg.confem, opisz dokładnie co za sterowniki masz itd. :)

Pozdrawiam!
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2008-04-10, 13:54:25
Paczki i lgx w xorgu jest. Pochwale się jego zawartością:
# /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the /etc/X11/xorg.conf manual page.
# (Type "man /etc/X11/xorg.conf" at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
#   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Section "Files"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/misc"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/cyrillic"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/cyrillic"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/100dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/75dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/Type1"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/Type1"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/100dpi"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/75dpi"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi"
# path to defoma fonts
FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType"
EndSection

Section "Module"
Load "i2c"
Load "bitmap"
Load "ddc"
Load "dri"
Load "extmod"
Load "freetype"
Load "glx"
Load "int10"
Load "vbe"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Generic Keyboard"
Driver "kbd"
Option "CoreKeyboard"
Option "XkbRules" "xorg"
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "pl"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Protocol" "ImPS/2"
Option "Emulate3Buttons" "true"
EndSection

Section "Device"
Identifier "Generic Video Card"
Driver "openchrome"
BusID "PCI:1:0:0"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "Generic Monitor"
Option "DPMS"
HorizSync 28-64
VertRefresh 43-60
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Default Screen"
Device "Generic Video Card"
Monitor "Generic Monitor"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Depth 1
Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 4
Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 8
Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 15
Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 16
Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 24
Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
EndSection

Section "ServerLayout"
Identifier "Default Layout"
Screen "Default Screen"
InputDevice "Generic Keyboard"
InputDevice "Configured Mouse"
EndSection

Section "DRI"
Mode 0666
EndSection
w tym wszystkim to glx władował się tam automatycznie (chyba) i jedyne co ja kombiowałem to zmiana sterowników graficznych z vesy na openchrome, bo mam kartę via chrome.
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: mateo86 w 2008-04-10, 15:30:57
Nie wiem czy w tym przypadku cos pomoze, ale ja zahaszowalbym (postawil znak # na poczatku linii) przy dri i vbe w sekcji module.

Sprobuj moze jakies xorgconfig albo xorgcfg...

A w ogole masz zainstalowane te sterowniki?
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2008-04-10, 16:06:52
wykomentowanie tych linii nic nie zmieniło

te sterowniki? glx jest, sterowniki mojej karty graficznej są, sterowniki dźwięku są, co jeszcze?
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2008-06-01, 12:10:19
POMÓŻCIE!!!:
"Executing Class Engine.ServerCommandlet
Encryption key located and validated.
Missing Class Class Editor.TransBuffer

Cheat protection disabled
Browse: Border.aao?Name=Recruit?Class=AGP_Characters.AGP_Character?;Character=Recruit?team=255
No localization: Engine.Progress.LoadingMap (int)
Collecting garbage
Purging garbage
Garbage: objects: 57823->55314; refs: 730927
Still no game class, now trying ini:Engine.Engine.DefaultServerGame
Game class is 'AGP_GameTeamObjective'
Bringing Level Border.myLevel up for play (20) appSeconds: 55.369966...
(Karma): StaticMesh (ext_litter_garbage) with empty Karma KAggregateGeometry.
(Karma): StaticMesh (ext_litter_garbage) with empty Karma KAggregateGeometry.
(Karma): StaticMesh (ext_litter_garbage) with empty Karma KAggregateGeometry.
(Karma): StaticMesh (ext_litter_garbage) with empty Karma KAggregateGeometry.
(Karma): StaticMesh (ext_litter_garbage) with empty Karma KAggregateGeometry.
(Karma): StaticMesh (ext_litter_garbage) with empty Karma KAggregateGeometry.
(Karma): StaticMesh (ext_litter_garbage) with empty Karma KAggregateGeometry.
(Karma): StaticMesh (ext_litter_garbage) with empty Karma KAggregateGeometry.
(Karma): StaticMesh (ext_litter_garbage) with empty Karma KAggregateGeometry.
GameInfo::InitGame : bEnableStatLogging False

-----------WARNING-----------RandomSound::PreBeginPlay()     Unable to initialize RandomSound None
-----------WARNING-----------
-----------WARNING-----------
RandomSound::PreBeginPlay()  sound is none
-----------WARNING-----------
-----------WARNING-----------
RandomSound::PreBeginPlay()     Unable to initialize RandomSound None
-----------WARNING-----------
-----------WARNING-----------
RandomSound::PreBeginPlay()  sound is none
-----------WARNING-----------
-----------WARNING-----------
RandomSound::PreBeginPlay()     Unable to initialize RandomSound None
-----------WARNING-----------
-----------WARNING-----------
RandomSound::PreBeginPlay()  sound is none
-----------WARNING-----------
-----------WARNING-----------
RandomSound::PreBeginPlay()     Unable to initialize RandomSound None
-----------WARNING-----------
-----------WARNING-----------
RandomSound::PreBeginPlay()  sound is none
-----------WARNING-----------
-----------WARNING-----------"
Itp, Itd. Dalsza część
"RandomSound::PreBeginPlay()     Unable to initialize RandomSound None
-----------WARNING-----------
-----------WARNING-----------
RandomSound::PreBeginPlay()  sound is none
-----------WARNING-----------
Not initing Stats Object
Error creating log file!
IMPORTANT: Global server forcing authorization requirement.
IMPORTANT: Global server forcing authorization requirement.
GameSpyQR - IP:  port:1716 lan: 0 nat: 1
GameSpy - IP:  port: 1716 Public: 1 NAT: 0
DBMBS listening for ping and server info requests on port 20025
Server is running Mode 1 - Authorized - Servers that have been registered in the SAS system: Authorized"


Dlaczego mi sie nie włącza menu główne?
Co to za ostrzeżenie?
Czy ktoś mi odpowie w ciągu 10 minut? Bardzo prosze
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof w 2008-06-01, 20:20:09
Według mnie jest coś nie tak z dźwiękiem, przynajmniej tak można wywnioskować z tego loga. Używasz ALSY? Jeśli nie to czego?
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2008-06-02, 18:24:23
Cytat: krzylew
Według mnie jest coś nie tak z dźwiękiem, przynajmniej tak można wywnioskować z tego loga. Używasz ALSY? Jeśli nie to czego?
"ALSA lib seq_hw.c:457:(snd_seq_hw_open) open /dev/snd/seq failed: Nie ma takiego pliku ani katalogu"
To masz na myśli?
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2010-10-29, 21:46:17
Zainstalowałem ale nie uruchamia sie w ogole. Moze wiecie jaka komende w konsoli do uruchomiwnia wpisac?
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2010-10-31, 19:22:52
nie masz zainstalownych sterownikow graficznych albo masz zle zainstaluj ze strony producenta najnowsze, z dzwiekiem nie wiem co nie tak
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2010-11-26, 11:51:53
Witam forumowiczów.

(http://treefort.icculus.org:9094/armyops/armygame_header.jpg)

Ogłaszam wszem i wobec, że serwer AAO2.5.0 działa.
jest niewidoczny w przeglądarce serwerów ale za to:
- nie wymaga konta w grze
- nie wymaga treningów aby grać
- na mapach SFExclusive (tylko broń SF) - nie wymaga treningu E&E
- serwer ma włączone zabezpiecznie antycheat - PunkBuster

Wyłączona weryfikacja konta spowodowała że nie jest widoczny w przeglądarce serwerów, dlatego połaczyć się można tylko poprzez polecenie wydane z konsoli gry (uruchamianej ~):
open 81.26.28.142
pobrać można z poniższej lokalizacji
linux - http://treefort.icculus.org/armyops/ -> kliknij PPM i zapisz jako (http://treefort.icculus.org/armyops/armyops250-linux.run)

Serwer pracuje 24/7, natomiast spotykamy się najczęściej we czwartki.

Powtórka z rozrywki - kolejny event ogłaszamy na czwartek 2 grudnia 2010 - już rezerwujcie terminy od 21:00

Prawdopodbnie bedzie MOUT McKenna

http://www.youtube.com/watch?v=AsyxTYcHyRI

(http://manual.americasarmy.com/images/a/a6/MOUT_MCKENNA_Map.jpg)

Tutorial (http://americasarmy.filefront.com/info/MOUTMckennan)
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2010-12-02, 19:27:28
Witam.

Przypominam o naszym dzisiejszym spotkaniu.
Przygotowałem skrypty by urozmaicić grę. Urozmaicenie będzie polegało na tym, że wszyscy (jeżeli tak ustalimy) zagramy tym samym typem broni...

od m9 - po AT4

Fun gwarantowany. Jak będzie nas więcej może uruchomię ciekawszą lokację z innymi obiektami (na przykład eskortę Vipa lub ewakuację zdobycie i ewakuację tajnych dokumentów, ewentualnie misję z Helikoptera w Ogniu...)

Zatem do spotkania.
Tytuł: Americas Army
Wiadomość wysłana przez: w 2010-12-03, 20:39:53
videopodsumowanie z wczorajszego eventu:
(http://video.xfire.com/3c0d54-4.jpg) (http://www.xfire.com/video/3c0d54/) (http://video.xfire.com/3c0d68-4.jpg) (http://www.xfire.com/video/3c0d68/) (http://video.xfire.com/3c0d7a-4.jpg) (http://www.xfire.com/video/3c0d7a/) (http://video.xfire.com/3c0d95-4.jpg) (http://www.xfire.com/video/3c0d95/)

więcej filmów jest w profilu jednego z wczorajszych graczy:
http://www.xfire.com/profile/t00kson/videos/