Nowe posty

xx Pomoc dla Lwa (kotka) (0)
Dzisiaj o 10:42:59
xx Mulenie strony [Tylko informacja] (0)
2020-02-25, 16:36:43
xx Film Hakerzy dla wolności 2018 lektor (0)
2020-02-25, 08:47:38
xx Mageia instalacja (1)
2020-02-24, 14:43:32
xx Zlecę skrypt w bashu (0)
2020-02-19, 14:07:39
xx Nadawanie praw katalogom takich, jak nazwa usera (4)
2020-02-17, 14:15:18
xx Fedora na laptopie HP 15-bs152nw brak wifi (44)
2020-02-16, 12:17:18
xx Komputer do nauki linuxa (10)
2020-02-15, 07:03:28
xx Patronat serwisow internetowych. (1)
2020-02-13, 00:13:24
xx Xfce-terminal v 0.8.7.4 - jak ustawić wklejanie skopiowanego tekstu? (3)
2020-02-12, 18:59:24

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości -

Strony: [1] 2
1
Sieć / LISa w zoltym psie
« dnia: 2006-08-29, 12:31:13 »
Od wczoraj mam yello dog na Macu w pracy. Niestety nie potrafie skonfigurowac sieci / brakuje mi demona LISa do Konquerora. NA plytkach instalacyjnzch go nie ma, w sieci jest wersja na YD 3.2, ale nie wiem jak ja zamntowac (kompletny newbie). Pomoglby ktos?
Z gory dziekuje

2
Konfiguracja / yellow dog i net - pomocy!
« dnia: 2006-08-30, 11:52:36 »
Dzieki za adresy - skorzystam.
Problem rozwiazalem po bardzo dlugiej walce z systemem (pewnie i tak nie do konca i jak znam zycie schrzanilem cos innego) - ale tak to bywa, jak siedzi sie na linuksie dopiero drugi dzien :)
W poscie powyzej chodzilo mi o pomoc w wpisaniu tychze parametrow w odpowiednie rubryki, bo jakby nie bylo nazewnictwo w linuxie jest zdziebko inne niz w Windzie; same narzedzie do konfiuracji netu w trybie graficznym znalazlem dosc szybko.
W kazdym bedz razie jakos juz moj Mac na Psa zszedl ;) i przedzie. Mam nadzieje, ze dalsza nauka bedzie przebiegac rownie szybko.

3
Konfiguracja / yellow dog i net - pomocy!
« dnia: 2006-08-29, 10:17:58 »
Wczoraj przesiadlem sie na Mac'u w pracy z MacOS X Panther (ktory mulil mi starego G3), na Zoltego Psa. System jest OK, ale mam problem: jako kompletny lamer nie moge skonfigurowac sobie internetu.
Przedtem, jak na PC instalowalem SuSe jako drugi system operacyjny, instalacja i konfiguracja sprowadzala sie do wciskania "Dalej" i wszystko dzialalo, ale teraz instalacja byla przeprowadzana de novo i sie wylozylem. Z poprzedniego systemu spisalem wszystko co potrzebowalem (tak mi sie wydaje) do instalacji netu, ale nie wiem, gdzie to wpisac (mam numery: IP, Subnet Mask, Router'a, Ethernet adress, DNS Server (tu dwa numery) i nazwe Search Domain). Zamiast jako tako znanych mi nazw linux ma jakies Samby, HTTP i FTP serwery z klientami i innymi i sie pogubilem. Na domiar zlego przeczytalem, ze jak sie ma staly adres, to nieznacznie trzeba skonfigurowac cos za pomoca konsoli, a ja tu juz zupelnie leze.
Czy ktos z linuxowej braci pomoglby mi rozwiazac problem? Bo nawet do drukarki sieciowej nie moge sie podpiac.

P.S.: Jako jedyny w pracy mam Macintosha i jako jedyny linuxa (nie wiem, czy to w czyms pomoze)

4
Inne / Linux a Macintosh
« dnia: 2006-08-28, 14:46:26 »
Dzieki za pomoc. Problem uwazam za rozwiazany.

5
Inne / Linux a Macintosh
« dnia: 2006-08-28, 09:49:55 »
No walsnie - mam w pracy Mac'a G3 (CPU 400MhZ, 512SDRAM) i jako system ma wrzucony MacOS X Panther, ale slimaczy sie gorzej niz ochwacona na cztery nogi kobyla. Wczoraj sprzatajac stare papiery znalazlem jakowys artykul, w ktorym wyraznie napisano, ze Linux pojdzie na kazdej maszynie, nawet na tak egzotycznaj jak Mac czy Amiga. I tu pytanko do Was: zna ktos jakas dystrybucje, ktora pojdzie na Mac'u? Ja szukam bezskutecznie.

A. I musze dodac, ze w Linuxie jeszcze jestem laik - jak do tej pory bawilem sie troche Mandrake'm i SuSe (oba 9-tki) bez dotykania konsoli (komendy linuxowe dla mnie to czarna magia). Co moze pomoc jeszcze? Jestem biologiem molekularnym i komp wykorzystuje do netu, pisania, czytania pdf'ow, czasem przegladania wzorow protein i takie tam.

Z gory dzieki za pomoc.

6
Instalacja / SuSe - problem z uruchomieniem
« dnia: 2005-10-04, 10:43:51 »
2005-09-30 23:00:20 Xarafaxz napisał:

>  >
 >  > Zbootowalem plytke, ale w konsoli pojawia sie rescue login, ktoro mnie juz rozklada :(
 >  >
 >
 > Jeżeli cie to rozkłada to nie wróży nic dobrego. naciskasz [enter] albo piszesz root jeżeli o
 > hasło spyta to enter. Trzeba kombinować i sobie radzić a nie bać sie że komputer wybuchnie.


A da sie poprowadzic instalke loadera z trybu graficznego? Po wlozeniu plytki i nieznacznych kombinacjach uruchamia sie zainstalowany SuSe i dziala. Szukalem jakiejs opcji, ale nie potrafilem znalezc. Uwierzcie - nigdy nie mialem do czynienia z unixem i linuxem - nie znam komend i konsola w linuxie to na razie dla mnie czarna magia, szczegolnie ze system mialem zaledwie 2 dni zanim sie wsio spieprzylo.

7
Instalacja / SuSe - problem z uruchomieniem
« dnia: 2005-10-04, 10:38:53 »
2005-09-30 23:00:20 Xarafaxz napisał:

>  >
 >  > Zbootowalem plytke, ale w konsoli pojawia sie rescue login, ktoro mnie juz rozklada :(
 >  >
 >
 > Jeżeli cie to rozkłada to nie wróży nic dobrego. naciskasz [enter] albo piszesz root jeżeli o
 > hasło spyta to enter. Trzeba kombinować i sobie radzić a nie bać sie że komputer wybuchnie.

8
Instalacja / SuSe - problem z uruchomieniem
« dnia: 2005-09-30, 14:38:33 »
2005-09-30 13:18:57 Xarafaxz napisał:
 > Bootujesz płyte SuSE dajesz tryb ratunkowy. Pojawia się konsola. Teraz Najtrudniejsza (dla
 > ciebie część). Musisz podmontować dysk z suse.
 >
 > /dev/hd* - to oznaczenia dysków np /dev/hda1 to 1 partycja podst na dusku w 1 kontrolerze
 > primary hdb secendary itd. hada2 druga. Natomiast partyche rozszerzone to np hda5 (pierwsza
 > cyfry ponad 4).
 > Jka masz problem z określeniem jej nazwy to uruchom najpierw płytke przejdź do menadzera
 > partycji zanotuj która i zresetuj.
 >
 > No więc montujesz np
 > $ mount /dev/hdg6 /mnt
 > teraz
 > $ chroot /mnt /bin/sh
 > wyskoczy taki śmieszny prompt
 > a w nim
 > $ yast
 > teraz systemmenader logowania tam zaznacz opcje reinstalki bootloadera potem dalej ->
 > zakończ.
 > $ exit
 > i
 > $ reboot

Zbootowalem plytke, ale w konsoli pojawia sie rescue login, ktoro mnie juz rozklada :(

9
Instalacja / SuSe - problem z uruchomieniem
« dnia: 2005-09-30, 11:49:07 »
Hej!
Mam na dysku XP, ale chcialem sprobowac linuxa. Padlo na SuSe 9.3 Prof. Wszystko bylo OK - SuSe krecil sie na d:, XP na c:, grub byl w MBR dysku razem z XP loaderem, ale mialem przymusowa reinstalke XP (z czyszczeniem partycji) i teraz nie moge uruchomic linuxa. Kts poradzil, aby skopiowac grub do MBR ale nie nie wiem jak i nie za bardzo potrafie go znalezc. Czy moglby ktos lopatologicznie poczatkujacemu wyjasnic jak z powrotem odpalic (bez reinstalacji) linuxa, ktory utracil loader?

10
Konfiguracja / Kernel
« dnia: 2006-08-29, 12:31:13 »
Od wczoraj mam yello dog na Macu w pracy. Niestety nie potrafie skonfigurowac sieci / brakuje mi demona LISa do Konquerora. NA plytkach instalacyjnzch go nie ma, w sieci jest wersja na YD 3.2, ale nie wiem jak ja zamntowac (kompletny newbie). Pomoglby ktos?
Z gory dziekuje

11
Instalacja / Problem podczas instalacji - prośba o pomoc.
« dnia: 2006-08-30, 11:52:36 »
Dzieki za adresy - skorzystam.
Problem rozwiazalem po bardzo dlugiej walce z systemem (pewnie i tak nie do konca i jak znam zycie schrzanilem cos innego) - ale tak to bywa, jak siedzi sie na linuksie dopiero drugi dzien :)
W poscie powyzej chodzilo mi o pomoc w wpisaniu tychze parametrow w odpowiednie rubryki, bo jakby nie bylo nazewnictwo w linuxie jest zdziebko inne niz w Windzie; same narzedzie do konfiuracji netu w trybie graficznym znalazlem dosc szybko.
W kazdym bedz razie jakos juz moj Mac na Psa zszedl ;) i przedzie. Mam nadzieje, ze dalsza nauka bedzie przebiegac rownie szybko.

12
Instalacja / Problem podczas instalacji - prośba o pomoc.
« dnia: 2006-08-29, 10:17:58 »
Wczoraj przesiadlem sie na Mac\\'u w pracy z MacOS X Panther (ktory mulil mi starego G3), na Zoltego Psa. System jest OK, ale mam problem: jako kompletny lamer nie moge skonfigurowac sobie internetu.
Przedtem, jak na PC instalowalem SuSe jako drugi system operacyjny, instalacja i konfiguracja sprowadzala sie do wciskania \\"Dalej\\" i wszystko dzialalo, ale teraz instalacja byla przeprowadzana de novo i sie wylozylem. Z poprzedniego systemu spisalem wszystko co potrzebowalem (tak mi sie wydaje) do instalacji netu, ale nie wiem, gdzie to wpisac (mam numery: IP, Subnet Mask, Router\\'a, Ethernet adress, DNS Server (tu dwa numery) i nazwe Search Domain). Zamiast jako tako znanych mi nazw linux ma jakies Samby, HTTP i FTP serwery z klientami i innymi i sie pogubilem. Na domiar zlego przeczytalem, ze jak sie ma staly adres, to nieznacznie trzeba skonfigurowac cos za pomoca konsoli, a ja tu juz zupelnie leze.
Czy ktos z linuxowej braci pomoglby mi rozwiazac problem? Bo nawet do drukarki sieciowej nie moge sie podpiac.

P.S.: Jako jedyny w pracy mam Macintosha i jako jedyny linuxa (nie wiem, czy to w czyms pomoze)

13
Inne / Szachy na Linuxie
« dnia: 2006-08-28, 14:46:26 »
Dzieki za pomoc. Problem uwazam za rozwiazany.

14
Inne / Szachy na Linuxie
« dnia: 2006-08-28, 09:49:55 »
No walsnie - mam w pracy Mac\\'a G3 (CPU 400MhZ, 512SDRAM) i jako system ma wrzucony MacOS X Panther, ale slimaczy sie gorzej niz ochwacona na cztery nogi kobyla. Wczoraj sprzatajac stare papiery znalazlem jakowys artykul, w ktorym wyraznie napisano, ze Linux pojdzie na kazdej maszynie, nawet na tak egzotycznaj jak Mac czy Amiga. I tu pytanko do Was: zna ktos jakas dystrybucje, ktora pojdzie na Mac\\'u? Ja szukam bezskutecznie.

A. I musze dodac, ze w Linuxie jeszcze jestem laik - jak do tej pory bawilem sie troche Mandrake\\'m i SuSe (oba 9-tki) bez dotykania konsoli (komendy linuxowe dla mnie to czarna magia). Co moze pomoc jeszcze? Jestem biologiem molekularnym i komp wykorzystuje do netu, pisania, czytania pdf\\'ow, czasem przegladania wzorow protein i takie tam.

Z gory dzieki za pomoc.

15
Instalacja / Kopia 2 dysków w jaki sposób
« dnia: 2005-10-04, 10:43:51 »
2005-09-30 23:00:20 Xarafaxz napisał:

>  >
 >  > Zbootowalem plytke, ale w konsoli pojawia sie rescue login, ktoro mnie juz rozklada :(
 >  >
 >
 > Jeżeli cie to rozkłada to nie wróży nic dobrego. naciskasz [enter] albo piszesz root jeżeli o
 > hasło spyta to enter. Trzeba kombinować i sobie radzić a nie bać sie że komputer wybuchnie.


A da sie poprowadzic instalke loadera z trybu graficznego? Po wlozeniu plytki i nieznacznych kombinacjach uruchamia sie zainstalowany SuSe i dziala. Szukalem jakiejs opcji, ale nie potrafilem znalezc. Uwierzcie - nigdy nie mialem do czynienia z unixem i linuxem - nie znam komend i konsola w linuxie to na razie dla mnie czarna magia, szczegolnie ze system mialem zaledwie 2 dni zanim sie wsio spieprzylo.

Strony: [1] 2