Nowe posty

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AndyB

Strony: [1]
1
C/C++ / Odp: [make]Profesjonalne dystrybucje pakietów C
« dnia: 2015-12-10, 01:21:13 »
Rzeczywiście, CodeLite jest całkiem rozbudowane. Jedna wada - chciałem uruchomić program konsolowy a nie może uruchomić terminala. w ogóle edit wstawienia terminala jest dziwny (może pod Virtualboxem?) strzałki nie działają, backspace nie działa, myszki nie widać. Wkleiłem nazwę terminala który działał z CodeBlocks ale tu bez ścieżki nie działa.

2
C/C++ / [make]Profesjonalne dystrybucje pakietów C
« dnia: 2015-12-09, 23:09:35 »
Pod Linuxem używam do programowania w C/C++ środowiska Code::Blocks. Jak widziałem, nie ma na tym polu konkurencji. Aha , jest jeszcze Qt Creator, którego można użyć nie tylko z Qt, ale jakoś mnie nie przekonał - za mało przycisków i problemy z konfiguracją. Moje projekty skoncentrowane są wokół pliku projektu IDE.
Tymczasem dystrybucje w C zwykle wyglądają inaczej. Zwykle źródła ą w podkatalogu src a występują takie pliki jak configure.ac, Makefile.am , wiele plików *.in, *.m4 - cały katalog. Na przykład dystrybucja prototypów do XCB do pliki XML, z których Python generuje .c i .h.
Moje pytanie: jak używać takich dystrybucji, nie chodzi tylko o kompilację i zainstalowanie,. bo to jest wytłumaczone - ostatnio kompilowałem Code::Blocks, bardzo dużo źródeł i długi czas kompilacji.
Ale jak z tych plików wygenerować projekt Code:Blocks a może również dało by radę pod Windows projekt Visual Studio?
Drugim problemem jest - jak samemu tworzyć takie dystrybucje zamiast projektów CodeBlocks? Gdzie można o tym poczytać, jak poznać podstawy Pythona, głównie nie składni ale środowiska i instalacji?
Aha: i czy do tego nadaje się też język C++, choć dystrybucje są raczej w języku C a nie C++.

3
C/C++ / Jakiego timera użyć?
« dnia: 2015-12-09, 22:50:22 »
W Linuxie jest timer oparty o sygnały
timer_t tid;

void set_timer()
{
    sigevent sig;
    sig.sigev_notify = SIGEV_THREAD;
    sig.sigev_notify_function = handler;
    sig.sigev_notify_attributes = NULL;
    sig.sigev_value.sival_ptr = &tid;
    timer_create(CLOCK_REALTIME, &sig, &tid);

    itimerspec t = { { 1, 0 }, { 1, 0 } };
    timer_settime(tid, 0, &t, 0);
}
ale nie wiem, czy jest dobry, czy się nadaje do zamknięcia go w komponencie i np używania wielu takich timerów do wielu przycisków na formie, które mogły by mieć właściwość autorepetycji. Czy też ten timer jest raczej za bardzo systemowy. Przeszkadza też w debugowaniu, niedawno nie wiedziałem dlaczego debugger zawieszał się przy wchodzeniu do jakiejś funkcji , a miałem odpalonego timera, który wysyłał sygnał.
Z drugiej strony biblioteka glib, o którą oparte jest wxWidgets o ile się orientuję używa sztucznego timera - mamy chodzącą pętlę komunikatów i w jakiś sposób co odpowiedni czas wrzucany jest komunikat timera. To też za bardzo by mi nie odpowiadało.

4
Jaką dystrybucję wybrać? / Odp: Zmiana z windowsa na linuxa
« dnia: 2015-12-09, 22:37:45 »
Jako główny system mam Windowsa, Linuxa mam na Virtualbox. Zależy mi na dwóch systemach, np. do pisania przenośnego oprogramowania. Pierwszym moim Linuxem był Ubuntu Lamparcik, który nie sprawiał problemu przy instalacji dodatków Virtualboxa, podczas gdy inne, nie oparte na Debianie sprawiały mnie początkującemu.
Ale Ubuntu przestało mi się podobać ze względu na Unity. Obecnie zainstalowałem Linux Mint 17.2 "Rafaela" (64-bit) mający środowisko Cinnamon, moim zdaniem najlepsze, jeszcze liczy się KDE.
Mam możliwość wyszukiwania z menu nie tylko po nazwie aplikacji ale i po części jej opisu. Najczęściej używane aplikacje są w pasku szybkiego uruchamiania na dole, tam już po instalacji był terminal, dodałem Code::Blocks.

Strony: [1]