Nowe posty

xx Przydatne Linki (4)
Dzisiaj o 14:13:00
xx Awstat (0)
Wczoraj o 14:55:15
xx SMB - Access denied z Windows (9)
2019-08-19, 11:27:24
xx Kali Linux - książka. (0)
2019-08-19, 00:20:25
xx Arch - startx dla uruchomienia GNOME powoduje wyłączenie komputera (6)
2019-08-18, 14:37:04
xx Nie moge urchmomic laptopa - grub rescue. (1)
2019-08-17, 18:24:00
xx Po aktualizacji zniknęły niektóre funkcje (45)
2019-08-14, 06:39:01
xx Operacje na bitach. (4)
2019-08-10, 21:44:36
xx Pblem z montowaniem dysku sieciowego (1)
2019-08-09, 23:36:45
xx [Promocja] Mój nowy kanał na YouTube o Linuksie po polsku. (0)
2019-08-07, 20:36:10

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Bartłomiej Bocheński

Strony: [1] 2 3
1
Sieć / Problem z internetem...
« dnia: 2006-07-23, 23:24:38 »
2006-07-23 23:19:57 MeWash napisał:

>  > A masz ustawione dns w /etc/resolv.conf ????
 >  hmm... ja nic nie ustawiałem, możesz jaśniej napisać co i jak i gdzie mam wpisać? Jestem
 > kompletnie zielony;( Nic nie wiem o linuxie, a jestem skazany na jego uzywanie:D
 >
sprobuj z konsoli u siebie wpisac ping 212.77.100.101 ,jesli to ci odpowie to
sproboj wpisac dns 194.204.159.1 w /etc/resolv.conf
np. w ten sposob echo nameserver 194.204.159.1 >> /etc/resolv.conf  
i odpisz czy dalej net nie dziala.

2
Sieć / Problem z internetem...
« dnia: 2006-07-23, 23:16:48 »
2006-07-23 23:11:53 MeWash napisał:

> Chce dodac, ze internet mam z multimdi i kozystam z routera ovislinka.
A masz ustawione dns w /etc/resolv.conf ????

3
Sieć / routing ppp0 i tap0
« dnia: 2006-07-23, 23:07:37 »
Witam
mam takie pytanko:
Posiadam lacze neo ppp0 i tunel do drugiego serwa tap0
Jak zrobic aby z mojej sieci lokalnej komp o adresie 192.168.5.6 wychodzi na swiat poprzez tap0 a reszta poprzez ppp0,chodzi mi o jakie regulki iptables o ile to ie w tym robi.
Pozdrawiam.
Bochen

4
:) zapomnialem o konfiguracji /etc/ppp/options.pptpd
oto ona:

name pptpd
debug
lock
nobsdcomp
nodeflate
nologfd
proxyarp

refuse-pap
refuse-chap
refuse-mschap

5
/etc/pptpd.conf

option /etc/ppp/options.pptpd
localip 192.168.0.100
remoteip 192.168.0.151-152

/etc/ppp/chap-secrets
"user"     *     "tajne_haslo"       192.168.0.151

pptpd to config PoPToPa

To najprymitywniejsza konfiguracja oczywiscie dodajemy 192.168.0.151 do maskarady i potem tylko konfiguracja systemu klienckiego

u mnie dziala, z pracy lacze sie do sieci lokalnej w domu

Pozdrawiam

P.S Uzywam PLD

6
Moze pptpd sprobowac,i logowac sie do wirtualnej sieci prywatnej.
nie mam wiecej pomyslow.

Pozdrawiam
Bochen

7
Sieć / Proste Statystyki Sieci LAN
« dnia: 2006-05-30, 22:43:01 »

Witam

Ostatnio przerobilem "troche" skrypty ze strony http://podstawowka.tcz.wroclaw.pl/artykul.php3?dzial=4&id=12 .

Na swoj wlasny pomysl.

Moje efekt pracy dostepny jest pod adresem http://bochen.zapto.org/asl/

 Jesli by kogos zainteresowal temat bardzo prosze o mail.

Moj mail bochen at bochen.zapto.org

 Pomysly wskazowki mile widziane.Najwazniejsza jest konstruktywna krytyka :)

 Pozdrawiam

Bochen


8
Konfiguracja / Siemens + GPRS + LINUX
« dnia: 2006-05-21, 22:45:08 »
2006-05-21 20:43:53 żaba napisał:

> Może to ci się przyda
 > http://newbie.linux.pl/?id=article&kategoria=4&show=231
 >
Dzieki za odpowiedz.Poniedzialek,wtorek bede kombinowal z opisem ktory mi podales.Wyniki dam na stronie.

Pozdrawiam

9
Konfiguracja / Siemens + GPRS + LINUX
« dnia: 2006-05-21, 14:41:48 »
Witam szanownych forumowiczow.
Nastepujaca sytuacja
- tel.Siemens c75
- wlaczona obluga gprs u operatora
- kabel usb
- pld 2.6.14-7.5

Dotychczasowe efekty:
telefon poproawnie wykrywany przez system.Potrafie z niego szczytywac ksiazke telefoniczna,smsy. Podmontowac system plikow sieFS.
Niewiem jak sie zabrac za konfiguracje gprs,i co za tym idzie dostepu do internetu,Niekorzystam z X-window tylko konsola.Prosze o jakies wskazowki,niekoniecznie gotowe rozwiazanie.Za kazda wskazowke z gory dziekuje.

Pozdrawiam
Bochen

10
Administracja / Problem z cronem
« dnia: 2006-04-28, 13:37:55 »
Witam
Co moze byc przyczyna ze cron co chwila mi wysyla maila o temacie : /usr/sbin/polecenie > /dev/null

a w tresci
TERM environment variable not set.
troche denerwujace to jest jak to sie wykonuje co 2 min :)

wogule jak sie tego pozbyc ,ale tak zeby jakies informacje cron wysylal do mnie tylko nie z taka czestotliwoscia jak uruchamiane polecenie.

Pozdrawiam

11
Usługi / regułka iptables
« dnia: 2006-04-22, 16:36:58 »
Witam
zadnego firewalla , maskarada -- tyle konfiguracji
z kompa 192.168.0.3 www jest przekierowywana na serw:200

oto regulka:
iptables -t nat -A PREROUTING -s 192.168.0.3 -p tcp --dport 80 -j REDIRECT --to-port 200

jak zeby ten komp nie byl przekierowywany jesli chodzi o adres lokalny serwa
tzn wpisujac http://192.168.0.1/
pokazywala sie strona na porcie 80 a nie ta z portu 200

Pozdrawiam

12
Języki skryptowe / Uruchamianie zew.programu w CGI
« dnia: 2006-04-20, 20:55:39 »
Witam
Mam pytanie,jak zrobic skrypt cgi aby wykonywal odpowiedni program.
np.
chcialbym aby ktos wchodzac na strone http://moj.serwer.pl/cgi-bin/uruchom

Uruchamial iptables

Wszystkie wskazowki mile widziane
Pozdrawiam
Bochen

13
Języki skryptowe / Wydobycie danych w lini komend
« dnia: 2006-04-08, 11:49:18 »
2006-04-08 11:42:48 bochen napisał:

> Witam
 > Chciałbym sobie napisac skrypt który by mi pokazywał sredni ping np. do www.wp.pl.
 > Robie coś takiego:
 > ping -c 3 www.wp.pl|grep rtt|awk '{print $4}'
 >
 > w wyniku dostaje:
 > 33.356/44.861/64.078/13.676
 >
 > i teraz interesuje mnie jak wydobyc druga zmienna tzn 44.861
 > tzn zeby np. moj skrypt zrzucal cos takiego
 > "Sredni ping do www.wp.pl wynosi: 44.861"
 >
 > Pozdrawiam
 > bochen
 >
 >

Sam sobie odpowiedzialem,czytajac poprzedni post :/ jednak z mojej strony nieczytanie POSTOW moglo by wyjsc na zle .

ping -c 3 www.wp.pl|grep rtt|awk '{print $4}'|cut -d"/" -f2-2

Pozdrawiam i przepraszam

14
Języki skryptowe / Wydobycie danych w lini komend
« dnia: 2006-04-08, 11:42:48 »
Witam
Chciałbym sobie napisac skrypt który by mi pokazywał sredni ping np. do www.wp.pl.
Robie coś takiego:
ping -c 3 www.wp.pl|grep rtt|awk '{print $4}'

w wyniku dostaje:
33.356/44.861/64.078/13.676

i teraz interesuje mnie jak wydobyc druga zmienna tzn 44.861
tzn zeby np. moj skrypt zrzucal cos takiego
"Sredni ping do www.wp.pl wynosi: 44.861"

Pozdrawiam
bochen


15
Karty muzyczne / Karta Muzyczna INTEGROWANA
« dnia: 2006-03-14, 22:34:23 »
Sam sobie odpowiem bo to juz zrobilem
kernel-grsecurity-sound-alsa

alsaconf

done :)

Pozdrawiam
Bochen

Strony: [1] 2 3