Nowe posty

xx KDE Connect SMS (2)
Dzisiaj o 16:11:39
xx Barwa nocy (4)
Dzisiaj o 13:06:38
xx Gdańsk (2)
2020-09-21, 12:59:57
xx W Grubie nie pokazuje ubuntu (1)
2020-09-21, 09:31:29
question Połączenie się z OEL 8 >> MS SQL (0)
2020-09-16, 12:05:25
xx PORADNIK ! [Poszukiwanie bledow] (2)
2020-09-15, 08:24:56
xx Po instalacji minta i tak startuje windows ... (8)
2020-09-13, 00:48:13
xx DHCP i Virtualbox (2)
2020-09-08, 20:56:37
xx Brak macierzy RAID w Ubuntu (3)
2020-09-08, 19:10:24
xx Edycja plików w lokalizacji /sys/class/net/eth0/statistics (1)
2020-09-04, 08:43:34

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr Potera

Strony: [1] 2 3
1
Gry / quake4 pod linux i error
« dnia: 2005-11-13, 21:17:16 »
 >  > Q4 wymaga karty z shaderami... czas kupic cos lepszego niz gf2ti ;)
 >
 >
 > to dziwne bo pod win chodzi bez problemu....

A to dziwne... na pewno to gf2ti?

2
Gry / quake4 pod linux i error
« dnia: 2005-10-30, 17:01:20 »
2005-10-30 12:09:54 czester21 napisał:

> w /usr/lib mam plik libGL.so.1 :)


Q4 wymaga karty z shaderami... czas kupic cos lepszego niz gf2ti ;)

3
Emulacja / San andreas - nie odpala się:/
« dnia: 2005-10-10, 21:57:47 »
I czemu ten watek jeszcze nie zostal skasowany...?

4
Gry / Sterowniki Radeona
« dnia: 2005-05-26, 12:39:24 »
Ogolnie radeon pod linuksem to troche ciezka sprawa. Zobacz ten art. na Newbie. Bylo tam wszystko krok po kroku - moze sie uda ;)

5
Gry / Sterowniki Radeona
« dnia: 2005-05-24, 20:56:43 »
zobacz artykuly na newbie.linux.pl - tam cos bylo na ten temat.

6
Inne / foobillard - kompilacja na PPC
« dnia: 2005-10-30, 18:15:53 »
configure przy probie skompilowania gry pod OSXem wyrzuca komunikat:

/bin/sh: line 1: sdl-config: command not found
billard3d.c:27:20: error: endian.h: No such file or directory
billard3d.c: In function 'free_cuberef_tex':
billard3d.c:4001: warning: pointer targets in passing argument 2 of 'glDeleteTextures' differ in signedness
billard3d.c: In function 'reassign_and_gen_cuberef_tex':
billard3d.c:4024: warning: pointer targets in passing argument 2 of 'glGenTextures' differ in signedness
billard3d.c: In function 'main':
billard3d.c:5104: warning: initialization from incompatible pointer type
make[2]: *** [billard3d.o] Error 1
make[1]: *** [all] Error 2
make: *** [all-recursive] Error 1


sdl-dev zaintalowane, wiec jak mniemam, chodzi o endian.h. W czym to siedzi?

7
Konfiguracja / Opera + czcionka
« dnia: 2005-08-06, 12:57:18 »
Witam,
mam problem z poprawnym ustawieniem czcionek w aplikacjach korzystajacych z QT lub GTK1.x pod Ubuntu (srodowisko GNOME)

Niektore sa kompletnie nieczytalene (te z menu Opery) lub malo estetyczne - aMule.

Zabawa z qtconfig nic nie daje... dla przykladu zamieszczam screen z Opery i z aMule.

Jest wogole jakis sposob aby zmusic aplikacje aby korzystaly z nowego GTK?

screen z Opery - www.toya.net.pl/~arti040/opera.jpg
screen z aMule - www.toya.net.pl/~arti040/amule.jpg

8
Inne urządzenia / Skaner LPT
« dnia: 2005-07-08, 13:52:06 »
Witam!
Jaka jest szansa, ze skaner Acer Scan Prisa 640 BU ruszy pod Linuksem? Jest on pod LPT wiec chyba powinny byc jakies sterowniki?...

9
C/C++ / c++ - nauka
« dnia: 2005-06-26, 22:01:11 »
> najpierw wykonywane jest y=i=a++
 > w takiej kolejnosci:
 > i=a; a jest 2,8 , ale poniewaz
 > i to int, czesc ulamkowa
 > jest ucieta -> i=2
 > pozniej
 > y=i,
 > na koncu a++,
 > czyli mamy juz i=2,y=2,a=3.8

A gdyby bylo  y=i=++a  to,
i=3, y=3, a=3.8 tak?

btw: to jedno zadan na egzaminie, ktory oblalem ;)
Na podstawie zrodla mialem wskazac wartosci poszczegolnych zmiennych. Dlatego teraz ucze sie jak sie je przyporzadkowywuje.

10
C/C++ / c++ - nauka
« dnia: 2005-06-26, 21:18:19 »
Witam,
czy ktos moglby mi wytlumaczyc krok po kroku jak przypisuje sie wartosci do zmiennej w ponizszym przkladzie? :

double y=9, a=2.8;
int i=4;

main()
{

y=(y=i=a++, ++i, y*=a+i-1)+i++;

cout << y endl << i endl;
}

11
C/C++ / dalej ucze sie C++ :)
« dnia: 2005-05-27, 01:25:02 »
2005-05-27 01:01:05 bergo napisał:

> > Aha. A nie ma czegos takiego jak zmienna typu "string" czy cos? ;)
 >
 > Jest - wchodzi w skład biblioteki standardowej. Musisz tylko zainkludowac nagłówek string.h i
 > już możesz używać stringów, np:
 > string a = "ala";
 >
 > Jeżeli chcesz używać BCB, to oni mają tam własną klasę AnsiString.
 > Jak używasz QT to masz QString
 >
 > A jak się podszkolisz w c++ to sam sobie napiszesz klasę do tekstów - taką jak lubisz :)
 >
 > Pozdrawiam,
 > Bergo
 >

Aha ;) A co to BCB? QT? Zanim dojde do QT... ;)

12
C/C++ / dalej ucze sie C++ :)
« dnia: 2005-05-26, 22:00:33 »
2005-05-26 21:49:56 jk33 napisał:

> 2005-05-26 20:05:08 arti040 napisał:
 >
 > >
 >  > Witam,
 >  > kolejny problemik - przy probie kompilacji ponizszego programu kompilator wyrzuca blad:
 >  > "invalid conversion from `const char*' to `char'"
 >  >
 >  > Dlaczego?
 >  >
 >  > *** kod ***
 >  >    char m;         
 >  >    m="metr";
 >  >    m="metry";
 >  >    m="metrow";
 >
 > Typ char przechowuje jeden
 > i TYLKO jeden znak ascii
 > (a wlasciwie 8-bitowa liczbe)
 >
 > Tak wiec nie mozesz przypisac
 > do niego calego lancucha znakow.
 >
 > Poczytaj o tablicach.
 >
 > Mozesz tez zapoznac sie ze switch,
 > to przydaje sie w podobnych
 > sytuacjach, zamiast else if.
 >
 > pozdrawiam
 >
 >


Aha. A nie ma czegos takiego jak zmienna typu "string" czy cos? ;)

13
C/C++ / dalej ucze sie C++ :)
« dnia: 2005-05-26, 20:05:08 »
Witam,
kolejny problemik - przy probie kompilacji ponizszego programu kompilator wyrzuca blad:
"invalid conversion from `const char*' to `char'"

Dlaczego?

*** kod ***

                     int metry;
      float stopy;
      float przelicznik= 0.3;
      char m;
            
      cout << "Podaj dlugosc w metrach: ";
      cin >> metry;
      
      stopy = metry * przelicznik;
      
      cout << "n";
      
      if(metry==1)
         {
         m="metr";
         }
            
         else if(metry==2 or metry==3 or metry==4)
         {
         m="metry";
         }
         
         else
         {
         m="metrow";
         }
               
      cout << stopy << " stop = " << metry << m << "." << "n";

14
Inne / prosty programik
« dnia: 2005-05-22, 19:32:31 »
Ok! Dziekuje wszystkim. Mam nadzieje, ze jak bede mial problemy w przyszlosci to tez moge na was liczyc ;)

15
Inne / prosty programik
« dnia: 2005-05-22, 14:45:31 »
A moze byc tak (teraz dziala), czy jest jakis bradziej optymalny sposob?:

main()
      {   
         
         int   ile, lines, i ;
         int re;
                  
         cout << "Ile narysować gwiazdek? ";
         cin >> ile;
         
         lines=ile/10;
            
         cout << "n";
         
         for(i=0;i            {
               
            re=10;
            
            do   // zawsze wyswietla 10 gwiazdek
            {   
               cout << "*";
               re=re-1;
                        
            } while(re!=0);
            
            cout << "n";   
            }

Strony: [1] 2 3