Nowe posty

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sebastian Chyba zartujecie

Strony: [1] 2 3 ... 13
1
Inne urządzenia / XBOX Wireless Controler
« dnia: 2011-02-24, 22:19:35 »
Witam!

Od pewnego czasu w gentoo przestał mi działać bezprzewodowy kontroler Xbox'a. Pod win działa dobrze, natomiast po podłączeniu na lin dzieją się cuda.
Cytat: "syslog"
usb 2-1.2.2: new full speed USB device using ehci_hcd and address 5
input: Xbox 360 Wireless Receiver as /devices/pci0000:00/0000:00:1d.0/usb2/2-1/2-1.2/2-1.2.2/2-1.2.2:1.0/input/input9
input: Xbox 360 Wireless Receiver as /devices/pci0000:00/0000:00:1d.0/usb2/2-1/2-1.2/2-1.2.2/2-1.2.2:1.2/input/input10
input: Xbox 360 Wireless Receiver as /devices/pci0000:00/0000:00:1d.0/usb2/2-1/2-1.2/2-1.2.2/2-1.2.2:1.4/input/input11
xpad: probe of 2-1.2.2:1.4 failed with error -28
input: Xbox 360 Wireless Receiver as /devices/pci0000:00/0000:00:1d.0/usb2/2-1/2-1.2/2-1.2.2/2-1.2.2:1.6/input/input12
xpad: probe of 2-1.2.2:1.6 failed with error -28
usbcore: registered new interface driver xpad
xpad: X-Box pad driver
Trudno mi od czegokolwiek zacząć. Co może oznaczać błąd -28 i gdzie dalej szukać?

Moje aktualne distro to gentoo, kernel 2.6.36. Swego czasu wszystko w 2.6.34 działało, liczyłem, że nowy kernel rozwiąże problem, ale nawet testowo 2.6.37 nie pomógł. Niestety downgrade do 2.6.34 wykazuje identyczne symptomy.

Pozdrawiam

2
Multimedia / [xine] Menu z obciętymi wyrazami
« dnia: 2007-10-11, 14:56:31 »
ok, działa :)

Pytanie czy da radę zrobić to na ISO czy muszę za każdym razem ustawiać na UTF-8 przed uruchomieniem?

Bo z tego co widziałem w README do slacka, to nie jest zalecane używanie UTF-8 globalnie w systemie z powodu potencjalnych konfliktów ze zgodnością z UTF dla starszych aplikacji.

3
Multimedia / [xine] Menu z obciętymi wyrazami
« dnia: 2007-10-11, 14:39:43 »
Dałem export LANG na podaną przez Ciebie wartość i odpaliłem xine - niestety dalej jest to samo.

Dla pewności jeszcze spróbowałem tak odpalić xine:
# LANG=pl_PL.UTF-8 xine

Niestety bez zmian.

4
Multimedia / [xine] Menu z obciętymi wyrazami
« dnia: 2007-10-11, 13:38:41 »
Witam!

Mam Slackware 12. Bez żadnych rekompilacji i innych udziwnień.
LC_ALL="pl_PL"
LANG="pl_PL.ISO-8859-2"

Menu w XINE mi się pojawia w języku naszym ojczystym, jednak wszystkie pozycje menu są obcięte do miejsca gdzie występuje znaczek z ogonkiem (ęóąśłżźćń).

Poniżej zamieszczam zrzut z pulpitu jak to wygląda:


Pozdrawiam
DevilaN

5
Administracja / Konfiguracja HAL
« dnia: 2007-08-01, 11:22:39 »
2007-08-01 10:15:02 jk33 napisał:

> Do montowania za pośrednictwem HAL służy
 > program pmount. (Podaje się chyba tylko jeden argument
 > -urządzenie, które chcesz montować).
 >
 > Ponadto do innych managerów okien też można znaleźć
 > jakieś aplety do obsługi HAL, na przykład wmVolMan
 > dla windowmakera
 >

No tego programu nie ma standardowo w slacku.
Ciekawi mnie jak bez uprawnieni root'a montuje te urzadzenia KDE :|

Problem w tym, ze często jestem poza domem i brat jest trochę mniej zna się niż ja więc loguje się przez ssh na kompa i cośtam dziubię.

Pat chyba pospieszył się z HAL w slackware 12. Pozostaje mi się cofnąć do starego dobrego systemu montowania - zwłaszcza, że HAL + KDE montują CDROM w /media/NAZWAPLYTY, a nie chce mi sie bawić w rekonfigurowanie tego wszystkiego skoro przez 9 lat żyłem ze zwykłym montowaniem i fstabem.

Tak zdaje sobie sprawę czym jest HAL.
On tylko nasłuchuje i za pomocą systemu DBUS wysyła powiadomienie, że dane urządzenie pojawiło się w systemie. KDE/Xfce/GNOME nasłuchuje DBUS i podejmuje odpowiednie akcje. Dlatego po prostu zastanawiałem się jak to jest montowane, ale - to rozwiązanie ma jeszcze za dużo mankamentów więc po prostu poczekam :)

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc :)

6
Administracja / Konfiguracja HAL
« dnia: 2007-07-31, 10:43:05 »
Witam!

Używam Slackware 12.0. Do tej pory nie było tam takich udziwnień jak HAL, ale ostatecznie pomyślałem - spróbuję.

HAL wymaga zakomentowania w /etc/fstab wpisu dla cdrom'u aby cale to ustrojstwo działało.
Generalnie HAL spod KDE działa jak złoto, pytanie tylko jak mam sobie poradzić pod innymi managerami, które nie nasłuchują i nie obsługują eventów HAL.

Oczywiście chciałbym aby tak jak w przypadku odpowiednio skonfigurowanego fstab użytkownik mógł montować cdrom i parę innych rzeczy bez konieczności posiadania prawa root'a.

Tak - googlowałem, nie - nie znalazłem nic użytecznego.
Ktoś ma jakieś pomysły / doświadczenie z tym związane - chętnie dowiem się czegoś nowego. Wystarczy wskazać odpowiednie źródło z którego można się podoktoryzować na ten temat ;)

Pozdrawiam
DevilaN

7
Konfiguracja / Kernel 2.6 obsluga karty dzwiekowej
« dnia: 2007-03-19, 17:24:48 »
2007-03-19 17:04:27 gomath napisał:

> 2007-03-19 15:40:07 devilan napisał:
 >
 >
 >  > Nie przyjmuje io=0x220 - unknown parameter :/
 >
 > zamiast 'io=0x220' spróbuj dać 'port=0x200'
 >
 > Zerknij też na strony:
 > http://tuxmobil.org/compaq.html
 > http://www.linux-on-laptops.com/compaq.html
 >
 > Tutaj gość twierdzi, że w tym kopmie jest karta    ESS1869 (ale to nie koniecznie Twój model):
 > http://kirk.math.twsu.edu/family/james/armada1700.html
 >

Ooo... znalazles cos wiecej :)


A ja odkrylem pewna dziwnosc - inaczej tego nie moge nazwac :(

Karta dziala jak zloto, ale tylko po wywolaniu alsaconfiguratora dla 1688. Laduje odpowiedni modul.
Szum ktory slyszalem byl wina aplay, ktorego uzylem do odtwarzania - potraktowal mp3jke jako mono z probkowaniem 8kHz podczas gdy bylo troche inaczej.
mpg123 odtwarza normalnie i xmms z wtyczka alsy tez, ale pojawia sie pewien problem - po restarcie kompa wszystko zdycha i nie wykrywa juz wiecej karty :(
Musze wylaczyc w ogole uruchamianie alsy przy starcie systemu i nastepnie uruchomic kompa ponownie (usuwanie modulow nic nie dawalo).
Wtedy dopiero alsaconf znowu widzi karte i uruchamia ja....

Jak dla mnie takie zachowanie jest troche denerwujace.

Moze jakas porada jak mozna sprawdzic z jakimi parametrami modul zostal zaladowany?

No i zaglebiam sie w lekture tego co podeslales - dzieki wielkie :)


--edit--
W ostatnim linku gostek cos sciemnia.
W moim lapku mam pamiatke 256 dolozona i najwyrazniej da sie wiecej niz 128MB
Wyswietlacz z cala pewnoscia nie uciaga 1024x768 - ani pod windowsem ani pod linuksem.


8
Konfiguracja / Kernel 2.6 obsluga karty dzwiekowej
« dnia: 2007-03-19, 15:40:07 »
2007-03-19 15:20:56 gomath napisał:

> A próbowałeś użyć sterowników OSS z jądra 2.6? Chyba powinny w nim być skoro były 2.4.
 >
W kernelu 2.4 byl modul sb - jak widac zreszta w pierwszym poscie - uzywalem jego.

W kernelu 2.6 jest modul snd_sb8 oraz snd_sb16 i zadne z nich nie lyka tych samych parametrow jak jego pierwotna(?) wersja z 2.4

Nie przyjmuje io=0x220 - unknown parameter :/
Przy pominieciu tego parametru modul i tak sie wykrzacza proszac o zlookanie w dmesg co jest nie tak.

Zreszta wczesniej mowilem - ze nie znam sie na parametrach modulow z 2.6.x :/


# modinfo snd_sb8
filename:       /lib/modules/2.6.18/kernel/sound/isa/sb/snd-sb8.ko
author:         Jaroslav Kysela
description:    Sound Blaster 1.0/2.0/Pro
license:        GPL
vermagic:       2.6.18 mod_unload 486 gcc-3.4
depends:        snd-sb-common,snd-sb8-dsp,snd-opl3-lib,snd-pcm,snd
parm:           dma8:8-bit DMA # for SB8 driver. (array of int)
parm:           irq:IRQ # for SB8 driver. (array of int)
parm:           port:Port # for SB8 driver. (array of long)
parm:           enable:Enable Sound Blaster soundcard. (array of bool)
parm:           id:ID string for Sound Blaster soundcard. (array of charp)
parm:           index:Index value for Sound Blaster soundcard. (array of int)


===================================

# modinfo snd_sb16
filename:       /lib/modules/2.6.18/kernel/sound/isa/sb/snd-sb16.ko
author:         Jaroslav Kysela
license:        GPL
description:    Sound Blaster 16
vermagic:       2.6.18 mod_unload 486 gcc-3.4
depends:        snd-sb-common,snd-opl3-lib,snd-mpu401-uart,snd-sb16-dsp,snd-pcm,                       snd,snd-sb16-csp
alias:          pnp:cCTL0024dCTL0031*
alias:          pnp:cCTL0025dCTL0031*
alias:          pnp:cCTL0026dCTL0031*
alias:          pnp:cCTL0027dCTL0031*
alias:          pnp:cCTL0028dCTL0031*
alias:          pnp:cCTL0029dCTL0031*
alias:          pnp:cCTL002adCTL0031*
alias:          pnp:cCTL002bdCTL0031*
alias:          pnp:cCTL002cdCTL0031*
alias:          pnp:cCTL0051dCTL0001*
alias:          pnp:cCTL0070dCTL0001*
alias:          pnp:cCTL0080dCTL0041*
alias:          pnp:cCTL0086dCTL0041*
alias:          pnp:cCTL00f0dCTL0043*
alias:          pnp:ctBA03b0dPNPb003*
parm:           csp:ASP/CSP chip support. (array of int)
parm:           mic_agc:Mic Auto-Gain-Control switch. (array of int)
parm:           dma16:16-bit DMA # for SB16 driver. (array of int)
parm:           dma8:8-bit DMA # for SB16 driver. (array of int)
parm:           irq:IRQ # for SB16 driver. (array of int)
parm:           fm_port:FM port # for SB16 PnP driver. (array of long)
parm:           mpu_port:MPU-401 port # for SB16 driver. (array of long)
parm:           port:Port # for SB16 driver. (array of long)
parm:           isapnp:PnP detection for specified soundcard. (array of bool)
parm:           enable:Enable SoundBlaster 16 soundcard. (array of bool)
parm:           id:ID string for SoundBlaster 16 soundcard. (array of charp)
parm:           index:Index value for SoundBlaster 16 soundcard. (array of int)



===============================================

Jesli ktos bylby tak dobry i po prostu wskazal mi ktory parametr w nowym sterowniku odpowiada parametrowi ze starego to chetnie poprobuje dalej sam, tylko ze teraz jestem troche zagubiony i liczylem na to, ze ktos bedzie chociaz wiedzial jak sie zmieniaja parametry modulow wlasnie...

9
Konfiguracja / Kernel 2.6 obsluga karty dzwiekowej
« dnia: 2007-03-19, 14:18:41 »
2007-03-19 13:24:44 gomath napisał:

> Na Twoim miejscu zainstalowałbym pakiet alsa-utils i użył programu alsaconf do skonfigurowania
 > karty. Po prawdopodobnie nieudanej pierwszej próbie wykrycia karty, program zapyta się, czy ma
 > spróbować poszukać tzw 'legacy cards', co powinno zakończyć się sukcesem.
 >
 > Moduł do Twojej karty w alsie nazywa się chyba snd-es1688 (albo es1688).
 > Poczytaj to:
 > http://www.alsa-project.org/alsa-doc/doc-php/template.php?company=ESS+Technology&card=.&chip=ES688%2C+ES1688&module=es1688
 >
 >
 >


Alsaconf sobie nie radzi z tym. Mam juz linuksa od 8 lat, ale jeszcze nie siedzialem na kernelu 2.6 wiec troche te nowe technologie, inne parametry modulow, inne nazwy modulow mnie oniesmielaja ;)

Przy uzyciu alsaconf z isa legacy cards potrafi wykryc ja zarowno jako ess1688 jak rowniez jesli kaze wykrywac sb8 to tez znajdzie.
Niestety w pierwszym przypadku dostaje komunikat, ze nie znaleziono urzadzenia podczas ladowania alsy, w drugim przypadku z glosnika przy odtwarzaniu muzyki wydobywa sie szum podobny do przekierowania nan /dev/urandom

Proby poprawiania w /etc/modprobe.d/sound tez nic nie daly - zreszta to to samo jakbym z palca probowal odpalic modprobe'a. :(

Strony o tej karcie pod COMPAQ mowia tylko o starszych kernelach.
Na alsa jest napisane, ze wykryje automatycznie przy scanie co oczywiscie nie dziala jak wyzej wspomnialem wiec myslalem, ze bedzie jakis prosty myk, zeby te same parametry ktore pod kernelem 2.4 zapodawalem przetluc i nakarmic nimi modul do kernela 2.6.x

Probowalem recznie wpisac te parametry ale na przyklad za cholere w modinfo nie pokazuje ani dla snd-sb8 ani dla snd-ess1688 mozliwosci podania parametru IO!


10
Konfiguracja / Kernel 2.6 obsluga karty dzwiekowej
« dnia: 2007-03-19, 11:21:46 »
Witam!

Jestem posiadaczem COMPAQ ARMADA 1700
Do niedawna uzywalem kernela z serii 2.4 pod moim kochanym slackiem i dzwiek smigal obslugiwany przez modul kernela (sterownik jakis oss?).

Wpisy w /etc/rc.d/rc.modules mam takowe:
/sbin/modprobe sb io=0x220 irq=5 dma=1 dma16=5
/sbin/modprobe opl3 io=0x388

W jadrze 2.6 nie ma takich modulow a ALSA nie widzi pod zadnym pozorem karty dzwiekowej ES1688 ISA built in.

Googlowalem, ale nie znalazlem wielu danych na temat tej karty poza portami we/wy, irq oraz dma, ktore jak widac wysylalem kiedys do modulu odpowiedzialnego za dzwiek.

Moje pytanie brzmi - czy da sie to zalatwic jakims wpisem, albo cos przeoczylem - zeby dzwiek dzialal rowniez pod kernelem 2.6?

11
Przeglądarki internetowe / Polonizacja Firefoxa
« dnia: 2007-07-31, 10:02:40 »
2007-01-30 13:01:16 LupuSabrewulf napisał:

> Chciałbym spolszczyć firefoxa. Jak??

Jak najszybciej.

Polecam moją stronkę: http://www.osadanet.pl/~seba/linux_konfiguracja.html#polonizacja_firefox
Skrypt php na podstawie user_agent sprawdza wersję FF, którą posiadasz i serwuje Ci linka wprost do odpowiedniej wersji spolszczenia pod Twoją przeglądarkę.

Opisano też co trzeba zmienić, by po instalacji FF zaczął używać języka polskiego.

Pozdrawiam
DevilaN

12
Instalacja / L 99 99 99 99 w Mandrakelinuxie 10.1 OFF.
« dnia: 2006-02-23, 13:31:25 »
2006-02-23 12:11:16 misiekxp napisał:

> Instalacja przebiega bezproblemowo... Lilo instaluje się na mbr dysku. Następnie podczas próby
 > uruchomienia widzę (przy Mandrakelinuxie 10.1 Official) L 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
 > 99 99 99... i tak dalej a przy Mandrivie  2006 Free widzę taki kolorowy pasek jakbym ustawił za
 > wysoką rozdzielczośc. Próbowałem reinstalowac system, aktualizowac go z mandrakelinuxa do
 > mandrivy i dalej te same błędy.Nie wiem o co chodzi (czyżby zagadka? :D)
 >
 > Mój komp to nVidia gForce DDR, Pentium III 451mHz, płyta Asus P2b-D/p2b-ds... zaarz spróbuje
 > jeszcze zainstalowac Fedore Core 4 i zobacze co będzoe


Przyjacielu drogi. Masz problem z LILO, a właściwie to LILO ma problem z Twoim dyskiem - albo inaczej mówiąc coś BIOS oszukuje Twojego kompa :)

Sprawdź na naklejce jakie są parametry dysku:
Cylindry/Głowice/Śektory na ścieżkę (C/H/S)

Następnie sprawdź w BIOSie czy dysk jest dobrze wykrywany. Jeśli nie - popraw.

Następnie w programie fdisk (only root can do that :P) sprawdź jaką geometrię dysku wykrywa fdisk w systemie i ewentualnie odpowiednimi poleceniami w fdisk zmień geometrię na właściwą!

Już był raz podobny temat dotyczący LILO... Z lewej strony na dole jest taki przycisk "Szukaj" i pole tekstowe - zastanówmy się do czego może służyć :P

13
Inne / Taka pierdółka
« dnia: 2006-02-23, 13:27:21 »
2006-02-23 01:11:08 difrost napisał:

> 2006-02-23 00:38:38 de_laurent napisał:
 >
 > > 2006-02-22 20:28:48 lynczu napisał:
 >  >
 >  > > Witam,
 >  >  >
 >  >  > z góry sorry za mało precyzyjne nazwanie problemu ;) otóż przy ostatniej
 > rekompilacji
 >  > systemu
 >  >  > niepostrzeżenie zmieniłem/zmieniła się sama/inna możliwość data. Rezultat jest
 > taki, iż
 >  > podczas
 >  >  > uruchamiania systemu Praktycznie cały ekran zalewany jest tekstem w stylu:
 > "Some
 >  > files in
 >  >  > /etc/{conf.d,init.d} have modification time 235e+3212 in future! Bla bla" Nie
 >  > powiem, żeby
 >  >  > było to jakoś szczególnie uniemożliwiające mi normalne korzystanie z systemu, lecz
 > zależy
 >  > mi na
 >  >  > w miarę czysty wgląd w komunikaty pojawiające się podczas startowania. Czy
 > istnieje
 >  > jakiś
 >  >  > magiczny sposób, za pomocą którego mógłbym pozmieniac/poprawić daty
 >  > modyfikacji/utworzenia tych
 >  >  > plików? Coś tam niby szukałem w googlach, ale za bardzo nie mam pomysłu co jak by
 > to
 >  > ugryźć, za
 >  >  > wszelaką pomoc z góry wielkie thx :)
 >  >
 >  >
 >  > Prawdemowiac nigdy sie nad tym nie zastanawialem. Ale 1. mozliwosc jaka przychodzi mi do
 > glowy,
 >  > to (pod warunkiem, ze to kilka plikow) po prostu otworzyc i zapisac jeszce raz, data
 > powinna
 >  > ulec zmianie na obecna...
 >  >
 >  > znalazlem jeszcze to, ale sie nie przygladalem:
 >  > man inode_update_time
 >  >
 >
 >
 > Zawsze mozesz ustawic date przy uzyciu touch, przy czym wtedy musisz poleciec wszystkie pliki
 > na dysku.Zawsze mozesz ustawic odpowiednia date w biosie i wtedy ,,zatanczyc'' :)



Najpierw ustaw właściwą datę na komputerze.
Zrób to poleceniem:
date -s "RRRR-MM-DD gg:mm:ss"
Gdzie RRRR rok w pełnej postaci
MM - miesiąc
DD - dzień roku

gg - godzina
mm - minut
ss - sekund

W razie problemów:
man date


Możesz też o ile masz połączenie do internetu ustawić datę i czas bardziej precyzyjnie przy pomocy protokołu Network Time Protocol (NTP).
Wydaj (jako root oczywiście) polecenie:

ntpdate -b pool.ntp.org


--------------------------------------------

Krok drugi:
Jeśli nie zależy Ci na tych czasach modyfikacji,  żeby je zachować, to możesz w prosty sposób ustawić czas modyfikacji w całym katalogu /etc/ w następujący sposób:

Jak root wydaj polecenie:
find /etc/ -type f -exec touch {} ;


To powinno załatwić sprawę :)

Ostrzegam, że przed wykonaniem jakiejkolwiek akcji UPEWNIJ się, że to jest właśnie to co chcesz zrobić!!!

Linux jest bardzo paskudny, gdyż robi ZAWSZE to co mu każesz, a nie to co od niego chcesz (cóż - ja to za to kocham :]).

Żeby później się nie okazało, że kazałeś się wykastrować, a chciałeś się tylko obrzezać :P

14
Urządzenia sieciowe / Problem z modemem na PCMCIA
« dnia: 2006-02-20, 13:47:30 »
2006-02-20 13:04:48 tuziol napisał:

> Witam.
 > Mam Mandrive 2006 PL, przejsciowke PCI>PCMCIA i pod nia podlaczony modem SonyEricsson GC79.
 > Chce uruchomic usluge iPlus na linuksie, ale niestety przy ladowaniu modulow PCMCIA(przy
 > wlozonym modemie) system po prostu sie zawiesza.
 > Jak tylko wyjme modem(przejsciowka jest podlaczona na stale) to wszystko sie elegancko laduje.
 > Niestety nawet kiedy wloze modem po zaladowaniu do w momencie wlozenia system sie zawiesza.
 > Pomocy!

A wiesza sie mocno, czy tak tylko troche?
Zdąży zapiszczeć po włożeniu karty??
A może jakiś komunikat się pojawia o którym zapomniałeś nam napisać...
Może coś się pojawiło w /var/log/messages albo /var/log/syslog ?

A gdyby tak wyłączyć hotplug? i samemu załadować odpowiednie moduły?

A gdybyś tak dokładniej opisał(a) co i jak to może jakoś byśmy Ci pomogli....

15
Konfiguracja / problem z passwd
« dnia: 2006-02-20, 13:37:26 »
2006-02-18 22:49:40 ukasz20 napisał:

> witam
 >
 > chce zmienic haslo dla root. wpisuje passwd root i wyskakuje command not found
 >
 > niekumam
 >
 > i jeszcze jedno chce troche uprzykrzyc rzycie sasiadowi zeby nie widzial moich configow do
 > sieci. a najlepiej nie mogl nagrzebac w systemie. czy wystarczy jak zmienie wszytkie katalogi
 > na chmod 700 oprocz jego domowego ?
 >

komenda passwd musi gdzies byc, chyba, ze sasiad juz Ci ja usunal podejrzewajac, ze zechcesz zmienic dotychczasowe haslo na root'a :D
Moze takie cos pozowoli Ci znalezc gdzie sie znajduje brzydko schowana komenda passwd:
find / -type f -perm +1 -name passwd

A co do sąsiada... Najlepiej zrob mu psikus i chroot'uj sshd'emona... Jak juz namiesza w chroocie, to tragedii wielkiej nie bedzie... a i koniecznie zrob mu tak, zeby passwd tez nie mogl znalezc :D

Strony: [1] 2 3 ... 13