Nowe posty

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości -

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
61
Widocznie problem był z odmalowaniem okna. Wine korzysta z blokad w sterowniku dla X11. Jakaś operacja zablokowała odmalowywanie okna lub po prostu odmalowywanie odbyło się w buforze i nie skopiowało. Kiedy przesłaniasz okienko, to się odmalowywuje.

Mam jedno pytanie: czy w przypadku, gdy masz włączone efekty ten sposób nadal działa.
Mógłbyś też być na tyle miły i napisać jakiego programu dotyka ten błąd?

Jakbyś jeszcze podał wersję zainstalowanego Wine, to byłoby świetnie - opiekun Wine tego programu mógłby wtedy postarać się odtworzyć zachowanie instalatora i wysłać raport.

62
Chyba już wszystko rozumiem:
1. Atrybut wskazywany zależnościom wielowartościową musi być częścią klucza głównego relacji
2. Klucz relacji można zdekomponować, jednak odbywa się to dopiero w 4NF

Do tej pory miałem właśnie z tym problem - z jednej strony klucz główny nie powinno się dekomponować, lecz z drugiej strony mamy problem z 2NF i zależnością wielowartościową. Przeanalizowałem to raz jeszcze, a doszedłem do wniosku, że klucz głowny dekomponujemy dopiero w 4NF.

63
W moim przykładzie mamy:

Pesel -> Samochód(jeden do wielu)
Samochód ->-> Koła(wiele do wielu)
Pesel ->-> Domy(wiele do wielu)

64
Pracujemy na różnych płaszczyznach. Ty pytasz się o określenie związków między encjami, a ja pytam się o zależności między atrybutami. Wiem, że to jest w sumie bez różnicy, jednak inaczej się definiuje.

65
Pesel, Samochód, Koła, Domy

Pesel -> Samochód
Samochód ->-> Koła
Pesel ->-> Domy

66
Pojawia się następujący problem. Jest nim traktowanie zależności wielowartościowej w procesie normalizacji.

Według poznanej definicji 1NF zakłada się, że każdy atrybut musi być funkcjonalnie zależny od klucza głównego. Ponieważ zależność wielowartościowa jest pojęciem szerszym od zależności funkcjonalnej, to muszę to jakoś rozwiązać. Rozwiązuję to w ten sposób, że włączam atrybut wskazywany zależnością wielowartościową do klucza głównego. I wszystkow  porządku. Pojawia się jednak pytanie czy mogę od tak rozbić klucz główny? Innym problemem jest definicja 4NF, która zakłada, że zależność wielowartościowa wcale nie musi wskazywać na atrybut kluczowy.

Jeżeli przyjmę natomiast, że 1NF definiuje tylko, iż każdy atrybut powinien być atomowy, to pojawia się problem z 2NF. Decyduje on, iż każdy atrybut niekluczowy powinien być w pełni funkcjonalnie zależny od klucza głównego. Oznacza to konieczność pozbycia się zależności wielowartościowych i wskazuje, że wskazany atrybut powinien być atrybutem kluczowym.

W 4NF ponoć możemy się jednak spotkać z sytuacją, gdzie atrybut niekluczowy zależny od jakiejś grupy atrybutów , ale wielowartościowo.

Mógłby ktoś rzucić jakimś przykładem? Mi zawsze "zdrowy rozsądek" nakazuje włączyć taką zależność do klucza głównego, by w 4NF zdekomponować schemat relacji z dwiema zależnościami wielowartościowymi na klika mniejszych schematów(dwa mniejsze).

Wiem, że w każdej bazie danych prócz klucza głównego relacja ma często unikalny numer, który jest ukrywany i nie widoczny nawet dla użytkownika. Natomiast, to już jest kwestia konkretnej implementacji. W relacji, która jest zbiorem nie ma powtarzających się elementów.

Jak ominąć założenie 2NF, by dojść z atrybutem niekluczowym zależnym wielowartościowo od innego atrybutu do 4NF?

67
Multimedia / Wyostrzanie dźwięku(mowy)
« dnia: 2010-08-24, 11:13:11 »
W porządku.

Szum już wyrzuciłem. Teraz tylko pytanie: jak wyostrzyć lub wzmocnić mowę, tzn. dźwięk, który pozostał?

68
Multimedia / Wyostrzanie dźwięku(mowy)
« dnia: 2010-08-24, 08:38:45 »
Źle sprecyzowałem pytanie. Chodziłoby mi raczej o program do wyciszania szumów.

69
Multimedia / Wyostrzanie dźwięku(mowy)
« dnia: 2010-08-23, 21:42:09 »
Znacie jakiś dobry program, który z nagrania potrafiłby wyodrębnić ludzką mowę i ją wyostrzyć. Obecnie przeglądam parę klipów z naszego archiwum, ale słabo wszystko słychać. Szczególnie, że w naszej firmie pracują różne urządzenia, które mogą nieco zagłuszać. Klipy są w formacie, gdzie zastosowano kompresję stratną. Czegoś takiego raczej nie powinno się robić, ale ja dopiero przyszedłem do tej roboty.

70
Bash, skrypty powłoki / Dynamiczne zmienne w bashu?
« dnia: 2010-08-13, 15:00:18 »
Dlaczego chcesz mieć zmienne?

Nie lepiej użyć funkcji i cytowania poleceń?

71
Gry / Strategia dla relaksu.
« dnia: 2010-06-22, 12:49:48 »
Strona domowa:
http://7kfans.com/
Download:
http://sourceforge.net/projects/skfans/files/

By grać na Linuksie, to należy zainstalować wersję Windowsową przy użyciu Wine i nałożyć łatkę, by można było się cieszyć elfowską wersją(elf to rodzaj binariów obsługiwanych przez Linuksa).

Zamiast nakładania skompilowanej łatki, to znacznie lepiej jest ściągnąć źródła z SVN-u i kompilacja bez WINE z użyciem:
./configure.pl --disable-wine --disable-asm
./build.pl
Kod może mieć problemy z kompilacją na maszynach 64bitowych, ale twórcy mieli to wczoraj naprawić.

Nawet kompilując ręcznie, to i tak potrzebujesz dane, więc wersję Windowsową przez WINE i tak musisz zainstalować.

72
Gry / Strategia dla relaksu.
« dnia: 2010-06-21, 14:39:36 »
Seven Kingdoms: AA obecnie jest na GNU/GPL. Jest to strategia czasu rzeczywistego. Bardzo złożony aspekt gospodarczy i wywiadowczy. Możliwość rozwoju technologii, zdobywania poparcia i sojuszników, zdenerwowania swoich poddanych, dyplomacji.

Klimat jest dobry, ale gra jest bardziej rozwinięta niż cywilizacji i nie stawia na aspekt militarny - możemy odnieść zwycięstwo kupując lojalność i wrogich generałów, a także sabotując działania wroga przez akcje wywiadowcze.

73
Inne / Źródła Alky projekt.
« dnia: 2010-06-21, 10:18:24 »
Witam.

Od dłuższego czasu próbuję uruchomić Seven Kingdoms/Seven Kingdoms 2 na Linuksie z pomocą Wine. Bezskutecznie. Smaczku dodaje pewna grupa twierdząca, że uzyskali prawa do kodów źródłowych pierwszej części Seven Kingdoms, jednak przed opublikowaniem ich na GNU/GPL muszą usunąć wszelkie fragmenty kodów, które mogą powodować roszczenia patentowe. To oznacza, iż bardzo dużo kodu będzie musieć zostać przepisane, a źródła mogą nigdy nie być dostępne.

Od jakiegoś czasu podobno jest dostępny częściowy port na Linuksa.

Chciałbym zasugerować tamtej drużynie na wykorzystanie Alky do sportowania całości aplikacji na Linuksa i wydania tamtej gry na licencji Freeware. Problem w tym, że nigdzie nie mogę znaleźć źródeł Alky(amerykański sąd uznał, że Alky jest nielegalne, więc mogą być trudności/problemy ze znalezieniem ich).

Nie mogę się dołączyć do zespołu portującego grę i usuwającego wszelkie fragmenty budzące kontrowersje prawne, gdyż wymagałoby to podpisania NDA.

Co o tym myślicie/gdzie mogę znaleźć źródła Alky?

74
Inne / Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« dnia: 2010-05-19, 20:02:48 »
Słyszałem, że Platinum Arts Sandbox jest dobry.

75
Advocacy / Własność intelektualna i komunizm.
« dnia: 2010-04-29, 18:46:38 »
Zacznę od swojego zdania. Otóż w świecie, gdzie producenci zastrzegają sobie prawo do zdalnego sterowania niby naszymi urządzeniami, za które dokonaliśmy opłaty, to nasuwa się kilka skojarzeń. Szczególnie jest to widoczne, np. w systemach DRM. Czy tak nie było za czasów komunizmu, że dobra były centralnie zarządzane - państwo mogło nam coś odebrać i dać komuś innemu? Czy to nadal nasze urządzenie?

Podaję linka: http://osnews.pl/sony-pozwalne-za-usuniecie-opcji-other-os/#comment-5145002

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8