Forum Linux.pl

Środowiska graficzne => KDE => Wątek zaczęty przez: w 2005-07-05, 22:16:32

Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: w 2005-07-05, 22:16:32
Pomocy!!!

Mam kompa:
Pentium 166Mhz, 32MB RAM, 10Gb HD, 23Mb Riva TNT2, SB 128.

Jaki linux najlepiej na niego zainstalować?

Bedzie podłączony do neo, będzie udostępniał sieć innemu komputerowi i będzie na nim moja stronka www.
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: de_laurent w 2005-07-05, 22:21:59
Slackware (daj sobie spokoj z instalacja Xow), a komp bedzie smigal!

Taki \\"baaaardzo stary\\" to on nie jest :)
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: Bartlo79 w 2005-07-05, 22:43:31
2005-07-05 22:21:59 de_laurent napisał:

> Slackware (daj sobie spokoj z instalacja Xow), a komp bedzie smigal!
 >
 > Taki \\"baaaardzo stary\\" to on nie jest :)
Dobrze gada,nalac mu jednego :P A tak wogole do czego chcesz wykorzystac tego kompa???Router???

pozdro

Bartek
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: skromna85 w 2005-07-05, 22:59:32
pod jakie kolwiek serwery dobry jest debian... stabilny i konserwatywny...
a tak na marginesie... jak sobie dasz spokoj z instalacja Xow... to kazdy linux ci pojdzie:)
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: Rabarbar w 2005-07-06, 15:08:01
Mam ten sam sprzet tyle ze hdd 8GB a grafike 4MB + voodoo2 (ktore tez chyba ma 4 albo 2 nie pamietam).Stoi to na slackware 10.0.Z tymi x\\'ami to wcale nie musisz sobie dawac spokoju. Ten sprzet pociagnie srodowisko X tyle ze wybierz podczas instalacji KDE. Jest to nieco mniej pamieciozerne.
Pozdrawiam.
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: bergo w 2005-07-06, 15:57:33
> sprzet pociagnie srodowisko X tyle ze wybierz podczas instalacji KDE. Jest to nieco mniej
 > pamieciozerne.
 
Jasne... Daję głowę, że XFCE jest jeszcze mniej pamięciożerne. Zresztą na serwerze udostepnającym łącze X\\'y są niepotrzebne - zajmą tylko małego twardziela, a to mejsce można wykorzystać na backupy, czy cośtam innego.

Pozdrawiam,
Bergo
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: de_laurent w 2005-07-06, 19:33:06
Nie mialem na mysli, ze nie pociagnie Xow, tylko, ze na serwerze nie ma najmniejszego sensu uzywac trybu graficznego (MS jest innego zdania). A \\"jednego\\" nie odmowie ;)

Pozdrawiam
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: Zbooj w 2005-07-07, 11:09:12
Mam podobny komp P200 Pro, 40 MB RAMu, Matrox Mystique, HDD 2,1 GB, dzwięk Crystal cs4232 isa. Zarzuciłem na niego najnowszego Debiana :).
Jesli chodzi o X-y to mam na nim Blackboxa. Stoi u mnie na działce śmiga bo Bożemu i swietnie spełnia swoją role jako odtwarzacz mp3 i konsolka do pogrzebania przy linuksie ;).

PZDR

Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: kuba_g w 2005-07-05, 19:05:31
Witam!!

Jestem w trakcie kompilacji KDE 3.4.1 przy uzyciu narzędzia Konstruct. Zainstalowałem niezbędne biblioteki, jak wyskakiwały błędy to doinstalowywałem. Niestety z tym nie umie sobie poradzic :(

-shlib-undefined  kcm_info_la.all_cpp.lo   -lkdeui      -lGLU -lGL -lX11
grep: /usr/X11R6/lib/libGL.la: No such file or directory
/bin/sed: nie można odczytać /usr/X11R6/lib/libGL.la: No such file or directory
libtool: link: `/usr/X11R6/lib/libGL.la' is not a valid libtool archive
make[5]: *** [kcm_info.la] Błąd 1
make[5]: Leaving directory `/home/kuba/newkde/konstruct/kde/kdebase/work/kdebase-3.4.1/kcontrol/info'
make[4]: *** [all-recursive] Błąd 1
make[4]: Leaving directory `/home/kuba/newkde/konstruct/kde/kdebase/work/kdebase-3.4.1/kcontrol'
make[3]: *** [all-recursive] Błąd 1
make[3]: Leaving directory `/home/kuba/newkde/konstruct/kde/kdebase/work/kdebase-3.4.1'
make[2]: *** [all] Błąd 2
make[2]: Leaving directory `/home/kuba/newkde/konstruct/kde/kdebase/work/kdebase-3.4.1'
make[1]: *** [build-work/kdebase-3.4.1/Makefile] Błąd 2
make[1]: Leaving directory `/home/kuba/newkde/konstruct/kde/kdebase'
make: *** [dep-../../kde/kdebase] Błąd 2

Wiem ze brakuje mi biblioteki libGL.la ale nie wiem skąd ją wziąść i w jaki sposób doinstalować.

Porosze o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mdk 10.1 jądro 2.6.8.1 z najnowszymi sterami do kart NVIDIA.
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: Frank w 2005-07-05, 19:24:30
Może stąd:
http://rpm.pbone.net/
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: kuba_g w 2005-07-05, 19:25:24
2005-07-05 19:24:30 Frank napisał:

> Może stąd:
 > http://rpm.pbone.net/

niestety tez tam szukałem :/ nie ma
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: Frank w 2005-07-05, 19:27:51
You have chosen search in content of rpms.
Display 1 - 17 hits of 17. Search took 0.04 seconds.



1

    
    

Search results for libGL.la :

Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.2/RPMS/nVidia-devel-7667-2.mdk10.2.thac.i586.rpm   
Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.2/RPMS/nVidia-devel-7174-5.mdk10.2.thac.i586.rpm   
Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.1/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-7167.1thac.i586.rpm   
Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.1/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-6629.1thac.i586.rpm   
Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.1/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-6111.5thac.i586.rpm   
Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.0/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-6111.4thac.i586.rpm   
Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.1/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-5341.12thac.i586.rpm   
Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.0/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-5341.11thac.i586.rpm   
Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.1/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-4620.19thac.i586.rpm
itd...
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: kuba_g w 2005-07-05, 19:29:37
2005-07-05 19:27:51 Frank napisał:

> You have chosen search in content of rpms.
 > Display 1 - 17 hits of 17. Search took 0.04 seconds.
 >
 >
 >
 > 1
 >
 >     
 >     
 >
 > Search results for libGL.la :
 >
 > Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.2/RPMS/nVidia-devel-7667-2.mdk10.2.thac.i586.rpm   
 > Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.2/RPMS/nVidia-devel-7174-5.mdk10.2.thac.i586.rpm   
 > Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.1/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-7167.1thac.i586.rpm   
 > Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.1/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-6629.1thac.i586.rpm   
 > Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.1/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-6111.5thac.i586.rpm   
 > Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.0/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-6111.4thac.i586.rpm   
 > Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.1/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-5341.12thac.i586.rpm   
 > Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.0/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-5341.11thac.i586.rpm   
 > Mandrake 10.X    rpm.nyvalls.se/10.1/RPMS/NVIDIA-devel-1.0-4620.19thac.i586.rpm
 > itd...


Eh :/ rpmy z thaca raczej psują system, mam najnowsze stery z nvidi tylko nie posiadam tej jednej biblioteki :(
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: kuba_g w 2005-07-05, 19:32:15
Provides :
nVidia-devel

Requires :
nVidia_GLX
rpmlib(CompressedFileNames) <= 3.0.4-1
rpmlib(PayloadFilesHavePrefix) <= 4.0-1

Content of RPM :
/usr/X11R6/lib/libXvMCNVIDIA.a
/usr/include/nvidia/GL
/usr/include/nvidia/GL/gl.h
/usr/include/nvidia/GL/glext.h
/usr/include/nvidia/GL/glx.h
/usr/include/nvidia/GL/glxext.h
/usr/lib/libGL.la

Te paczki mają tylko związek z tą biblioteką, nie zawierają jej :(((
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: Frank w 2005-07-05, 20:00:38
Mandrake 10.X    carroll.cac.psu.edu/pub/linux/distributions/mandrakelinux/devel/10.1/i586/media/main/libMesaGLU1-devel-5.0.2-8mdk.i586.rpm   
Mandrake 10.X    carroll.cac.psu.edu/pub/linux/distributions/mandrakelinux/official/10.1/i586/media/main/libMesaGLU1-devel-5.0.2-8mdk.i586.rpm

te też nie pasują ?
Tytuł: Kompilacja KDE przy użyciu Konstruct
Wiadomość wysłana przez: kuba_g w 2005-07-05, 20:14:00
2005-07-05 20:00:38 Frank napisał:

> Mandrake 10.X
 >    carroll.cac.psu.edu/pub/linux/distributions/mandrakelinux/devel/10.1/i586/media/main/libMesaGLU1-devel-5.0.2-8mdk.i586.rpm   
 > Mandrake 10.X
 >    carroll.cac.psu.edu/pub/linux/distributions/mandrakelinux/official/10.1/i586/media/main/libMesaGLU1-devel-5.0.2-8mdk.i586.rpm
 >
 > te też nie pasują ?

Ok już rozwiązałem problem, zrobiłem plik libGL.la i jako dowiązanie do libGL.so.1, poszło, zobaczymy co z tego wyjdzie ;)