Nowe posty

xx Dystrybucja pod HP Omen (6)
2024-03-27, 23:30:08
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
2024-03-27, 21:08:23
lamp Problem z Linux Lite po instalacji (0)
2024-03-27, 19:50:30
xx Ile pingwinów? (1)
2024-03-27, 08:59:24
xx konfiguracja pale moon (0)
2024-03-24, 21:53:42
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (10)
2024-03-23, 02:38:11
xx problem z instalacja sterowników do karty sieciowej (3)
2024-03-18, 18:10:16
xx Plik abc.001 (1)
2024-03-17, 17:48:27
xx Zlecę dopracowanie programu w MatLab (0)
2024-03-13, 15:28:40
xx Linux Mint 21.3 XFCE brak dźwieku po paru minutach (karta muzyczna zintegrowana) (5)
2024-03-12, 23:07:01

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości -

Strony: [1] 2
1
Administracja / Odp: Uprawnienia do pliku utworzonego z &>
« dnia: 2018-02-19, 20:28:50 »
Pokaż jakie masz prawa dla tych plików - wpisz w katalogu
ls -l

Wykonałbym komendę, ale nie dowiem się o wyniku z niej. Nie posiadam konsoli do serwera, która pokazałaby mi wynik, a przekierowanie do zapisu na plik to właśnie problem opisany w temacie. Nadanie chmod 777 niestety nie pomaga. Czy jest możliwe w tej sytuacji rozwiązanie tego problemu samemu, bez proszenia o pomoc hostingu?

Edytuję: Spróbowałem dodać ustawienie chmod zaraz po uruchomieniu programu. Okazało się to rozwiązaniem problemu. Dzięki takiej konfiguracji, czyli od razu po uruchomieniu programu nadanie chmod na plik, mam dostęp do utworzonego pliku. Dziękuję za pomoc, można zamknąć temat.

Uzupełnię jeszcze do odpowiedzi od 1709:

Zmiana uprawnień do pliku, do którego nie miałem uprawnień, nawet na pełne dla wszystkich grup nie umożliwiała mi dostępu do pliku. Drugi plik o identycznej nazwie w tym samym katalogu miał zupełnie inne uprawnienia - mogłem bez problemu modyfikować je poprzez klient FTP i mieć dostęp do pliku. Usunięcie pliku (rm) usuwało plik, do którego nie miałem uprawnień. Przekierowanie outputu do pliku zapisywało właśnie nie do pliku, do którego mam uprawnienia, a do drugiego pliku, do którego uprawnień nie mam. Jak wyżej, pomogło zastosowanie nadania chmod 777 tuż po uruchomieniu programu, który ma przekierowanie outputu do pliku. Dzięki temu mam teraz dostęp do dwóch plików.

2
Administracja / Odp: Uprawnienia do pliku utworzonego z &>
« dnia: 2018-02-19, 19:04:01 »
Klient FTP naprawdę wyświetla w katalogu 2 pliki o identycznej nazwie, z czego do jednego mam dostęp, a do drugiego nie (generowany przez dodanie &>). Co do systemu:

uname -a:

Linux 3.16.0-4-amd64 #1 SMP Debian 3.16.51-3 (2017-12-13) x86_64 GNU/Linux

cat /etc/os-release:

PRETTY_NAME="Debian GNU/Linux 8 (jessie)"
NAME="Debian GNU/Linux"
VERSION_ID="8"
VERSION="8 (jessie)"
ID=debian

Serwer gry uruchamiany jest przez skrypt .sh - w nim do komendy startowej dopisałem &> nazwa_pliku. Nie do pomyślenia, aby hosting gier uruchamiał serwery gier z użyciem konta root, dlatego już na starcie odrzuciłem tą opcję.

3
Administracja / Uprawnienia do pliku utworzonego z &>
« dnia: 2018-02-19, 15:53:10 »
Cześć, mam serwer gry w pewnym hostingu, co oznacza, że uprawnień root nie mam. Chcę przekierować output z serwera do pliku. Wcześniej pomogło zwyczajne użycie &> plik, ale teraz mam problem z uprawnieniami. Otóż tworzy to plik, do którego nie mam dostępu - przez clienta FTP nie można go np. edytować i pobierać. W jednym katalogu występują dwa pliki o tej samej nazwie - do jednego mam dostęp, a do drugiego nie. Tak wygląda próba pobrania z FTP (bez dostępu):

Cytuj
Polecenie:   RETR plik.log
Odpowiedź   550 plik.log: No such file or directory
Błąd:   Błąd krytyczny transferu pliku

Plik tak naprawdę istnieje, wywołanie komendy rm plik.log usuwa plik i znika z FTP. Ustawienie chmod 777 nie pomaga. Czy da się zrobić tak, aby output był zapisywany w taki sposób, że mógłbym mieć uprawnienia do generowanego logu? Dziękuję za odpowiedź

4
C/C++ / Odp: Błędy zależności przy instalacji g++-2.95
« dnia: 2017-08-15, 01:12:40 »
Może jak wybierzesz kartę sieciową, która istniała w czasach Woody'ego będzie łatwiej? Spróbowałbym pierwszej z listy, PCnet-PCI-II.

Zgadza się, wybrałem i wykryło, po dodaniu ścieżek do archiwalnych apt ściąga je poprawnie. Próbnie skompilowałem silnik gry i udało się. Spróbowałem skompilować jeszcze dodatkową bibliotekę, z nowszymi do tej gry nagłówkami .h, ale nie udało się, wyskakiwały różne błędy wskazujące na includy do tych nagłówków, tylko że zostały wydane przez samego producenta gry i wiele osób już na nich kompilowało biblioteki. Mam jeszcze kod źródłowy do innej biblioteki i błędy też występują. Spróbuję na innej wersji gcc o ile uda się zainstalować i dam znać (nowszej nie dało rady, bo potrzebuje nowszej wersji libc6).

5
C/C++ / Odp: Błędy zależności przy instalacji g++-2.95
« dnia: 2017-08-13, 18:04:44 »
Próbowałem dzisiaj jeszcze raz zainstalować Debiana Woody, ale znowu nie wykrywa karty sieciowej (zdjęcie w załączniku). Potrzebuję dostęp do internetu na maszynie wirtualnej, żeby sprawnie przerzucić np. gcc i pliki źródłowe do kompilacji, ale instalator coś nie chce wykryć karty sieciowej.

@edycja: Wybrałem dodatkowe rodzaje kart sieciowych (PCnet-PCI II i PCnet-FAST III) i wygląda na to, że je wykryło i będzie wszystko działać po instalacji


6
C/C++ / Odp: Błędy zależności przy instalacji g++-2.95
« dnia: 2017-07-10, 22:48:29 »
@odświeżam

7
C/C++ / Odp: Błędy zależności przy instalacji g++-2.95
« dnia: 2017-06-22, 12:11:04 »
@odświeżam

8
Gry / Odp: Soldier of Fortune Linux (natywna).
« dnia: 2017-06-16, 23:44:25 »
Spróbuj zainstalować:
libglib1.2ldbl_1.2.10-19build1_i386.deb
libgtk1.2_1.2.10-18.1build2_i386.deb
libgtk1.2-common_1.2.10-18.1build2_all.deb


9
C/C++ / Odp: Błędy zależności przy instalacji g++-2.95
« dnia: 2017-06-16, 20:26:31 »
Poprawienie paru pierdół i skompliowanie na nowej wersji powinno być proste.

Dziwi, że Kolega jednak wybrał katowanie się z wirtualną maszyną.

Jeśli faktycznie to jest możliwe, to chętnie posłucham rad, które umożliwią zbudowanie takiej biblioteki na nowszym GCC, która będzie działać z grą zbudowaną na starszym GCC. Tutaj ważny cytat na ten temat:

Cytuj
Q: Is it possible to build native mods for Linux?
A: Yes, it is in fact possible but I strongly discourage you to do so unless you really know what you're doing. If you ABSOLUTELY need a native mod for Linux then here's what you need to keep in mind:

UT's native Linux client was compiled using the the ancient GCC 2.95.x compiler. Code generated by this compiler is binary incompatible with code that was generated by GCC 3.x or later. This is mainly due to a change in the C++ name mangling conventions. I do believe that there were some changes in the exception frame format and in the calling conventions as well but I never really checked this. In short, just install GCC 2.95.4...

--


Q: Which compiler flags do I need for GCC?
A: Here's a list:
Mandatory compiler flags: -D__USE_GNU -D_GNU_SOURCE -D_REENTRANT -D__LINUX_X86__ -fno-for-scope -fexceptions
Optional compiler flags: -O2 -fomit-frame-pointer
Mandatory linker flags: -Wl,--traditional-format -Wl,--eh-frame-hdr -shared -lm -ldl -lpthread

W razie czego jestem w stanie dostarczyć kod źródłowy do jednej biblioteki, która na GCC 2.95 bez problemu się kompiluje i bardzo dobrze współdziała z grą. Próbowałem zainstalować starszego Debiana na maszynie wirtualnej, ale problem z internetem na nim (brak możliwości przerzucenia plików) już zniechęcił. Po miesiącu próbuję jeszcze raz zainstalować.

Teraz pojawił się taki problem po instalacji


10
C/C++ / Odp: Błędy zależności przy instalacji g++-2.95
« dnia: 2017-05-14, 17:34:02 »
Najszybciej będzie ściągnąć z muzeum instalkę Debiana Woody'ego i odpalić ją pod wirtualką.

Przez zależności gcc-binutils-libc nie wydaje mi się, żeby dało się zainstalować w pełni działające GCC-2 na współczesnym systemie.

Faktycznie tak powinno być prościej, o dziwo instalacja samej gry nie sprawiła w ogóle problemów, nawet dźwięk jest. Dam znać jeśli pojawi się jakiś problem z kompilacją na tym starszym debianie.

11
C/C++ / Odp: Błędy zależności przy instalacji g++-2.95
« dnia: 2017-05-14, 13:49:25 »
Jaka to aplikacja? Lepiej zmodyfikować ją, aby działała na nowych GCC (miłościwie nam panujące 6.x) niż rozwalić system instalując stare GCC. Ta wersja GCC ma 16 lat i generuje błędy podczas kompilacji - generalne GCC w wersjach starsze niż 3 to zuoTM.

To biblioteka .so do pewnej starej gry. Chcę ją skompilować a później nieco przerobić, tak żeby zachować kompatybilność z samym silnikiem gry. Mam kody źródłowe i plik .so zbudowany właśnie na g++-2.95 z identycznego source code. Wrzucę source pliku, przez który próbuję skompilować kod:

http://wklej.to/bLPSn

Wykonanie tego kodu kończy się tym:

http://wklej.to/fevI5

12
C/C++ / Błędy zależności przy instalacji g++-2.95
« dnia: 2017-05-14, 08:23:34 »
Witam, mam problem z poprawnym zainstalowaniem kompilatora g++-2.95. Przy instalowaniu pakietów wyskakują błędy zależności



Potrzebuję tych pakietów do skompilowania jednej biblioteki. Bez nich to się nie uda, bo przy kompilacji wyskakuje błąd:

gcc-2.95: installation problem, cannot exec `cc1plus': No such file or directory

Dzięki za pomoc.

13
Inne / Odp: [Rozwiązany] wolne działanie przeglądarek
« dnia: 2017-04-24, 16:43:36 »
Ze wszystkich przeglądarek, które przetestowałem najlepiej chodziło Chromium. Bardzo szybko renderuje strony pod gorszym CPU E6400 (Debian 9, zwykły HDD), a na nowszym i szybszym w laptopie i5-3210M chodzi jeszcze lepiej, nawet odtwarza na youtube filmy 4K 60FPS (Ubuntu 14.04 LTS, live cd z pendriva). Przy 8K CPU już nie daje rady

14
Inne / Odp: Deepin OS - problem po instalacji sterownika
« dnia: 2016-02-03, 19:54:50 »

1. Proszę podać jakie zastosowałeś polecenia i co pluła konsola. Na stronie nvidii jest napisane czarno na białym i krok po kroku odnośnie koniecznej procedury w celu zainstalowania sterownika do konkretnego modelu karty. Sterownik sterownikowi nie jest równy mówiąc w kilku słowach. Dlatego ważne jest to aby znaleźć swój model w wykazie kart i zassać odpowiednią wersję sterownika.

Ściągnąłem najnowszą binarkę ze strony nvidia. Spróbowałem włączyć instalator, ale po rozpakowaniu plików wyskoczył komunikat "You appear to be running an X server; please exit X before installing.  For further details, please see the section INSTALLING THE NVIDIA DRIVER in the README available on the Linux driver download page at www.nvidia.com". Wyłączyłem xserver poleceniem
sudo service lightdm stop
i ponownie włączyłem instalator. Komunikat zniknął. Zaakceptowałem licencję, po czym wyskoczył kolejny komunikat, by wyłączyć kernel nouveau. Z tym sobie wtedy nie dałem rady.

Dzisiaj spróbowałem zainstalować ten sterownik jeszcze raz. Po kilku próbach udało mi się wyłączyć ten kernel nouveau, ale pod koniec instalacji wyskoczył inny błąd. Mam tym razem cały log:

Cytuj

nvidia-installer log file '/var/log/nvidia-installer.log'
creation time: Wed Feb  3 18:30:36 2016
installer version: 346.16

PATH: /usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin

nvidia-installer command line:
    ./nvidia-installer

Using: nvidia-installer ncurses user interface
-> Detected 2 CPUs online; setting concurrency level to 2.
-> License accepted.
-> Installing NVIDIA driver version 346.16.
-> Running distribution scripts
   executing: '/usr/lib/nvidia/pre-install'...
-> done.
-> The distribution-provided pre-install script failed!  Are you sure you want to continue? (Answer: Continue installation)
-> Would you like to register the kernel module sources with DKMS? This will allow DKMS to automatically build a new module, if you install a different kernel later. (Answer: Yes)
-> Installing both new and classic TLS OpenGL libraries.
-> Installing classic TLS 32bit OpenGL libraries.
WARNING: Unable to find a suitable destination to install 32-bit compatibility libraries. Your system may not be set up for 32-bit compatibility. 32-bit compatibility files will not be installed; if you wish to install them, re-run the installation and set a valid directory with the --compat32-libdir option.
-> nvidia-installer will install the libvdpau and libvdpau_trace libraries that were included with this installer package. These libraries are available separately through the libvdpau project and will be removed from the NVIDIA Linux driver installer package in the future, so it is recommended that VDPAU users install libvdpau separately, e.g. by using packages available from their distributions, or by building from the sources available at:

http://people.freedesktop.org/~aplattner/vdpau
-> Searching for conflicting files:
-> done.
-> Installing 'NVIDIA Accelerated Graphics Driver for Linux-x86_64' (346.16):
   executing: '/sbin/ldconfig'...
-> done.
-> Driver file installation is complete.
-> Installing DKMS kernel module:
ERROR: Failed to run `/usr/sbin/dkms build -m nvidia -v 346.16 -k 4.2.0-1-amd64`:
Kernel preparation unnecessary for this kernel.  Skipping...

Building module:
cleaning build area....
make KERNELRELEASE=4.2.0-1-amd64 module KERNEL_UNAME=4.2.0-1-amd64; make -C uvm module KERNEL_UNAME=4.2.0-1-amd64 KBUILD_EXTMOD=/var/lib/dkms/nvidia/346.16/build/uvm...........(bad exit status: 2)
Error! Bad return status for module build on kernel: 4.2.0-1-amd64 (x86_64)
Consult /var/lib/dkms/nvidia/346.16/build/make.log for more information.
-> error.
ERROR: Failed to install the kernel module through DKMS. No kernel module was installed; please try installing again without DKMS, or check the DKMS logs for more information.
ERROR: Installation has failed.  Please see the file '/var/log/nvidia-installer.log' for details.  You may find suggestions on fixing installation problems in the README available on the Linux driver download page at www.nvidia.com.


Spokojnie, proszę już się tak nie denerwować. Jedni mają szersze pojęcie na te tematy, a inni prawie w ogóle. Nie sądzę, aby wyrzucenie tematu do kosza w czymkolwiek tutaj pomogło.

Edit:

Spróbowałem jeszcze w pytaniu "Would you like to register the kernel module sources with DKMS? This will allow DKMS to automatically build a new module, if you install a different kernel later." odpowiedzieć nie, dzięki czemu sterownik zainstalował się poprawnie. I już wszystko działa, pulpit wystartował, rozdzielczość ustawiła się maksymalna (wcześniej 1024x768, teraz 1280x1024). Problem wygląda na rozwiązany, ale proszę, żeby temat jeszcze przez jakiś czas został otwarty. Dziękuję

15
Inne / Odp: Deepin OS - problem po instalacji sterownika
« dnia: 2016-02-03, 18:08:24 »
co do tych sterownikow nie wiem z kat tam sie pojawila wersja nvidia 358 na stronie producenta ani na moim komputerze nie ma takej wersji

Ja też nie wiem. Spróbowałem zainstalować bezpośrednio ze strony producenta no ale nie dałem rady. Po restarcie znów środowisko graficzne nie wystartowało.

A teraz mam inny problem, proces dde-session-daemon zużywa zbyt wiele zasobów, mam w komputerze 4GB ram a on zjada prawie 3GB!!! Oczywiście gdy RAM cały zajął, to system zrobił się niestabilny, muzyka zaczęła przerywać, wszystko opóźnione. Zmieniłem priorytet tego procesu na bardzo niski i system na szczęście pozwala mi na napisanie tego posta. Proszę o pomoc.

Edit: Zatrzymałem proces i teraz już jest w porządku. Dziwne to było. To teraz potrzebuję pomocy z tym sterownikiem do karty graficznej.

Strony: [1] 2