Forum Linux.pl
Programowanie => C/C++ => Wątek zaczęty przez: Mart.ini w 2007-09-15, 21:29:48
-
Jak zacząć??
Programowałem już w OpenGL ale na platformę windows. Na szczęście przejrzałem na oczy i chciał bym zacząć programować pod Linux'a.
Pojawił sie jednak problem... nie bardzo wiem jak od tego zacząć, gdyż różni sie to od programowania pod windows....
byl bym wdzięczny za jakieś przykladowe programy (najlepieuj bez użycia GLUT'a i SDL'a)
z góry dzięki:)
-
Pojawił sie jednak problem... nie bardzo wiem jak od tego zacząć, gdyż różni sie to od programowania pod windows....
Oświeć mnie.... czym sie różni?
-
Ehhh..... choćby uzyciem w windowsie biblioteki windows.h i sposobem inicjacji okna... fakt zle sie wyrazilem.... nie chodzi mi o roznice w programowaniu samego OpenGL tylko o ustawienie wszytskiego wcześniej....
-
Z całą pewnością ucząc się ogl natknołeś się na nehe.gamedev.net
Czas wskoczyć tam ponownie i przejżeć kody źródłowe pod każdym artykułem - tym razem nie dla visual tfu studio.
( Naucz się robić makefile i kożystać z g++ ), albo odpal sobie kdevelopera i pozwól mu odwalić brudną robotę za ciebie.
Doinstaluj zalezności. Na pewno brakuje ci jakichś -dev-ów
O tym czego ci brakuje najszybciej przekonasz się odpalając kdevelopera i przeglądając error logi (normalnie będziesz miał komunikat "brak tego i tego").
Kombinuj.
Edit: ustawienia okienek możesz sobie machnąć via Qt4. Jeśli bardzo chcesz mogę ci wygrzebać z regału podręcznik i przepisać źródełko do osadzenia animki ogl, w okienku. GTK+ chyba też ma taką możliwość, ale nie jestem pewien.
-
Co do przykładów z Qt: książka "C++ GUI programming with Qt3" jest w PDFie pod tym adresem: http://phptr.com/content/images/0131240722/downloads/blanchette_book.pdf . Pamiętam, że było tam coś o OpenGL i prosty przykład.
W każdym Qt są też przykładowe programy (/usr/lib/qt3/doc/examples/opengl).
-
Witam. Takie moje 3 grosze;)
Wiem, że napisałeś na początku, że nie chcesz korzystać z SDL'a, ale korzystanie bezpośrednio z menedżerów okien powoduje uzależnienie od nich.
Korzystanie z SDL'a pozwala Ci pisać programy działające pod na prawdę wieloma systemami. Jeśli zamiast tego używasz GTK+ albo Qt3, to ograniczasz się do o wiele mniejszej ilości środowisk. Chociaż jeśli poczekasz na Qt4, to sytuacja jest tam lepsza.
Poza tym SDL daje Ci dostęp także do np. urządzeń wejściowych (klawiatura, mysz, dżojstik), dostęp także niezależny od platformy.
No i OpenGL'a bardzo prosto się inicjuje przy pomocy SDL.
No ale wybór należy do Ciebie.
-
Jeśli chodzi o programowanie pod Linuxami, w sensie obsługa otwierania okien, myszy itp. to do tego jest GLUT - GL Utility Toolkit
Widze ze masz fedore więc
yum install freeglut freeglut-devel
Dlatego freeglut bo to jest to samo co GLUT tylko open-sourcowe...
Jeżeli chcesz jakieś e-booki (ćwiczenia od początku) to mam pare z zajęć, mógłbyś luknąc i już byś wszystko wiedział...
Jak chcesz to ci wyśle
Pozdro
sorry nie przeczytałem ze nie chcesz gluta, ale myśle ze warto sie go nauczyć wykorzystywać :)))
-
A ja jeśli Pan pozwoli chętnie spojrzę sobie na takie materiały:
mozeodbiore@wp.pl
Mariusz