Forum Linux.pl
Programowanie => C/C++ => Wątek zaczęty przez: ww1000 w 2005-05-27, 00:02:42
-
Mam Athlona64-300+, ale mój Suse Linux 9.2, wersja na DVD(3,1GB) zainstalował mi się 32bitowo. Specjalnie instalowałem jeszcze raz przekopując wszystkie opcje instalacji, ale nie znalazłem żadnego przełącznika 32/64bit. Czytałem że instalator sam wykrywa na jakim sprzecie się instaluje i wybiera opcje 32 lub 64 tylko że mi instaluje 32. Co z tym zrobić??
Z góry dzięki za wskazówki.
-
2005-05-27 00:02:42 ww1000 napisał:
> Mam Athlona64-300+, ale mój Suse Linux 9.2, wersja na DVD(3,1GB) zainstalował mi się 32bitowo.
> Specjalnie instalowałem jeszcze raz przekopując wszystkie opcje instalacji, ale nie znalazłem
> żadnego przełącznika 32/64bit. Czytałem że instalator sam wykrywa na jakim sprzecie się
> instaluje i wybiera opcje 32 lub 64 tylko że mi instaluje 32. Co z tym zrobić??
> Z góry dzięki za wskazówki.
Wygląda ta to, że masz płytę tylko z wersją na 32 bit., bowiem wersja dla 32 i 64 bit ma pojemność 7,5 GB na dwuwarswowej DVD (zdublowane na 32 i 64 bit)
-
Na stronie suse były 2 wersje 32 i 64 obie załmowały 3,1 GB i obie były identyczne.
Ściągnąłem oczywiście 64bit. Pozatym gdy przeglądałem zawartość płyty znalazłem 1,4GB rmp\\'ów 32bitowych (i586) i 1GB 64bitowych( w tym 64bitowe wersje jądra)(x86_64) i trochę (i686).
-
2005-05-27 00:02:42 ww1000 napisał:
> Mam Athlona64-300+, ale mój Suse Linux 9.2, wersja na DVD(3,1GB) zainstalował mi się 32bitowo.
> Specjalnie instalowałem jeszcze raz przekopując wszystkie opcje instalacji, ale nie znalazłem
> żadnego przełącznika 32/64bit. Czytałem że instalator sam wykrywa na jakim sprzecie się
> instaluje i wybiera opcje 32 lub 64 tylko że mi instaluje 32. Co z tym zrobić??
> Z góry dzięki za wskazówki.
Suse odróżnia programy 64-bitowe,wystarczy je uruchomić. Przy własnoręcznym kompilowaniu trzeba używać odpowiedniego kompilatora. Biblioteki są rozdzielone, wszystko powinno grać.
Pozdrawiam
bolid
-
Pakiety 64bitowe ani steroniki 64bit mi się nie istalują. Wypisuje mi że są dla platformy x86_64.
-
Witam,
kolejny problemik - przy probie kompilacji ponizszego programu kompilator wyrzuca blad:
"invalid conversion from `const char*' to `char'"
Dlaczego?
*** kod ***
int metry;
float stopy;
float przelicznik= 0.3;
char m;
cout << "Podaj dlugosc w metrach: ";
cin >> metry;
stopy = metry * przelicznik;
cout << "n";
if(metry==1)
{
m="metr";
}
else if(metry==2 or metry==3 or metry==4)
{
m="metry";
}
else
{
m="metrow";
}
cout << stopy << " stop = " << metry << m << "." << "n";
-
2005-05-26 20:05:08 arti040 napisał:
>
> Witam,
> kolejny problemik - przy probie kompilacji ponizszego programu kompilator wyrzuca blad:
> "invalid conversion from `const char*' to `char'"
>
> Dlaczego?
>
> *** kod ***
> char m;
> m="metr";
> m="metry";
> m="metrow";
Typ char przechowuje jeden
i TYLKO jeden znak ascii
(a wlasciwie 8-bitowa liczbe)
Tak wiec nie mozesz przypisac
do niego calego lancucha znakow.
Poczytaj o tablicach.
Mozesz tez zapoznac sie ze switch,
to przydaje sie w podobnych
sytuacjach, zamiast else if.
pozdrawiam
-
2005-05-26 21:49:56 jk33 napisał:
> 2005-05-26 20:05:08 arti040 napisał:
>
> >
> > Witam,
> > kolejny problemik - przy probie kompilacji ponizszego programu kompilator wyrzuca blad:
> > "invalid conversion from `const char*' to `char'"
> >
> > Dlaczego?
> >
> > *** kod ***
> > char m;
> > m="metr";
> > m="metry";
> > m="metrow";
>
> Typ char przechowuje jeden
> i TYLKO jeden znak ascii
> (a wlasciwie 8-bitowa liczbe)
>
> Tak wiec nie mozesz przypisac
> do niego calego lancucha znakow.
>
> Poczytaj o tablicach.
>
> Mozesz tez zapoznac sie ze switch,
> to przydaje sie w podobnych
> sytuacjach, zamiast else if.
>
> pozdrawiam
>
>
Aha. A nie ma czegos takiego jak zmienna typu "string" czy cos? ;)
-
> Aha. A nie ma czegos takiego jak zmienna typu "string" czy cos? ;)
Jest - wchodzi w skład biblioteki standardowej. Musisz tylko zainkludowac nagłówek string.h i już możesz używać stringów, np:
string a = "ala";
Jeżeli chcesz używać BCB, to oni mają tam własną klasę AnsiString.
Jak używasz QT to masz QString
A jak się podszkolisz w c++ to sam sobie napiszesz klasę do tekstów - taką jak lubisz :)
Pozdrawiam,
Bergo
-
2005-05-27 01:01:05 bergo napisał:
> > Aha. A nie ma czegos takiego jak zmienna typu "string" czy cos? ;)
>
> Jest - wchodzi w skład biblioteki standardowej. Musisz tylko zainkludowac nagłówek string.h i
> już możesz używać stringów, np:
> string a = "ala";
>
> Jeżeli chcesz używać BCB, to oni mają tam własną klasę AnsiString.
> Jak używasz QT to masz QString
>
> A jak się podszkolisz w c++ to sam sobie napiszesz klasę do tekstów - taką jak lubisz :)
>
> Pozdrawiam,
> Bergo
>
Aha ;) A co to BCB? QT? Zanim dojde do QT... ;)
-
> Aha ;) A co to QT?
http://www.haxite.org/index.php3?site=artykul&nx1=artykul_view&id=444