Forum Linux.pl

System => Konfiguracja => Wątek zaczęty przez: w 2005-10-06, 13:22:58

Tytuł: serwer/router - potrzebna pomoc w konfiguracji
Wiadomość wysłana przez: w 2005-10-06, 13:22:58
Witam

Zainstalowałam program Xbindkeys i kierując się instrukcją zawartą na stronie: http://newbie.linux.pl/?id=article&kategoria=3&show=243&kom=1#comments chciałąm skonfigurować klawisze w mojej multimedialnej, bezfirmowej klawiaturze... Zaznaczam że bezfirmowej bo program Klineak wymagał odemnie podania producenta a moja klawiatura stara jest i nie pamietam już co było na pudełku a na samej klawiaturze pisze tylko made in china ;-)

Moje problemy są dwa:

1. Po wpisaniu do konsoli polecenia # xbindkeys -k, pojawia mi sie jak ma dodatkowe okienko i klikam na wybrany przezemnie przycisk... Ale nie przy wszystkich zachodzi reakcja... Np. przycisk do odbioru maili nic nie wywołał a już przycisk do kalkulatora wywołał stosowny wpis... (Sorki, nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć).
Jak mam skonfigurować te \\"niewidoczne\\" przyciski?

2. W instrukcji pisze by stworzyć plik .xbindkeys w katalogu domowym, stworzyłam więc plik tekstowy o takiej nazwie, edytowałam w Midnight Commanderze i dalej zrobiłam jak pisało w instrukcji (czyli dodac do autostartu, z tym że tam pisze do pliku: .xinitrc a u mnie nie znalazłam tego pliku i zrobiłam to w pliku: .xinitrc.template) i niestety nawet te pare przycisków które skonfigurowałam mi nie działa :(
Tytuł: serwer/router - potrzebna pomoc w konfiguracji
Wiadomość wysłana przez: w 2005-10-06, 13:28:03
Zapomniałam dopisać że używam Suse 9.3

Pozdrawiam.
Tytuł: serwer/router - potrzebna pomoc w konfiguracji
Wiadomość wysłana przez: chmooreck w 2005-10-06, 13:50:30
 > 1. Po wpisaniu do konsoli polecenia # xbindkeys -k, pojawia mi sie jak ma dodatkowe okienko i
 > klikam na wybrany przezemnie przycisk... Ale nie przy wszystkich zachodzi reakcja... Np.
 > przycisk do odbioru maili nic nie wywołał a już przycisk do kalkulatora wywołał stosowny
 > wpis... (Sorki, nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć).
 > Jak mam skonfigurować te \\"niewidoczne\\" przyciski?

no to faktycznie jest problem... obawiam sie, ze tych klawiszy nie odpalisz.. sprobuj jeszcze ew multikey, czy jakos tak.. - poczytaj w manie


 > 2. W instrukcji pisze by stworzyć plik .xbindkeys w katalogu domowym, stworzyłam więc plik
 > tekstowy o takiej nazwie, edytowałam w Midnight Commanderze i dalej zrobiłam jak pisało w
 > instrukcji (czyli dodac do autostartu, z tym że tam pisze do pliku: .xinitrc a u mnie nie
 > znalazłam tego pliku i zrobiłam to w pliku: .xinitrc.template) i niestety nawet te pare
 > przycisków które skonfigurowałam mi nie działa :(

dodaj link symboliczny w ~/.desktop/autostart/ do xbindkeys - bedzie wtedy startowal razem z x\\'ami
Tytuł: serwer/router - potrzebna pomoc w konfiguracji
Wiadomość wysłana przez: amlu w 2005-10-06, 05:04:43
czolem!
zastanawiam sie czy ktos z panstwa podjal by sie konfiguracji serwera/routera  dla malej sieci lokalnej, stojacego na linuxie.
Polegalo by to na tym, ze ja zainstaluje linuxa, dam mu wyjscie na swiat, a ktos zrobi zdalnie cala brudna robote (dzielenie lacza - z ograniczaniem pasma dla kazdego z userow w sieci), serwer samba, klient e-mule... czyli taki normalny domowy serwerek.
calosc na tyle bezpieczna by dzieciaki sie nie whaczyly do niego jakimis skryptami... itp...

aha, oczywiscie nie za darmo...za rownowartosc kilkudziesieciu browarow... :-)

al@life.pl


Tytuł: serwer/router - potrzebna pomoc w konfiguracji
Wiadomość wysłana przez: astral w 2005-10-06, 10:37:14
gg: 3691372

pozdro!