Nowe posty

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - zero000

Strony: [1]
1
Gry / Odp: Segmentation fault
« dnia: 2023-11-02, 12:39:12 »
Dla użytkownika tak, ale systemu? Tzn.?

Ale udało mi się dograć te biblioteki, mimo to nadal wskakuje ten sam błąd. Trudno.

Edit:
Przeinstalowałem wszystko i już działa, nie wiem co było przyczyną.

2
Gry / Odp: Segmentation fault
« dnia: 2023-11-02, 09:34:41 »
To samo.

A gdyż nie mam dostępu do linuxa obecnie, a chciałem coś sprawdzić. Nie istotne.
Niestety coś jest nie tak. Chyba w tym WSL się nie uda...

3
Gry / Odp: Segmentation fault
« dnia: 2023-11-02, 09:17:07 »
Dodać tę linijkę przed if.

Q: Dlaczego nie uruchamiasz wersji Windowsowej? WSL nie jest dostosowany do uruchamianie gier...

Którą linijkę?

Chcę sprawdzić moda jak zachowuje się pod linuxem ;P. Jest inny jakiś sposób na to?

4
Gry / Segmentation fault
« dnia: 2023-11-02, 07:00:52 »
Potrzebuje cos sprawdzić z modem do gry. Zainstalowałem Ubuntu w WSL w Win11.

Uruchamiam ./start.sh i wyrzuca:

Segmentation fault    ./"Torment64"

W skrypcie tym jest:

# Actions
run_game() {
 echo "Running ${GAME_NAME}"
 arch="$(uname -m)"
 cd game
 if [ "$arch" == "x86_64" ]
 then
    ./"Torment64"
 else
    ./"Torment"
 fi   
}

Nie mogę uruchomić bezpośrednio ./Torment64 - ponieważ nie ładuje starych bibliotek potrzebnych do gry. Trzeba w skrypcie dodać:

# Add old libraries
export LD_LIBRARY_PATH="/home/username/GOG Games/Planescape Torment Enhanced Edition/libs"

Moje pytanie brzmi, jak przerobić ten fragment ./start.sh aby uruchamiał Torment64?

5
*Ubuntu / Odp: Dell vostro 3510 brak rozdzielczości 2560x1080
« dnia: 2023-01-30, 13:12:39 »
Ewentualnie jakoś ustawić to 1920x1080 na środku ekranu + jakby się dało rozciągnąć bardziej

Jeżeli na windows faktycznie było...

Znalazłem taki wątek: https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=326828
Nie wiem czy znajedziesz tam jednak odpowiedz.
A może w tv są opcje typu "orginal, scan" itp. Żeby jakoś wyśrodkować i wyskalować to 1920x1080?

6
Ogólnie chodzi o to, żeby zrobić masową konwersję plików z zaokrąglonymi bokami. Czyli wyciąć obramówkę w obrazkach.

Robiłem zgodnie z tym: https://stackoverflow.com/questions/41959355/how-can-i-combine-these-commands-to-achieve-circular-crop-in-imagemagick

Ale taki (zmodyfikowany przeze mnie kod):

convert *.PNG        -gravity Center       \( -size 51x51            xc:Black            -fill White            -draw 'circle 25.5, 25.5 25.5, 0'            -alpha Copy         \) -compose CopyOpacity -composite         -trim *.PNG

Nie działa dla wielu plików...
Dla jednego pliku jest wszystko ok, ale większą ilość to łapie ostatni plik i wygląda na to, że zbyt nakłada przeźroczystość.

Czy ktoś zna rozwiązanie? ;)

Rozwiązane :P. Odpowiedz jest w podanym linku - nalezy stworzyć maskę...

convert -size 51x51 xc:Black -fill White -draw 'circle 25.5, 25.5 25.5, 0'  alpha Copy mask.png

I puścić:

for f in $(ls *.PNG)
do
  convert $f -gravity Center mask.png -compose CopyOpacity -composite -trim ${f};
done

Wtedy masowo podmienia oryginalne pliki png.

Sorry za zawracanie głowy.

7
Gry / Odp: Gra ciągle nadpisuje plik konfiguracyjny...
« dnia: 2023-01-23, 21:37:06 »
Dzięki, faktycznie teraz już nie nadpisuje.
Ale okazuje się że musi być coś jeszcze z tym związanego gdyż nie reaguje na tą linijke debug.

Wygląda to tak, na przykładzie opcji ciągłego biegu postaci w grze, za którą odpowiada: SetPrivateProfileString('Game Options','Always Run','1')

Gdy zaznaczę tę opcję w grze z 0 wskakuje na 1 i jest ok. Ale gdy ręcznie edytuje w mousepad z 0 na 1 i robię chattr +i to gra jakby nie widziała, że jest 1.

Co więcej, usunąłem zawartość Baldur.lua, zrobiłem chattr +i gra i tak odpala, chociaż zmian opcji nie zapisuje - jakiś bufor się gdzieś tworzy, czy co?

No cóż, jeszcze się z tym pobawię...

Problem rozwiązany: chodziło o złe znaki, powinno być '1' - a były jakieś inne i wykrzaczało wszelkie zmiany :D.

8
Gry / Gra ciągle nadpisuje plik konfiguracyjny...
« dnia: 2023-01-23, 18:15:46 »
Cześć,

Potrzebuję uruchomić konoslę debugowania, lub jak kto woli cheatowania w grze Planescape Torment EE.

Odbywa się to w ten sposób, że do pliku Baldur.lua dopisuje się linijkę: SetPrivateProfileString('Program Options','Debug Mode','1′)

Pod windowsem nie ma porblemu, dopisuję oraz zapisuję plik i gitara.

Pod debianem jednak co zapiszę i uruchomię grę, linijka z tym dodanym przeze mnie wierszem sobie znika i nie działa konsola w grze.

Jestem laikiem linuxowym, próbowałem nadawać uprawnienia temu plikowi, oraz tylko do odczytu itd. Nic.

Czy jest na to sposób?

Strony: [1]