1
X Serwer / Framebuffer 640x5760 => 2560x1400. "pocięcie" pamięci framebuffer
« dnia: 2020-10-26, 19:32:05 »
Witajcie. Mam nie typowe pytanie.
Próbowałem szukać przeróżnych forach ale nie wiem co mam wpisywać aby rozwiązać swój problem
Otóż pracuje na ekranie EINK takim jak tu.
https://www.panelook.com/ED312TT2_E%20Ink_31.2_EPD_overview_27060.html
Rozdzielczość ekranu to 2560 x 1440 pixeli.
Ale ten ekran tak naprawdę składa się z czterech o rozdzielczości (640 x 1140) ekranów sklejonych
ze sobą.
W załączniku przedstawiam wizualizację "sklejonych ekranów"
W linux po zainstalowaniu driverów od ekranu widzę ekran o rozdzielczości (640 x 5760) 4 ćwiartki po 1140 = 5760.
czyli każda z czterech ćwiartek jest umiejscowiona jedna pod drugą.
Zastanawiam się czy można to w jakiś sposób ułożyć nie pod sobą a obok siebie. Tak abym miał w systemie widoczny
faktyczny ekran o rozmiarach 2560 x 1440.
Nie wiem w ogóle jak zabrać się za to.
Szukałem informacji o wirtualnym frame buffer. może udało by się wyciąć fragmenty ekranów i ustawić obok siebie.
Szukałem informacji o remapowaniu pixeli we framebuffer.
Ale niestety nic ciekawego nie znalazłem.
Bardzo proszę o pomoc choć naprowadzeniu pod jakimi frazami mam szukać.
Ogólnie rzecz biorąc będę pracował w środowisku X. W tym środowisku będę wyświetlał kontent
na w/w ekran. I teraz jak zrobię zrzut z ekranu lub połącze się przez x11vnc to widzę jeden wąski
a długi monitor. Ciężko mi na tym wyświetlić nawet zdjęcie ponieważ proporcje ekranów się nie zgadzają.
W mojej głowie rodzi się pomysł aby w jakiś magiczny sposób podzielić ten framebuffer i z niego
stworzyć wirtualny na podstawie tego podzielonego ekranu.
Kurcze nie wiem nawet jak mam to wyjaśnić.
Próbowałem szukać przeróżnych forach ale nie wiem co mam wpisywać aby rozwiązać swój problem
Otóż pracuje na ekranie EINK takim jak tu.
https://www.panelook.com/ED312TT2_E%20Ink_31.2_EPD_overview_27060.html
Rozdzielczość ekranu to 2560 x 1440 pixeli.
Ale ten ekran tak naprawdę składa się z czterech o rozdzielczości (640 x 1140) ekranów sklejonych
ze sobą.
W załączniku przedstawiam wizualizację "sklejonych ekranów"
W linux po zainstalowaniu driverów od ekranu widzę ekran o rozdzielczości (640 x 5760) 4 ćwiartki po 1140 = 5760.
czyli każda z czterech ćwiartek jest umiejscowiona jedna pod drugą.
Zastanawiam się czy można to w jakiś sposób ułożyć nie pod sobą a obok siebie. Tak abym miał w systemie widoczny
faktyczny ekran o rozmiarach 2560 x 1440.
Nie wiem w ogóle jak zabrać się za to.
Szukałem informacji o wirtualnym frame buffer. może udało by się wyciąć fragmenty ekranów i ustawić obok siebie.
Szukałem informacji o remapowaniu pixeli we framebuffer.
Ale niestety nic ciekawego nie znalazłem.
Bardzo proszę o pomoc choć naprowadzeniu pod jakimi frazami mam szukać.
Ogólnie rzecz biorąc będę pracował w środowisku X. W tym środowisku będę wyświetlał kontent
na w/w ekran. I teraz jak zrobię zrzut z ekranu lub połącze się przez x11vnc to widzę jeden wąski
a długi monitor. Ciężko mi na tym wyświetlić nawet zdjęcie ponieważ proporcje ekranów się nie zgadzają.
W mojej głowie rodzi się pomysł aby w jakiś magiczny sposób podzielić ten framebuffer i z niego
stworzyć wirtualny na podstawie tego podzielonego ekranu.

Kurcze nie wiem nawet jak mam to wyjaśnić.