Nowe posty

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Robert

Strony: 1 ... 164 165 [166] 167
2476
Sieć / Samowola linuksa - KInternet
« dnia: 2006-01-22, 13:34:36 »
2006-01-22 12:26:16 sys napisał:

> A ja mam wrażenie, że roca jest typowym windzianym klikaczem, który musi mieć wszystko pod nosek
 > z exe na końcu, byle tylko kliknąć i żeby się samo zrobiło.
 
Ktos kiedys napisał, ze komputer słuzy do ułatwienia pracy, której bez niego bys nie miał. W przypadku wielu linuksa sprawdza sie to w bardzo dużym stopniu. Ale to, ze wytrzymałem z linuksem już 5 miesiecy i nie zamierzam go wyrzucic i wrócic do winwiru$a tez chyba o czyms swiadczy.

 >
 > Ostatnio się dowiedziałam, że linuks jest jak MediaMarkt czyli nie dla idiotów.

Windows tym bardziej, bo łatwiej go zepsuć :-)

 Chamskie, ale
 > coś w tym jest. Siedzę na MDK 10.1 jednej z najprostszych dystrybucji podobno i też co rusz się
 > z czymś męczę, ale wiem co robię i po co. Trening czyni mistrza, a nie marudzenie, że ciężko
 > jest, bo się czytać nie chce i nie ma się chęci ani samozaparcia do pracy. Chcesz klik/klik i
 > gg to marsz na wingrozę i nie marudz.
 > Przykre, ale takie jest podejście windziarzy zazwyczaj. Bo się nie da zainstalować jak exe i
 > klik klik to wybrzydzają. Prawda jest taka, że jest ponad 280 dystrybucji linuksa ale większość
 > i tak jest na podobnym systemie plików.
 > Jesli nie umiesz sobie dać rady to odłóż to, oszczedzisz i sobie i nam wielu niepotrzebnych
 > nerwów :)

To, ze kilka problemów udało mi sie rozwiązac, i nawet kilku osobom udało mi się pomóc, to chyba w jakis sposób przeczy temu ze  nie mogę sobie dac rady.

Niemniej jednak zawsze zawsze bede bronił tezy, że komputer ma ułatwiac zycie, a nie utrudniać.

P.S.
Mój post o Ubuntu i Kubuntu nie był skargą tylko spostrzeżeniem, zwróceniem uwagi na pewne fakty.

pozdrawiam
roca

2477
Sieć / Samowola linuksa - KInternet
« dnia: 2006-01-22, 03:00:22 »
2006-01-22 02:31:35 xadmi napisał:


 >   Roca , czego Ty jeszcze szukasz ?

Bardzo filozoficzne pytanie...  :-)

Cieszę się tym, co mam, ale nie zmienia to faktu, że ciągle poszukuję czegoś jeszcze lepszego

 >   YAST Ci nie wystarcza ?............ ;)
 Yast jest bardzo fajny i wygodny, Uwazam to za najlepsze narzędzie do konfiguracji systemu w komputerze, jakie widziałem ale czasami lubi ono płatać figle.

2478
Sieć / Samowola linuksa - KInternet
« dnia: 2006-01-21, 21:43:26 »
2005-12-03 22:04:46 roca napisał:

 > P.S. W przyszłości nie wykluczam przetestowania innych dystrybucji.

Faktycznie problem jest oznaczony jako rozwiązany, ale chciałem odnieść się do tego testowania.

Ostatnio wpadła mi w ręce płytka z Kubuntu i Ubuntu 5.10 i co się okazalo:
Mój Winbond został tam rozpoznany nie jako modem isdn, ale jako zwykła karta sieciowa, co uniemozliwia poprawną konfiguracją połaczenia z internetem. Czyli jak na razie SuSE rządzi. I to 9.3 bo 10 okazała sie niedoróbką.

A co do debiana sarge , to w czasie instalacji bootloadera instalator nie zauwazył windy na moim dysku, co zresztą jest pestką w sytuacji, kiedy geexbox nie widzi na dysku nawet innego linuksa :-). Ale poza tym geex jest spoko.

2479
Sieć / Samowola linuksa - KInternet
« dnia: 2005-12-03, 22:04:46 »
No coż, nie sądziłem, że jeszcze ktoś się tym problemem zainteresuje, tym bardziej, że widnieje koło niego napis  : problem rozwiązany.

W każdym bądź razie dziękuję i za te dobre rady.

Jak na razie używam już trzeciej z kolei wersji SuSE (miałem 9.1 i 9.2, a teraz 9.3). Nie miałem poważnych problemów z instalacją. (Czego nie mogę powiedzieć o Debianie) Jest to jak na razie jedyna dustrybucja, w której udało mi się uzyskac połączenie z internetem przez ISDN, choć nie obyło się bez pewnych problemów, które też opisywałem na tym forum.

W tej dystrybucji wiele rzeczy da sie zrobic w srodowisku graficznym przy użyciu myszki - wiem, że fachowcy shell-owcy będą sie z tego smiać, ale jak widzę, że na pytanie typu jak skopiowac coś gdzies, ktoś każe mi się uczyc polecen shella, albo wciska mi, że lepiej uruchomic plik filmowy z lini poleceń, to mi się chce pawia puścić - po prostu uważam, że komputer ma mi ułatwic życie, a nie służyc do nauki jego obsługi. Inaczej zapisałbym się na polibudę.

Jednak SuSE ma również pewne wkurzające niedociągnięcia - m.in. obsługa multimediów, dziwne zachowania YaST. Przez ten okres około trzech miesięcy, kiedy prawie wyłącznie używam linuksa da sie jednak zauważyc, że jest to system bezpieczniejszy i stabilniejszy.

Jeszcze raz wszystkich pozdrawiam i dziękuję
roca.

P.S. W przyszłości nie wykluczam przetestowania innych dystrybucji.

2480
Sieć / Samowola linuksa - KInternet
« dnia: 2005-09-09, 23:40:42 »
2005-09-02 11:03:05 Zbooj napisał:

> Do linuxa trzeba checi i uporu. Jesli chcesz go poznac musisz miec te dwie rzeczy. Sam grzebie w
 > linuxie juz jakis czas i znalazlem distro ktore jest dla mnie najodpowiedniejsze, mianowicie
 > Debian. Wsparcie spolecznosci, stabilnosc i przejrzystosc systemu to najwazniejsze zalety.
 > Polecam zainstalować i dołączyć do jakiejs grupy uzytkownikow Debiana.
 >

Zbooju, masz rację. Jednak pozostanę przy SuSE. Pozdrawiam wszystkich życzliwych i dziękuję za dobre rady.

2481
Sieć / Samowola linuksa - KInternet
« dnia: 2005-09-02, 15:55:18 »
Dziękuję za wszelkie mniej lub bardziej życzliwe uwagi i komentarze. Widzę, że sie nie zrozumieliśmy. Byc może komus sprawia przyjemność nieustanne siedzenie w kernelu i poprawianie systemu po to zeby sie mogło normalnie odpalić. Obsługa linuksa pozostawia wiele do życzenia, duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo wiecej niż windowsa. Nie każdy jest informatykiem i lubi wpisywac kilometrowe ciągi znaczkow, by uzyskać ten sam efekt, który w windowsie wymaga trzech kliknięć myszy. Nie należę do tych, którzy lubią wyważać otwarte drzwi. Byc może źle trafiłem szperając między dystrybucjami linuksa, kiedy szukałem darmowego systemu, w ktorym praca byłaby równie przyjemna jak w windowsie.

P.S.
1 przepraszam za literówki.

2. Każda z dystrybucji była min miesiąc na moim kompie, ale niestety wielu, zbyt wielu problemów nie udało sie rozwiązać. (Chodziło głownie o niekompatybilność sprzętu i pewne braki i niedoróbki w oprogramowaniu).

3. Miałem równiez pozytywne doswiadczenia z linuksem, zwłaszcza z Knoppixem, który mnie wyratował z opresji, kiedy padł mi window$ z ra ja nie miałem czasu instalowac go od nowa :-)

4 jestem mimo wszystko pełen podziwu dla wszystkich, którzy pracują nad wolnym oprogramowaniem i mamnadzieję, że już niedługo obsluga linuksa będzie duzo łatwiej sza dla zwykłych \\"zielonych\\" użytkowników komputerów.

2482
Sieć / Samowola linuksa - KInternet
« dnia: 2005-09-02, 02:05:33 »
mam pytanie, czy istnieje takowa, czy to tylko utopia. Uzywałem do tej pory Knoppixa, Mandreka, Suse, Mempis, Auroxa, Redhata, Gnome. Najbardziej podobał misie knoppix i suse, ale niestety, gdybym teraz mial skasowac windows i przestawić sie na ktorąś z nich to musieli bym sie chyba najpierw nieźle naaszprycować. Coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu, że nic darmowe nie może byc dobre. No może tylko poza przeglądarką, która jest całkiem niezła (Firefox - ale jej mogę też używać pod windowsem) . Ale może się mylę.

P.S. Na okolo 50 prob udało misie zainstalować tylko ok. 5 propgramów. Bardzo mnie wkurza system sprawdzania pisowni w OpenOffice - jeżeli w wyrazie pojawią się już dwie literówki, to program głupieje i nie potrafi sobie z tym poradzić.  Bardzo długo nie mogłem skonfigurowac polączenia ISDN, bop to wymagało znajomości danych, których nie otrzymałem z TP SA. (w windowsie wystarczy kliknąć dwa razy ikonkę tp.ins, a sprawa sama sie rozwiąże). Nastepnie bardzo denerwujące jest to, że jak już sie natrafi na tzw. polską dystrybucje, to jednak prawie cała pomoc jest po angielsku.To tylko niektóre sprawy, które potrafią skutecznie ostudzić zapał do pracy w linuksie mimo jego mitycznej stabilności i bezpieczeństwie.

2483
Inne / superkaramba-błąd przy włączaniu
« dnia: 2005-09-02, 01:23:13 »
Zauważyłem jeszcze, że po zalogowaniu sie na konto innego zwykłego użytkownika, bez wyłączania systemu ni powoduje tego problemu co restart.

2484
Inne / superkaramba-błąd przy włączaniu
« dnia: 2005-09-02, 00:55:54 »
Mam 2 problemy z tym programem:
1. czasami inetrnet rozlącza mi się samoczynnie
2 po każdym restarcie systemu musze od nowa konfigurować moje polączenie z ISDN. Mimo, że za każdym razem podaje dokładnie te same ustawienia, program dziala dopóty, dopóki nie zamknę systemu. Po ponownym uruchomieniu mogę sobie klikac na \\"Dial-in\\" ile tylko mi się chce, a program i tak nie zareaguje. Używam SuSE 9.2, i wewnętrznej karty ISDN
Moj system widzi rownież modem ISDN podlączony przez USB, ale nie jest w stanie go użyć. Zależy mi głównie na rozwiązaniu problemu nr 2. Dziękuję z góry za każdą wskazówkę.

2485
Multimedia / MPLAYER --> ALSA OUTPUT
« dnia: 2005-09-02, 15:22:07 »
2005-09-02 10:32:35 bojleros napisał:

>docs/Readme_Mandrake_Linux.txt)
 
 >  >  A do tego pliku wymienionego w nawiasach zagladales? Cos mi sie wydaje, ze to czego
 > szukamy
 >  > jest wlasnie w tym pliku.
 >
 > Ja uzwałem zwykłego make i tez działało
 >

Po pierwsze nie mam tego pliku w nawiasach.

Po drugie za pierwszym razem ja też użyłem zwykłego make i zadziałało, ale dlaczego za drugim razem już nie?

2486
Multimedia / MPLAYER --> ALSA OUTPUT
« dnia: 2005-09-02, 01:05:37 »
Oto treść pliku readme (nie ma tam pliku install)
penTTD README
Last updated:    2005-05-21
Release version: 0.4.1
------------------------------------------------------------------------


Table of Contents:
------------------
1.0) About
2.0) Contacting
 * 2.1 Reporting Bugs
3.0) Supported Platforms
4.0) Running OpenTTD
5.0) OpenTTD features
6.0) Configuration File
7.0) Compiling
8.0) Translating
 * 8.1 Guidelines
 * 8.2 Translation
 * 8.3 Previewing
9.0) Troubleshooting
X.X) Credits


1.0) About:
---- ------
OpenTTD is a clone of Transport Tycoon Deluxe, a popular game originally
written by Chris Sawyer.  It attempts to mimic the original game as closely
as possible while extending it with new features.

OpenTTD is licensed under the GNU General Public License version 2.0. For
more information, see the file \\'COPYING\\'.

2.0) Contacting:
---- ----------
The easiest way to contact the OpenTTD team is by submitting bug reports or
posting comments in our forums. You can also chat with us on IRC (#openttd
on irc.freenode.net).

The OpenTTD homepage is http://www.openttd.org/.

You can also find the OpenTTD forums at
http://www.tt-forums.net/index.php?c=20


2.1) Reporting Bugs:
---- ---------------
To report a bug, please create a SourceForge account and follow the bugs
link from our homepage. Please make sure the bug is reproducible and
still occurs in the latest daily build or the current SVN version. Also
please look through the existing bug reports briefly to see whether the bug
is not already known.

The SourceForge project page URL is: http://sourceforge.net/projects/openttd/
Click on \\"Bugs\\" to see the bug tracker.

Please include the following information in your bug report:
        - OpenTTD version (PLEASE test the latest SVN/daily build)
        - Bug details, including instructions how to reproduce it
        - Platform and compiler (Win32, Linux, FreeBSD, ...)
        - Attach a saved game or a screenshot if possible
        - If this bug only occurred recently please note the last
          version without the bug and the first version including
          the bug. That way we can fix it quicker by looking at the
          changes made.


3.0) Supported Platforms:
---- --------------------
OpenTTD has been ported to several platforms and operating systems. It shouldn\\'t
be very difficult to port it to a new platform. The currently working platforms
are:

   Windows - Win32 GDI (faster) or SDL
   Linux - SDL
   FreeBSD - SDL
   Mac OS X - SDL
   BeOS - SDL
   MorphOS - SDL
   OS/2 - SDL


4.0) Running OpenTTD:
---- ----------------

Before you run OpenTTD, you need to put the game\\'s datafiles into the data/
subdirectory. You need the following files from the original version
of TTD as OpenTTD makes use of the original TTD artwork.

List of the required files:
sample.cat
trg1r.grf
trgcr.grf
trghr.grf
trgir.grf
trgtr.grf

(Alternatively you can use the TTD GRF files from the DOS version: TRG1.GRF,
TRGC.GRF, TRGH.GRF, TRGI.GRF, TRGT.GRF. A few minor graphical glitches with
the DOS graphics remain. E.g. the autorail button in the rail toolbar doesn\\'t
look as nice as with the Windows graphics.)

If you want music you need to copy the gm/ folder from Windows TTD into your
OpenTTD folder, not your data folder.

You can change the data path (which contains savegames as well) in Makefile.config
by setting DATA_DIR_PREFIX and USE_HOMEDIR.


5.0) OpenTTD features:
---- -----------------

OpenTTD has a lot of features going beyond the original TTD emulation.
Unfortunately, there is currently no comprehensive list of features, but there is
a basic features list on the web, and some optional features can be
controlled through the Configure Patches dialog. We also implement some
features known from TTDPatch (http://www.ttdpatch.net/).

Several important non-standard controls:

* Use Ctrl to place presignals
* Ctrl-D toggles double mode in the Windows version
* Ingame console. More information at http://wiki.openttd.org/index.php/OpenTTDDevBlackBook


6.0) Configuration File:
---- -------------------
The configuration file for OpenTTD (openttd.cfg) is in a simple Windows-like
.INI format. It\\'s mostly undocumented. Almost all settings can be changed ingame by
using the \\'Configure Patches\\' window.


7.0) Compiling:
---- ----------
Windows:
  You need Microsoft Visual Studio 6 or .NET. Open the project file
  and it should build automatically. In case you want to build with SDL support
  you need to add WITH_SDL to the project settings.
  PNG (WITH_PNG) and ZLIB (WITH_ZLIB) support is enabled by default. For these to
  work you need their development files. For best results, download the openttd-useful.zip
  file from SourceForge under the Files tab. Put the header files into your compiler\\'s
  include/ directory and the library (.lib) files into the lib/ directory. For more help
  with VS6 see docs/Readme_Windows_MSVC6.0.txt.

  You can also build it using the Makefile with MSYS/MinGW or Cygwin/MinGW.
  Please read the Makefile for more information.

Unix:
  OpenTTD can be built with GNU \\"make\\". On non-GNU systems it\\'s called \\"gmake\\".
  Note that you need SDL-devel 1.2.5 (or higher) to compile OpenTTD.
  (see also docs/Readme_Mandrake_Linux.txt)

MacOS:
  Use \\"make\\".

BeOS:
  Use \\"make\\".

FreeBSD:
  Use \\"gmake\\".

MorphOS:
  Use \\"make\\". Note that you need the MorphOS SDK and the
  powersdl.library SDK.

OS/2:
  Open Watcom C/C++ 1.3 or later is required to build the OS/2 version. See the
  docs/Readme_OS2.txt file for more information.


8.0) Translating:
---- -------------------
See http://www.openttd.org/translating.php for up-to-date information.

The use of the online Translator service, located at http://translator.openttd.org/, is
highly encouraged. For a username/password combo you should contact the development team,
either by mail, IRC or the forums. The system is straightforward to use, and if you have any
problems, read the online help located there.

If for some reason the website is down for a longer period of time, the information below
might be of help.

8.1) Guidelines:
---- -------------------
Here are some translation guidelines which you should follow closely.

    * Please contact the development team before begining the translation process!
      This avoids double work, as someone else may have already started translating to the same language.
    * Translators must use the charater set ISO 8859-15.
      Otherwise, some characters will not display correctly in the game.
    * Currently it is not possible to translate into character sets other than Latin. Also, changing
      the order of strings is unsupported. For instance, it is always \\'16 tonnes of coal\\' and cannot be
      \\'coal existing of 16 tonnes\\'

8.2) Translation:
---- -------------------
So, now that you\\'ve notified the development team about your intention to translate
(You did, right? Of course you did.) you can pick up english.txt (found in the SVN repository
under /lang) and translate.

You must change the first two lines of the file appropriately:

##name English-Name-Of-Language
##ownname Native-Name-Of-Language

Note: Do not alter the following parts of the file:

    * String identifiers (the first word on each line)
    * Parts of the strings which are in curly braces (such as {STRING})
    * Lines beginning with ## (such as ##id), other than the first two lines of the file

8.3) Previewing:
---- -------------------
In order to view the translation in the game, you need to compile your language file
with the strgen utility, which is now bundled with the game.

strgen is a command-line utility. It takes the language filename as parameter.
Example:

strgen lang/german.txt

This results in compiling german.txt and produces another file named german.lng.
Any missing strings are replaced with the English strings. Note that it looks for english.txt
in the lang subdirectory, which is where your language file should also be.

That\\'s all! You should now be able to select the language in the game options.

9.0) Troubleshooting
---- ---------------

To see all startup options available to you, start OpenTTD with the \\"./openttd -h\\"
option. This might help you tweak some of the settings.

If the game is acting strange and you feel adventorous you can try the \\"-d [[]=[]\\"
flag, where the higher levels will give you more debugging output. The \\"name\\" variable can help
you to display only some type of debugging messages. This is mostly undocumented
so best is to look in the source code file debug.c for the various debugging types. For more
information look at http://wiki.openttd.org/index.php/Command_line.

The most frequent problem is missing data files. Don\\'t forget to put all GRF files from TTD
into your data/ folder including sample.cat!

Another, less frequent problem is the game refusing to run when you don\\'t have a
sound card. To solve this, force OpenTTD to run without sound/music by running it with
the command line option: \\"./openttd -s null -m null\\". This will disable both sound
and music.

Under Windows 98 and lower it is impossible to use a dedicated server; it will fail to
start. Perhaps this is for the better because those OS\\'s are not known for their stability.

X.X) Credits:
---- --------
The OpenTTD team (in alphabetical order):
  Bjarni Corfitzen (Bjarni)      - Mac OS X port, coder
  Victor Fischer (Celestar)      - Programming everywhere you need him to
  Tamas Farag?(Darkvater)       - Lead programmer
  Kerekes Miham (MiHaMiX)        - Maintainer of translator service, and host of nightlies
  Owen Rudge (orudge)            - Contributor, forum host, master server host, OS/2 port
  Christoph Mallon (Tron)        - Programmer, code correctness police
  Patric Stout (TrueLight)       - Programmer, network guru, SVN-repository and website host

Retired Developers:
  Dominik Scherer (dominik81)    - Lead programmer, GUI expert (0.3.0 - 0.3.6)
  Ludvig Strigeus (ludde)        - OpenTTD author, main coder (0.1 - 0.3.3)
  Serge Paquet (vurlix)          - Assistant project manager, coder (0.1 - 0.3.3)

Thanks to:
  Josef Drexler - For his great work on TTDPatch.
  Marcin Grzegorczyk - For his TTDPatch work and documentation of TTD internals and graphics (signals and track foundations)
  Matthijs Kooijman (blathijs) - For his many patches, suggestions and major work on maprewrite
  Petr Baudis (pasky) - Many patches, newgrf support, etc.
  Simon Sasburg (HackyKid) - For the many bugfixes he has blessed us with (and future PBS)
  Stefan Mei?er (sign_de) - For his work on the console
  Mike Ragsdale - OpenTTD installer
  Cian Duffy (MYOB) - BeOS port / manual writing
  Christian Rosentreter (tokaiz) - MorphOS / AmigaOS port
  Michael Blunck - For revolutionizing TTD with awesome graphics
  George - Canal graphics
  All Translators - For their support to make OpenTTD a truly international game
  Bug Reporters - Thanks for all bug reports
  Chris Sawyer - For an amazing game!


Zgodnie z tą instrukcja spróbowałem zarówno \\"make\\" jak i \\"gmake\\" i nic to nie dało. wpisywanie ./configure dalo taki rezultat:
bash: ./configure: Nie ma takiego pliku ani katalogu

2487
Multimedia / MPLAYER --> ALSA OUTPUT
« dnia: 2005-09-01, 21:58:34 »
W takim razie chce to sprecyzować
 
na polecenie make (takie każe wykonac plik readme) mam taka odpowiedź
make: *** Nie podałeś obiektów lub nie znalazłem makefile. Stop.
natonmiast na polecenie uruchamiające grę:
openttd: openttd: cannot execute binary file

działanie z konta roota daje takie same rezultaty

2488
Multimedia / MPLAYER --> ALSA OUTPUT
« dnia: 2005-09-01, 21:20:14 »
Używam SUSE 9.2. Jeszcze wczoraj sciągnąłem sobie tycoona pod linuksa. W czasie instalacji okazało się że w ściągniętej paczce brakuje kilku plików, które ...  znajdowały się w windowsowej wersji. skopiowałem te pliki do odpowiedniego katalogu i gierka chodziła elegancko. Niestety pare godzin cos pochrzaniłem działając w menedzerze logowania i doszło do tego, że musiałem linuksa zainstalowac od nowa. Niestety tym razem, mimo, że to ten sam SUSE-ł w ogóle nie rusza program instalacyjny. Co zrobić?

2489
Karty graficzne / NVIDIA Problem
« dnia: 2005-09-04, 22:19:54 »
2005-09-04 00:16:22 Lorenzo napisał:

 > A ów vuescan ma uprawnienia do uruchomienia????
 > Zrób chmod 766 vuescan
 > i wtedy odpal.
 >
Ma uprawnienia, sprawdzałem. Ale nawet gdyby nie miał, to używając konta root i tak by je miał.

Wpisanie tej komendy \\"chmod 766 vuescan\\" kończyło się pojawieniem się nowej zachęty, w następnej linijce, a odpalenie po niej ./vuescan albo znanym już brak dostępu, albo acces denied

2490
Karty graficzne / NVIDIA Problem
« dnia: 2005-09-03, 23:56:40 »
2005-09-02 16:55:05 de_laurent napisał:

>
 > Hym, a probowales ./vuescan
 > Nie ma co uzywac ./configure lub make, bo vuescan to gotowy plik binarny...
 >
 Tak, próbowałem - oto efekt:

bash: ./vuescan: Brak dostępu

to samo było z konta root

Strony: 1 ... 164 165 [166] 167