Forum Linux.pl

System => Konfiguracja => Wątek zaczęty przez: prezes.cc w 2017-09-21, 18:34:46

Tytuł: Problem z dźwiękiem - Pulse Audio w grach
Wiadomość wysłana przez: prezes.cc w 2017-09-21, 18:34:46
Do nagrywania filmów z gier używam Simple Screen Recorder ale program nie nagrywa dźwięku. Jak sobie z tym poradzić?
Znalazłem takie coś cytuje:
Zawartość plik konfiguracyjny Pulse Audio /etc/pulse/daemon.conf

; daemonize = no
; fail = yes
; allow-module-loading = yes
; allow-exit = yes
; use-pid-file = yes
; system-instance = no
; local-server-type = user
; enable-shm = yes
; enable-memfd = yes
; shm-size-bytes = 0 # setting this 0 will use the system-default, usually 64 MiB
; lock-memory = no
; cpu-limit = no

; high-priority = yes
; nice-level = -11

; realtime-scheduling = yes
; realtime-priority = 5

; exit-idle-time = 20
; scache-idle-time = 20

; dl-search-path = (depends on architecture)

; load-default-script-file = yes
; default-script-file = /etc/pulse/default.pa

; log-target = auto
; log-level = notice
; log-meta = no
; log-time = no
; log-backtrace = 0

; resample-method = speex-float-1
; enable-remixing = yes
; enable-lfe-remixing = no
; lfe-crossover-freq = 0

flat-volumes = no

; rlimit-fsize = -1
; rlimit-data = -1
; rlimit-stack = -1
; rlimit-core = -1
; rlimit-as = -1
; rlimit-rss = -1
; rlimit-nproc = -1
; rlimit-nofile = 256
; rlimit-memlock = -1
; rlimit-locks = -1
; rlimit-sigpending = -1
; rlimit-msgqueue = -1
; rlimit-nice = 31
; rlimit-rtprio = 9
; rlimit-rttime = 200000

; default-sample-format = s16le
; default-sample-rate = 44100
; alternate-sample-rate = 48000
; default-sample-channels = 2
; default-channel-map = front-left,front-right

; default-fragments = 4
; default-fragment-size-msec = 25

; enable-deferred-volume = yes
deferred-volume-safety-margin-usec = 1
; deferred-volume-extra-delay-usec = 0

Znalazłem jeszcze ustawienia
[global]
nvidia_disable_flipping=ask

[input]
profile=
video_area=screen
video_area_screen=0
video_x=0
video_y=0
video_w=1920
video_h=1080
video_frame_rate=30
video_scale=false
video_scaled_w=854
video_scaled_h=480
video_record_cursor=true
audio_enabled=true
audio_backend=alsa
audio_alsa_source=default
audio_pulseaudio_source=alsa_output.pci-0000_00_14.2.analog-stereo.monitor
audio_jack_connect_system_capture=true
audio_jack_connect_system_playback=false
glinject_channel=
glinject_relax_permissions=false
glinject_command=
glinject_working_directory=
glinject_auto_launch=false
glinject_limit_fps=false

[output]
profile=
file=
separate_files=false
container=mkv
container_av=3g2
video_codec=h264
video_codec_av=alias_pix
video_kbit_rate=5000
video_h264_crf=23
video_h264_preset=1
video_vp8_cpu_used=5
video_options=
video_allow_frame_skipping=true
audio_codec=vorbis
audio_codec_av=aac
audio_kbit_rate=128
audio_options=

[record]
hotkey_enable=true
hotkey_ctrl=true
hotkey_shift=false
hotkey_alt=false
hotkey_super=false
hotkey_key=17
sound_notifications_enable=false
preview_frame_rate=10
Tytuł: Odp: Problem z dźwiękiem - Pulse Audio w grach
Wiadomość wysłana przez: 1709 w 2017-09-21, 19:29:10
Napiszę trochę inaczej.
Nagrywanie filmów z gier jednym programem jest nie profesjonalne, jeśli dźwięk i obraz będzie odrazu w 1 pliku.
- nie możesz potem miksować dźwięków
- nie możesz filtrować dźwięku
- nie możesz potem dźwięku ciąć i przesuwać, synchronizować z video.

Kilka porad
- Nagrywaj wideo i dźwięk osobno
Dzięki temu możesz odszumić dźwięk z mikrofonu, czy z zsynchronizować dźwięk z video.
- Na początku zrób sobie jakiś znak, dzięki któremu łatwo zsynchronizujesz początek dźwięku z obrazem.
- Czy film będzie przycięty po bokach zależy od tego w jakiej rozdzielczości posiadasz monitor i w jakiej nagrywasz.
Także tym nie musisz się przejmować.
Jeśli nie masz monitora fullHD, możesz na siłę ją ustawić taką rozdzielczość, ale musisz się liczyć z tym że część obrazu na monitorze się nie zmieści.
- Moje ulubione programy:
SimpleScreenRecorder  ( nagrywanie obrazu )
OpenShot Video Edytor
Audacity Sound Editor  ( do nagrywania dźwięku z ALSA - niektóre gry dają dźwięk tylko na to, i tu w Audacity trzeba sobie poszukać na którym kanale jest dźwięk )
Audio Recorder ( do nagrywania dźwięku  pulse audio )
Tytuł: Odp: Problem z dźwiękiem - Pulse Audio w grach
Wiadomość wysłana przez: prezes.cc w 2017-09-21, 19:54:37
Dzięki za wyjaśnienie - takiej metody jeszcze nie znałem. Temat do zamknięcia.