Nowe posty

xx Problem ze sterownikami. (5)
2024-04-13, 21:25:16
xx Instalacja xfce4 (2)
2024-04-13, 16:20:17
xx Serie kompilacji bez instalacji dla “emerge” w Gentoo (2)
2024-04-08, 18:40:04
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (17)
2024-04-05, 10:03:46
xx Problem z Linux Lite po instalacji (3)
2024-04-03, 14:23:40
xx Jak właczyć num locka przy starcie systemu debian 12? (12)
2024-04-02, 17:43:54
xx Brak dźwieku w systemie. (5)
2024-04-02, 16:13:41
xx Dystrybucja pod HP Omen (7)
2024-03-29, 11:33:05
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
2024-03-27, 21:08:23
xx Ile pingwinów? (1)
2024-03-27, 08:59:24

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - zero000

Strony: [1]
1
Gry / Segmentation fault
« dnia: 2023-11-02, 07:00:52 »
Potrzebuje cos sprawdzić z modem do gry. Zainstalowałem Ubuntu w WSL w Win11.

Uruchamiam ./start.sh i wyrzuca:

Segmentation fault    ./"Torment64"

W skrypcie tym jest:

# Actions
run_game() {
 echo "Running ${GAME_NAME}"
 arch="$(uname -m)"
 cd game
 if [ "$arch" == "x86_64" ]
 then
    ./"Torment64"
 else
    ./"Torment"
 fi   
}

Nie mogę uruchomić bezpośrednio ./Torment64 - ponieważ nie ładuje starych bibliotek potrzebnych do gry. Trzeba w skrypcie dodać:

# Add old libraries
export LD_LIBRARY_PATH="/home/username/GOG Games/Planescape Torment Enhanced Edition/libs"

Moje pytanie brzmi, jak przerobić ten fragment ./start.sh aby uruchamiał Torment64?

2
Ogólnie chodzi o to, żeby zrobić masową konwersję plików z zaokrąglonymi bokami. Czyli wyciąć obramówkę w obrazkach.

Robiłem zgodnie z tym: https://stackoverflow.com/questions/41959355/how-can-i-combine-these-commands-to-achieve-circular-crop-in-imagemagick

Ale taki (zmodyfikowany przeze mnie kod):

convert *.PNG        -gravity Center       \( -size 51x51            xc:Black            -fill White            -draw 'circle 25.5, 25.5 25.5, 0'            -alpha Copy         \) -compose CopyOpacity -composite         -trim *.PNG

Nie działa dla wielu plików...
Dla jednego pliku jest wszystko ok, ale większą ilość to łapie ostatni plik i wygląda na to, że zbyt nakłada przeźroczystość.

Czy ktoś zna rozwiązanie? ;)

Rozwiązane :P. Odpowiedz jest w podanym linku - nalezy stworzyć maskę...

convert -size 51x51 xc:Black -fill White -draw 'circle 25.5, 25.5 25.5, 0'  alpha Copy mask.png

I puścić:

for f in $(ls *.PNG)
do
  convert $f -gravity Center mask.png -compose CopyOpacity -composite -trim ${f};
done

Wtedy masowo podmienia oryginalne pliki png.

Sorry za zawracanie głowy.

3
Gry / Gra ciągle nadpisuje plik konfiguracyjny...
« dnia: 2023-01-23, 18:15:46 »
Cześć,

Potrzebuję uruchomić konoslę debugowania, lub jak kto woli cheatowania w grze Planescape Torment EE.

Odbywa się to w ten sposób, że do pliku Baldur.lua dopisuje się linijkę: SetPrivateProfileString('Program Options','Debug Mode','1′)

Pod windowsem nie ma porblemu, dopisuję oraz zapisuję plik i gitara.

Pod debianem jednak co zapiszę i uruchomię grę, linijka z tym dodanym przeze mnie wierszem sobie znika i nie działa konsola w grze.

Jestem laikiem linuxowym, próbowałem nadawać uprawnienia temu plikowi, oraz tylko do odczytu itd. Nic.

Czy jest na to sposób?

Strony: [1]