91
Gry / Odp: Różnice w wydajności :)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez 1709 dnia 2024-03-04, 23:40:46 »Dowiedziałem się jeszcze ciekawostki.
Oprócz technologii które poprawiają jakość grafiki kosztem FPS jak np. Ray Tracing , Path Tracing
Istnieją także technologie które poprawiają płynność gry FPS ( czasami kosztem jakości grafiki )
Są to FSR i DLSS.
Może to nie są identyczne technologie, ale chciałem skupić na jednej z rzeczy którą robią.
Jest to generowanie klatek pośrednich mniej wymagającym sprzętowo algorytmem niż silnik gry,
dzięki temu gra wydaje się bardziej płynna.
Jest to wyjaśnione np. w https://www.youtube.com/watch?v=mOqxCN5BKB0&t=130s
Jeśli dobrze zrozumiałem jeden z filmików na YouTube,
to technologia FSR 3 ma być dostępna dla wszystkich kart AMD. ( poprawka - dla części kart AMD i Nvidia - szczegóły w linku community.amd.com niżej )
Przeczytałem że tego samego nie mogą powiedzieć użytkownicy kart Nvidia o DLSS.
Prawdopodobnie technologia DLSS 3 ma być dostępna tylko dla nowszych kart graficznych.
I zauważyłem że powstał " mod " dla kart Nvidia RTX który umożliwia uruchomienie technologii FSR 3.
https://www.techpowerup.com/318771/mod-unlocks-fsr-3-fluid-motion-frames-on-older-nvidia-geforce-rtx-20-30-series-cards
Ale jest jeszcze jeden haczyk, a może dwa.
Technologię tą trzeba sobie włączyć w ustawieniach danej gry
i nie każda gra musi tą technologię wspierać.
( Albo inaczej teraz nie jej nie wspiera, ale może w przyszłości będzie ją wspierać [w zależności od gry / monitora / aplikacji - jeśli kiedyś dodadzą] )
Edytowane
Dodatkowe źródło wiedzy https://community.amd.com/t5/gaming/amd-fsr-3-now-available/ba-p/634265?sf269320079=1
( Dla nieobeznanych z językiem angielskim, przypominam że w filmikach można włączyć i przetłumaczyć tekst [w ustawieniach filmiku]
i na stronach internetowych także można przetłumaczyć tekst na język polski [odpowiednia ikonka w przeglądarce]
lub skorzystać z translatora online do przetłumaczenia tekstu.)
Oprócz technologii które poprawiają jakość grafiki kosztem FPS jak np. Ray Tracing , Path Tracing
Istnieją także technologie które poprawiają płynność gry FPS ( czasami kosztem jakości grafiki )
Są to FSR i DLSS.
Może to nie są identyczne technologie, ale chciałem skupić na jednej z rzeczy którą robią.
Jest to generowanie klatek pośrednich mniej wymagającym sprzętowo algorytmem niż silnik gry,
dzięki temu gra wydaje się bardziej płynna.
Jest to wyjaśnione np. w https://www.youtube.com/watch?v=mOqxCN5BKB0&t=130s
Jeśli dobrze zrozumiałem jeden z filmików na YouTube,
to technologia FSR 3 ma być dostępna dla wszystkich kart AMD. ( poprawka - dla części kart AMD i Nvidia - szczegóły w linku community.amd.com niżej )
Przeczytałem że tego samego nie mogą powiedzieć użytkownicy kart Nvidia o DLSS.
Prawdopodobnie technologia DLSS 3 ma być dostępna tylko dla nowszych kart graficznych.
I zauważyłem że powstał " mod " dla kart Nvidia RTX który umożliwia uruchomienie technologii FSR 3.
https://www.techpowerup.com/318771/mod-unlocks-fsr-3-fluid-motion-frames-on-older-nvidia-geforce-rtx-20-30-series-cards
Ale jest jeszcze jeden haczyk, a może dwa.
Technologię tą trzeba sobie włączyć w ustawieniach danej gry
i nie każda gra musi tą technologię wspierać.
( Albo inaczej teraz nie jej nie wspiera, ale może w przyszłości będzie ją wspierać [w zależności od gry / monitora / aplikacji - jeśli kiedyś dodadzą] )
Edytowane
Dodatkowe źródło wiedzy https://community.amd.com/t5/gaming/amd-fsr-3-now-available/ba-p/634265?sf269320079=1
( Dla nieobeznanych z językiem angielskim, przypominam że w filmikach można włączyć i przetłumaczyć tekst [w ustawieniach filmiku]
i na stronach internetowych także można przetłumaczyć tekst na język polski [odpowiednia ikonka w przeglądarce]
lub skorzystać z translatora online do przetłumaczenia tekstu.)