Nowe posty

xx Jak usunąć kilka dowiązań twardych jednym poleceniem. (3)
2019-06-14, 12:12:10
xx Skrypt sprawdzający miejsce na dysku (1)
2019-06-13, 13:55:00
xx Samba server (3)
2019-06-10, 17:01:44
xx Skrypt tworzący użytkownika (3)
2019-06-07, 17:11:55
xx Jaki serwis komp. we Wrocławiu (0)
2019-06-06, 12:39:23
xx serwer wydruku (1)
2019-06-04, 13:57:58
xx mod_security i roundcube (0)
2019-05-27, 14:27:03
xx Touchpad po pewnym losowym czasie przestaje reagować (33)
2019-05-27, 10:14:21
xx [ROZWIĄZANY] przygotowanie zeskanowanego pdf do OCR (6)
2019-05-24, 14:46:43
xx Przydatne Linki (1)
2019-05-23, 18:05:04

Autor Wątek: OpenGL i C++  (Przeczytany 9268 razy)

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
OpenGL i C++
« dnia: 2007-09-15, 21:29:48 »
Jak zacząć??
Programowałem już w OpenGL ale na platformę windows. Na szczęście przejrzałem na oczy i chciał bym zacząć programować pod Linux'a.
Pojawił sie jednak problem... nie bardzo wiem jak od tego zacząć, gdyż różni sie to od programowania pod windows....

byl bym wdzięczny za jakieś przykladowe programy (najlepieuj bez użycia GLUT'a i SDL'a)

z góry dzięki:)

Offline Dominik Przyborowski

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 747
    • Zobacz profil
OpenGL i C++
« Odpowiedź #1 dnia: 2007-09-15, 22:31:25 »
Cytat: Mart.ini
Pojawił sie jednak problem... nie bardzo wiem jak od tego zacząć, gdyż różni sie to od programowania pod windows....
Oświeć mnie.... czym sie różni?

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
OpenGL i C++
« Odpowiedź #2 dnia: 2007-09-15, 22:35:54 »
Ehhh..... choćby uzyciem w windowsie biblioteki windows.h i sposobem inicjacji okna... fakt zle sie wyrazilem.... nie chodzi mi o roznice w programowaniu samego OpenGL tylko o ustawienie wszytskiego wcześniej....

Offline Witek Adamus

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
OpenGL i C++
« Odpowiedź #3 dnia: 2007-09-15, 22:38:32 »
Z całą pewnością ucząc się ogl natknołeś się na nehe.gamedev.net

Czas wskoczyć tam ponownie i przejżeć kody źródłowe pod każdym artykułem - tym razem nie dla visual tfu studio.

( Naucz się robić makefile i kożystać z g++ ), albo odpal sobie kdevelopera i pozwól mu odwalić brudną robotę za ciebie.

Doinstaluj zalezności. Na pewno brakuje ci jakichś -dev-ów
O tym czego ci brakuje najszybciej przekonasz się odpalając kdevelopera i przeglądając error logi (normalnie będziesz miał komunikat "brak tego i tego").

Kombinuj.

Edit: ustawienia okienek możesz sobie machnąć via Qt4. Jeśli bardzo chcesz mogę ci wygrzebać z regału podręcznik i przepisać źródełko do osadzenia animki ogl, w okienku. GTK+ chyba też ma taką możliwość, ale nie jestem pewien.

Offline ultr

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
OpenGL i C++
« Odpowiedź #4 dnia: 2007-09-16, 14:18:38 »
Co do przykładów z Qt: książka "C++ GUI programming with Qt3" jest w PDFie pod tym adresem: http://phptr.com/content/images/0131240722/downloads/blanchette_book.pdf . Pamiętam, że było tam coś o OpenGL i prosty przykład.

W każdym Qt są też przykładowe programy (/usr/lib/qt3/doc/examples/opengl).

Offline

  • Users
  • Prawie jak Guru
  • ****
  • Wiadomości: 434
    • Zobacz profil
OpenGL i C++
« Odpowiedź #5 dnia: 2007-09-16, 17:36:36 »
Witam. Takie moje 3 grosze;)

Wiem, że napisałeś na początku, że nie chcesz korzystać z SDL'a, ale korzystanie bezpośrednio z menedżerów okien powoduje uzależnienie od nich.
Korzystanie z SDL'a pozwala Ci pisać programy działające pod na prawdę wieloma systemami. Jeśli zamiast tego używasz GTK+ albo Qt3, to ograniczasz się do o wiele mniejszej ilości środowisk. Chociaż jeśli poczekasz na Qt4, to sytuacja jest tam lepsza.
Poza tym SDL daje Ci dostęp także do np. urządzeń wejściowych (klawiatura, mysz, dżojstik), dostęp także niezależny od platformy.
No i OpenGL'a bardzo prosto się inicjuje przy pomocy SDL.

No ale wybór należy do Ciebie.

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
OpenGL i C++
« Odpowiedź #6 dnia: 2007-09-30, 21:30:29 »
Jeśli chodzi o programowanie pod Linuxami, w sensie obsługa otwierania okien, myszy itp. to do tego jest GLUT - GL Utility Toolkit
Widze ze masz fedore więc
yum install freeglut freeglut-devel

Dlatego freeglut bo to jest to samo co GLUT tylko open-sourcowe...
Jeżeli chcesz jakieś e-booki (ćwiczenia od początku) to mam pare z zajęć, mógłbyś luknąc i już byś wszystko wiedział...

Jak chcesz to ci wyśle
Pozdro

sorry nie przeczytałem ze nie chcesz gluta, ale myśle ze warto sie go nauczyć wykorzystywać :)))

Offline

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
OpenGL i C++
« Odpowiedź #7 dnia: 2007-09-30, 21:32:56 »
A ja jeśli Pan pozwoli chętnie spojrzę sobie na takie materiały:
mozeodbiore@wp.pl

Mariusz