Gry w Linuksie > Sprzęt

Radeon + GL + niby wszystko ok...

(1/2) > >>

wojtalisk:
Ja wiem, ze radki i linux to temat rzeka i byl poruszany juz chyba wszedzie po 150 tysiecy razy, ale na tym forum znalazlem tylko jeden i nie rozwiazuje on mojego problem (zreszta jak wiele innych jakie do tej pory znalazlem). Od poczatku:
Dystrybucja Slackware 10.0
Kernel: 2.4.26 i.bare - standardowy nie przekompilowywany
X.org: 6.8.2
ATI fglrx: przeznaczony dla powyzszych X.orgow (8.16.20)
Wyciag z ATITools:
OpenGL vendor string ATI tech.
OpenGL render string RADON 9600 XT Generic
OpenGL version string 1.3.5272
Kart: ATI Radeon 9600
Problem: niedostepne niektore funkcje OpenGL (scislej  - wiekszosc)
Testowane: glxinfo: "direct rendering: yes"
                  glxgears 1700-2000fps
                  screensavery wykorzystujace GL - jedne dzialaja inne        mula i wyswietlaja komunikaty o braku implementacji niektorych funkcji GL'a
                   gry 3d: CUBE i WARSHOW (?) nie odpalaja sie, tzn wywalaja pokrzaczony ekran, w tle muzyka ale obrazu ani w ciup

Czy ktos ma pomysl co z tym fantem zrobic (zaznaczam, ze chcialbym mimo wszytsko uniknac rekompilacji jadra... o ile to mozliwe - nie czuje sie na silach poki co by dac sobie z tym rade)

greg000:
Po instalacji sterownikow uruchomiles fglrxconfig ? U mnie np. musze korzystac z zewnetrznego sterownika agp czyli UseInternalAgpGart=no bo inaczej nici z akceleracji.
Sprawdz co podaje fglrxinfo czy masz opnegl sprzetowy zalaczony czy programowy (mesa).

wojtalisk:
fglrxconfig oczywiscie byl zrobiony; fglrxinfo wypisuje to co ati tool, wylaczenie opcji z agpgartem nic nie dalo... obraz dostaje "krzakow" tak jak dostawal... nadal zima. Jest jeszcze jedna sprawa... gdzies w konfiguracji (fglrxconfig) byla mowa o wspoldzielonej pamieci przez karte i system (uwspolniona przestrzen adresowa),  moj kernal ma to wylaczone, totez obsluge tego czegos tez wylaczylem w konfiguracji karty, ale wydaje mi sie ze to nie od tego karta glupieje. W problemach zwiazanych z kartami ATI czesto pojawia sie mowa o WYLACZONYM DRM w kernelu... o co w tym dokladnie chodzi, co do za funkcja i jak to dziala z kartami ATI ? No zapomnialem jeszcze dodac jedna rzecz, bledy po wszystkich wspomnianych zabiegach sa ciagle te same - pewne funkcjie open gl niezaimplementowane...

greg000:
No ale moglbys wkleic co podaje fglrxinfo, bylo by latwiej.
To sa tylko  3 linijki no moze 4 :)
Jezeli chodzi o DRM to powiem ta opcja musi byc w jajku wylaczona, ewentualnie jako modul zalaczona. Dotyczy to kernela seri 2.6.x. Jezeli chodzi o 2.4.x to niestety nie wiem bo dawno juz nie uzywam.


greg000:
O kurcze nie zauwazylem ze juz to podales wyzej wynik z atitools:) Z tego wynika ze masz sprzetowe 3D zalaczone wiec powinno wszystko dzialac. U mnie na R9500 mam okolo 2160fps.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej