Nowe posty

xx Problem ze sterownikami. (5)
2024-04-13, 21:25:16
xx Instalacja xfce4 (2)
2024-04-13, 16:20:17
xx Serie kompilacji bez instalacji dla “emerge” w Gentoo (2)
2024-04-08, 18:40:04
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (17)
2024-04-05, 10:03:46
xx Problem z Linux Lite po instalacji (3)
2024-04-03, 14:23:40
xx Jak właczyć num locka przy starcie systemu debian 12? (12)
2024-04-02, 17:43:54
xx Brak dźwieku w systemie. (5)
2024-04-02, 16:13:41
xx Dystrybucja pod HP Omen (7)
2024-03-29, 11:33:05
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
2024-03-27, 21:08:23
xx Ile pingwinów? (1)
2024-03-27, 08:59:24

Autor Wątek: Cedega 4.4 i GTA San Andreas  (Przeczytany 8008 razy)

ebbemonke

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« dnia: 2005-07-19, 11:02:16 »
uruchomi?em t? gre w cededze bez ?adnych problemów :)

chcia?bym jednak ?eby dzia?a?a podobnie jak w windzie , i tu zaczynaj? si? schody próbowa?em wszystkich sztuczek tj. pixel i vertex shader na N i na Y ale to co uda?o mi si? uzyska? to i tak jaka? po?owa FPS w porównaniu do windowsa... jakby kto? móg? podes?a? mi swojego configa cedegi to bardzo prosz?, jeszcze chcia?bym uruchomi? IL2-Sturmowik ale nie wiem jak, mo?e jest jaka? strona z AppDefaults do innych gier, o której nie mam poj?cia...

Ps. Jestem newbie na cededze i ogólnie na linie.

Sempron 2200, 512ram, geforce fx 5200 128mb,

gertrud@poczta.onet.pl

xamil

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #1 dnia: 2005-07-19, 21:17:43 »
2005-07-19 11:02:16 ebbemonke napisa?:

> uruchomi?em t? gre w cededze bez ?adnych problemów :)
 >
 > chcia?bym jednak ?eby dzia?a?a podobnie jak w windzie , i tu zaczynaj? si? schody próbowa?em
 > wszystkich sztuczek tj. pixel i vertex shader na N i na Y ale to co uda?o mi si? uzyska? to i
 > tak jaka? po?owa FPS w porównaniu do windowsa... jakby kto? móg? podes?a? mi swojego configa

Nigdy nie uzyskasz takiej jako?ci jak w windowsach... a to z prostej przyczyny... bo to emulator... czyli program przetwarzaj?cy komendy jakie wydaje gra windowsach na te jakie powinny byc w linuxie. Czyli po pierwsze sam emulator po?era zasoby naszego kompa na przetwarzanie danych a po drugie zwi?ksza sie czas wykonania danych operacji bo "przechodza" one wlasnie przez emulator.

Wniosek: Gra? tylko w gry stworzone specjalnie dla linuxa... precz z cedeg?!:]

NigdyDosc

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #2 dnia: 2005-07-19, 23:21:31 »
 > Nigdy nie uzyskasz takiej jako?ci jak w windowsach... a to z prostej przyczyny... bo to
 > emulator... czyli program przetwarzaj?cy komendy jakie wydaje gra windowsach na te jakie
 > powinny byc w linuxie. Czyli po pierwsze sam emulator po?era zasoby naszego kompa na
 > przetwarzanie danych a po drugie zwi?ksza sie czas wykonania danych operacji bo
 > "przechodza" one wlasnie przez emulator.
 >
 > Wniosek: Gra? tylko w gry stworzone specjalnie dla linuxa... precz z cedeg?!:]

czyli nie grac prawie w ogole albo grac w tetriso podobne

ebbemonke

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #3 dnia: 2005-07-20, 02:37:33 »
> Nigdy nie uzyskasz takiej jako?ci jak w windowsach... a to z prostej przyczyny... bo to
 > emulator... czyli program przetwarzaj?cy komendy jakie wydaje gra windowsach na te jakie
 > powinny byc w linuxie. Czyli po pierwsze sam emulator po?era zasoby naszego kompa na
 > przetwarzanie danych a po drugie zwi?ksza sie czas wykonania danych operacji bo
 > "przechodza" one wlasnie przez emulator.
 >
 > Wniosek: Gra? tylko w gry stworzone specjalnie dla linuxa... precz z cedeg?!:]

Czyli to jush koniec ?? czyta?em gdzie? na forum ?e kto? uruchomi? to na PIII chyba 800 384 ram z lepsz? od mojej nVidi? chyba 5800 (moja 5200 FX) Twardo ów kto? twierdzi? ?e gra mu ca?kiem zno?nie ?miga, natomiast u mnie jakie? 20 fps max, wi?c albo z moim sprzetem lub softem jest co? nie tak albo go?? agl?danie slajdów uwa?a za zno?ne.
Mam Fedore4 i nVidia 1.0-7174 z yuma

A co do drugiej cz??ci pytanka?? jakie? stronki z AppDefaults s? wogóle... Nie jestem pewien wi?c wale na forum ale z tego co wyczyta?em to cedega mo?e mie? wbudowane wsparcie dla kilkudziesi?ciu tytu?ow gier (je?li si? myl? to prosz? o prostowanie moich wypowiedzi) reszta natomiast nie bedzie dzia?a? bo nie ma w/w wsparcia...

Oki ale tera tak. Linux posiada OpenGL na 100% (doom3 pyka ca?kiem nie?le ;P ) wi?c mam tak? gierk? IL2-Sturmovik (symulator lotu WW2) napisana jest w DirectX i OpenGL tzn mo?e napisana w czym? innym ale ma w setupie wybór mi?dzy OpenGL a DirectX, przez cedeg? tego nie mog? uruchomi? na DirectX jak i na OpenGL... moim zdaniem to jest bezsensu t?umaczy? OpenGL na OpenGL (cedega jest emulatorem - thx panu wy?ej - i t?umaczy komendy DirectX na OpenGL) i tera co jak mam to uruchomi? bez emulacji... bo przecie OpenGL to OpenGL chyba ten z windowsa == temu Linuxa ( to tylko spekulacja ) Mo?e jest kto? kto pomóg?by wyja?ni? ten temat... Mo?e jest jaki? program który uruchomi mi t? gere... albo co najgorsze instalka specjalnie na lina ( o której nie mam poj?cia a jest)

David_The_Great

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #4 dnia: 2005-07-20, 22:06:14 »
2005-07-20 02:37:33 ebbemonke napisa?:

> z tego co wyczyta?em to cedega mo?e mie? wbudowane wsparcie dla
 > kilkudziesi?ciu tytu?ow gier (je?li si? myl? to prosz? o prostowanie moich wypowiedzi) reszta
 > natomiast nie bedzie dzia?a? bo nie ma w/w wsparcia...
 >

Tak, transgaming stara si? tak pisa? swój produkt, aby nie mo?liwe by?o granie w 'przysz?e' hiciory na starych cedegach, po to ?eby zmusza? ich do kupowania kolejnych wersj (przyk?ad: raz sobie kto? kupi subskrypcje za 5$, pogra w gry które s? wspierane, za nied?ugo wydawcy gier zapowiadaj? nowy hit, cedega szumnie przedstawia now? wersj? swojego produktu, w której jedn? z nowo?ci jest support dla tej gry, je?li chcesz w ni? sobie zagra? przed?u? subskrypcj?...) i, jak konkretnie to robi? mo?na si? tylko domy?la?, lub b. szczegó?owo analizowa? kod cvs'u.  WINE jest w tej dziedzinie bardziej uniwersalne, tym bardziej projekt directx wine, który 'wyci?ga' wi?cej fps'ów ni? cedega i co si? okazuje w kolejnych wydaniach cedega 'dogania' dx9wine LOL I jeszcze w jaki? tajemniczy sposób w tych grach pojawiaj? si? takie same artefakty jak w zwyk?ym dx9wine. Hmmmm....

 > Oki ale tera tak. Linux posiada OpenGL na 100% (doom3 pyka ca?kiem nie?le ;P ) wi?c mam tak?
 > gierk? IL2-Sturmovik (symulator lotu WW2) napisana jest w DirectX i OpenGL tzn mo?e napisana w
 > czym? innym ale ma w setupie wybór mi?dzy OpenGL a DirectX, przez cedeg? tego nie mog?
 > uruchomi? na DirectX jak i na OpenGL... moim zdaniem to jest bezsensu t?umaczy? OpenGL na
 > OpenGL (cedega jest emulatorem

Nie, nie nie i jeszcze raz nie. Mówi?, ?e WINE jest emulatorem to mo?na wszystkim noobie, ?eby lepiej zrozumieli ide?, ale trzeba jasno powiedzie? co znaczy WINE... Wine is NOT EMULATOR !

Cytacic z FAQ projektu:
"2. General Questions about Wine

2.1. What is Wine and what is it supposed to do?

Wine is a program which allows the operation of DOS and MS Windows programs (Windows 3.x and Win32 executables) on UNIX operating systems such as Linux. It consists of a program loader, which loads and executes a Windows binary, and a set of libraries that implements Windows API calls using their UNIX or X11 equivalents. The libraries may also be used for porting Win32 code into native UNIX executables, often without many changes in the source. Wine is free software, and its license (contained in the file LICENSE in each distribution) is the LGPL.

2.2. Does Wine emulate a full computer?

No, as the name says, Wine Is Not a (CPU) Emulator. Wine just provides the Windows API. This means that you will need an x86-compatible processor to run an x86 Windows application, for instance from Intel or AMD. The advantage is that, unlike solutions that rely on CPU emulation, Wine runs applications at full speed. Sometimes a program run under Wine will be slower than when run on a copy of Microsoft Windows, but this is more due to the fact that Microsoft has heavily optimized parts of their code, whereas mostly Wine is not well optimized (yet). Occasionally, an app may run faster under Wine than on Windows. Most apps run at roughly the same speed."

WARTO PRZECZYTA? JESZCZE RAZ OSTATNIE ZDANIE I ZASTANOWI? SI? NAD POWY?SZYMI POSTAMI...

Ja mo?e jeszcze w skrócie powiem co to jest WINE dla ju? powoli nie noobie: Wine to jest reimplementacja API Win32 dla Unixa.


> - thx panu wy?ej - i t?umaczy komendy DirectX na OpenGL) i tera
 > co jak mam to uruchomi? bez emulacji... bo przecie OpenGL to OpenGL chyba ten z windowsa ==
 > temu Linuxa ( to tylko spekulacja )

Nie do ko?ca, warto doda?, ?e ka?dy dostawca sterowników do karty graficznej dostarcza w?asn? implementacj? OpenGL

>Mo?e jest kto? kto pomóg?by wyja?ni? ten temat

Je?li moje nie wystarczy to wal ?mia?o, jeszcze troch? wiem na ten temat, bo kiedy? mnie to interesuje i z reszt? dalej nie jestem oboj?tny na wi?dz? z tego zakresu.

>... Mo?e jest
 > jaki? program który uruchomi mi t? gere... albo co najgorsze instalka specjalnie na lina

Nie ma dla San Adreas ale jest dla wcze?niejszych:

http://liflg.org/?catid=7

> ( o której nie mam poj?cia a jest)

xamil

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #5 dnia: 2005-07-21, 19:56:41 »
> Nie, nie nie i jeszcze raz nie. Mówi?, ?e WINE jest emulatorem to mo?na wszystkim noobie, ?eby lepiej zrozumieli ide?, ale trzeba jasno powiedzie? co znaczy WINE... Wine is NOT EMULATOR !

No tak. Nie interesowa?em si? nigdy specjalnie wine i o ile wiem, ?e to nie emulator to jednak do ko?ca nie umia?bym wyja?ni? czym ono tak naprawde jest. Dlatego uzna?em, ?e taka odpowied? wystarczy aby w?a?nie wyja?ni? sam? idee;) Wko?cu teb Pan chcia? tylko sobie pogra? a nie bada? sprawe czym jest wine... no ale faktycznie mo?e nie powinienem tak pisa?...

> WARTO PRZECZYTA? JESZCZE RAZ OSTATNIE ZDANIE I ZASTANOWI? SI? NAD POWY?SZYMI POSTAMI...

Ok. Powiem tak. Nie testowa?em zbyt wielu aplikacji na wine. Wine/cedega g?ównie s?u?y?o mi do odpalenia jakiej? gierki (w sumie chyba tylko z serii blizard) która nie mia?a swojego linuxowego portu. I co powiem.. Odpali?em sobie takiego Total Commander'a pod wine i faktycznie ?miga? a? mi?o... ale w momencie kiedy odpalam jak?? gre np. starcraft/WoW to jet to po prostu koszmar.... no mo?e przesadzam bo wko?cu gra? moge ale sorka jest troche dziwne ?eby mi taki Starcraft z?era? 100% mocy mojego 3GHz amd64. No mówie ok... mo?e co? zap?tlili. Ale przecie? na starym celeronie 3 566Mhz nie da?o si? wogóle gra? gdy tymczasem pod windowsami gra ?miga a? mi?o. Id?my dalej... odpalam WoW'a... gra si? zacina.... no có? nie mam najlepszej karty graficznej no ale minimalne wymagania ma znacznie ni?sze... mam GF 4 FX. Jeszcze jeden przyk?ad... NWN... gra?em na starym celeronie... pod windowsami gra chodzi?a momentami tragicznie... sesja klatkowa... zainstalowa?em sobie port pod linuxa... to by? dzie? w którym postanowi?em usun?c windowsa:D.. dla porówniania spróbowa?em odpali? jeszcze pod cedeg?... pora?ka.

Wi?c jak to z tym jest? Skoro tak bardzo obstajesz przy tym ?e wi?kszo?c aplikacji chodzi równie szybko pod windowsami jak i pod wine/cedg? to jak to jest, ?e jak wida? mi chodzi jako? wolno i Panu który rozpocz?? topic równie?? Mo?e faktycznie robie co? ?le i by?bym naprawde baaaardzo wdzi?czny za ka?d? porade która chod? troche zwi?kszy ilo?? klatek w WoW'ie czy innych grach... Ja si? z tym meczy?em baaardzo d?ugi okres czasu kompiluj?c ?ród?a ró?nych wersji czy instaluj?c gotowe pakiety i niestety nie uda?o mi si? to:(

> >Wniosek: Gra? tylko w gry stworzone specjalnie dla linuxa... precz z cedeg?!:]
>czyli nie grac prawie w ogole albo grac w tetriso podobne

Jest sporo ciekawych gier pod linuxa jak i sporo portów znanych windowsowych gier. Jak dla mnie cedega/wine jedna wielka pomy?ka, która chamuje rozwój portów/gier na linuxa. Zwyczajnie twórcy gier si? tym nie interesuj? bo wiedz?, ?e istnieje co? takiego jak cedega która "podobno" pozwala uruchomic gry pod linuxem w takiej samej a czasem i lepszej jako?ci wi?c poco maj? marnowa? pieni?dze na wsparcie dla tego systemu operacyjnego?

p.s. Dzi?ki za info na temat cedegi:] Wreszcie tu widze jaki? interesuj?cy temat a nie tylko "jak zainstalowa? gre?";)

David_The_Great

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #6 dnia: 2005-07-21, 21:11:11 »
2005-07-21 19:56:41 xamil napisa?:

 > > WARTO PRZECZYTA? JESZCZE RAZ OSTATNIE ZDANIE I ZASTANOWI? SI? NAD POWY?SZYMI POSTAMI...
 >
 ale w momencie kiedy odpalam jak?? gre np. starcraft/WoW to jet to po prostu
 > koszmar....

Tu jest po prostu sprawa tego, ?e m$ nad swoim systemem pracuje ju? dziesi?tki lat (nawet chyba nie przesadzi?em) i z ca?ym sztabem programistów. Wszystko ma ju? b. dopieszczone i zoptymalizowane. Wine jest dopiero w fazie alpha i jak na razie staraj? si? po prostu, ?eby... dzia?a?o, a dotychczasowy kod, owszem, dopieszczaj? i ulepszaj?, optymalizuj? itd. ale aby osi?gn?? taki poziom jak M$ jeszcze duuu?o brakuje. Jest te? po prostu sprawa directx 9, m$ sam to pisa? i od wersji 9.0 do 9.0c te? ju? dopie?ci? i zoptymalizowa?, a projekt wine jeszcze boryka si? z kilkoma funkcjami directx ... 7. Dlatego jeden z uzdolnionych programistów, któremu '?pieszy?o' si? do grania w najnowsze gry wszcz?? projekt http://directxwine.sf.net/, jest to zestaw patchy dla zwyk?ego wine, które po zaaplikowaniu daj? mu niez?ego kopa w najnowszy grach jak np. World of Warcraft, Pirates! itp. A tak zpatchowany wine cz?sto nazywa si? dx9wine, cz?sto z t? nazw? mo?esz si? natkn?? na zagranicznych forach dyskusyjnych. Dlaczego IMO jest lepszy od cedegi?

-darmowy
-bardziej uniwersalny
-wyci?ga wi?cej fps'ów (ale równocze?nie na ekranie wi?cej b??dów, tzw. 'artefaktów'
-nie ma nich 'presji' ?eby tylko uruchomili jak?? gr?, a przez to kod jest czystszy od cedegi, i dzi?ki temu jego migracja do OFICJALNEGO Wine jest prostsza, ale ten proces migracji jest d?ugotrwa?y, gdy? cz?sto ten kod nie spe?nia wymaga? projektu Wine, ale co to dla nas, graczy? :)


 > Wi?c jak to z tym jest? Skoro tak bardzo obstajesz przy tym ?e wi?kszo?c aplikacji chodzi
 > równie szybko pod windowsami jak i pod wine/cedg? to jak to jest, ?e jak wida? mi chodzi jako?
 > wolno i Panu który rozpocz?? topic równie??

Patrz wy?ej. Jeszcze raz podkr??l?, ?e ten projekt jest dopiero w fazie ALPHA. To, ?e dzia?a to tylko taki efekt uboczny ;) Teoretycznie nie ma ?adnych przeszkód, ?eby programy windowsowe chodzi?y tak samo szybko (je?li poziom 'dopieszczenia' wine dogoni ten z Windowsa), albo i szybciej, je?li programistom uda si? jeszcze jakie? lepsze algorytmy optymalizacji ni? m$ wymy?li?, co bior?c pod uwag? talent niektórych programistów jest to ca?kiem mo?liwe. Ale s? jeszcze ró?ne przeszkody, np. w Windowsie system ma w standardzie osobny uk?ad xy dla ka?dego okna, a w UNIXowych serwerach X takiej funkcjonalno?ci nie ma, dlatego, programi?ci WINE wspó?pracuj? z programistami X.org aby taka funkcjonalno?? by?a. Przyk?ady mo?na mno?y?, ale nie jestem tak zaznajomiony z projektem, po prostu przegl?da?em szczegó?owo stron? projektu. Aha i przez te wakacji szybko?? prac wzros?a, wi?c mo?emy liczy? na wiele ciekawych nowo?ci i ulepsze?, za spraw? wi?kszego wolnego czasu szeregowych programistów, a tak?e konkursu google summer of code, wielu studentów, aby wygra? ten konkurs ju? pisze ró?ne ciekawe wspó?aplikacji dla WINE, np. tunel do MONO, dzi?ki czemu gry 'zmiksowane' z .NET i Win32 b?d? lepiej chodzi?y, a tak?e wsparcie dla motywowanie okien, teraz s? brzydkie, a prawdopodobnie b?d? pobiera?y motyw aktualny GTK :) Ciekaw jestem ile z tego ostatecznie si? uda...

>
Mo?e faktycznie robie co? ?le i by?bym naprawde
 > baaaardzo wdzi?czny za ka?d? porade która chod? troche zwi?kszy ilo?? klatek w WoW'ie czy
 > innych grach...


Spróbuj zpatchowa? zwyk?e wine patchami Oliviera :)

 > Jest sporo ciekawych gier pod linuxa jak i sporo portów znanych windowsowych gier. Jak dla mnie
 > cedega/wine jedna wielka pomy?ka, która chamuje rozwój portów/gier na linuxa.
>

Ja osobi?cie nigdy nie gram w najnowsze gry, bo sprz?t mi na to nie pozwala, ale bardzo lubi? starsze gry jak Baldur's Gate, Icewind Dale, wi?c wine jest dla mnie jedynym narz?dziem, dopóki gemrb.sf.net nie osi?gnie stadium grywalno?ci.

Zwyczajnie twórcy
 > gier si? tym nie interesuj? bo wiedz?, ?e istnieje co? takiego jak cedega która
 > "podobno" pozwala uruchomic gry pod linuxem w takiej samej a czasem i lepszej jako?ci
 > wi?c poco maj? marnowa? pieni?dze na wsparcie dla tego systemu operacyjnego?

Ró?nie bywa, niektórzy nawet decyduj? si? wyda? port dla linuksa, ale ostatecznie nie zwraca im si? kasa za to (to jest naprawd? kosztowne takie sportowanie!), i to IMO bardziej od Cedegi odstrasza nowe posuni?cia, niebagatelne znaczenie mia? upadek firmy loki...

 
 > p.s. Dzi?ki za info na temat cedegi:] Wreszcie tu widze jaki? interesuj?cy temat a nie tylko
 > "jak zainstalowa? gre?";)

Takich by?o wi?cej, widocznie nie jeste? tu sta?ym bywalcem ;P

Pozdrawiam

xamil

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #7 dnia: 2005-07-21, 22:41:47 »
2005-07-21 21:11:11 David_The_Great napisa?:

 >  > Wi?c jak to z tym jest? Skoro tak bardzo obstajesz przy tym ?e wi?kszo?c aplikacji
 > chodzi
 >  > równie szybko pod windowsami jak i pod wine/cedg? to jak to jest, ?e jak wida? mi chodzi
 > jako?
 >  > wolno i Panu który rozpocz?? topic równie??
 >
 > Patrz wy?ej. Jeszcze raz podkr??l?, ?e ten projekt jest dopiero w fazie ALPHA. To, ?e dzia?a to
 > tylko taki efekt uboczny ;)
Faktycznie ciekawe to jest. Musz? si? kiedys bli?ej przyjze? wine jak to faktycznie dzia?a:) Dziwi mnie faktycznie stwierdzenie, ?e powiedzmy taki WoW móg?by chodzi? kiedy? tak samo szybko i po?eraj?c tyle samo zasobów jak pod windowsami a kto wie czy nie mniej.. Bo tak to zrozumia?em.

 > >
 > Mo?e faktycznie robie co? ?le i by?bym naprawde
 >  > baaaardzo wdzi?czny za ka?d? porade która chod? troche zwi?kszy ilo?? klatek w WoW'ie
 > czy
 >  > innych grach...
 >
 >
 > Spróbuj zpatchowa? zwyk?e wine patchami Oliviera :)
Próbowa?em si? z tym "bawi?" ale jako? wko?cu porzuci?em to. Uzna?em, ?e Cedega lepiej zdaje egzamin... wychodzi jednak na to ?e si? myle wi?c równie? to musze sprawdzi? jak znajde czas;)

 >  > Jest sporo ciekawych gier pod linuxa jak i sporo portów znanych windowsowych gier. Jak
 > dla mnie
 >  > cedega/wine jedna wielka pomy?ka, która chamuje rozwój portów/gier na linuxa.
 > >
  > Ja osobi?cie nigdy nie gram w najnowsze gry, bo sprz?t mi na to nie pozwala, ale bardzo lubi?
 > starsze gry jak Baldur's Gate, Icewind Dale, wi?c wine jest dla mnie jedynym narz?dziem, dopóki
 > gemrb.sf.net nie osi?gnie stadium grywalno?ci.
 >
Ech... Icewind Dale;) To by?y czasy;)... Obecnie mmorpg mnie ci?gn?... tylko, ?e koszta s? przeogromne a poza tym to chorobliwe porzeracze czasu... ostatnio zacz??em z tym walczy? i jestem na dobrej drodze;) A propo w?a?nie gemrb... czego w skrócie brakuje im jeszcze aby da?o si? gra? w Icewind Dale? Bo mo?e jak sie oderwe od mmorpg to sobie odpale czasem starego dobrego Icewind'a;)

> Zwyczajnie twórcy
 >  > gier si? tym nie interesuj? bo wiedz?, ?e istnieje co? takiego jak cedega która
 >  > "podobno" pozwala uruchomic gry pod linuxem w takiej samej a czasem i lepszej
 > jako?ci
 >  > wi?c poco maj? marnowa? pieni?dze na wsparcie dla tego systemu operacyjnego?
 >
 > Ró?nie bywa, niektórzy nawet decyduj? si? wyda? port dla linuksa, ale ostatecznie nie zwraca im
 > si? kasa za to (to jest naprawd? kosztowne takie sportowanie!), i to IMO bardziej od Cedegi
 > odstrasza nowe posuni?cia, niebagatelne znaczenie mia? upadek firmy loki...
 >
 
Upadek loki to fakt... ale szczerze powiedziawszy zrobienie takiego portu dla takiego hitu jakim jest WoW moim zdaniem przynios?oby im ogromne dochody... Po pierwsze jest to ogromny hit, po drugie i tak trzeba p?aci? co miesi?c wi?c jakiekolwiek piractwo nie wchodzi w gre;) Szczerze powiedziawszy jak dla mnie liczy?y sie porty tylko do Quake3 i NWN... po prostu pozosta?e porty s? do ma?o interesuj?cych gier albo do gier na jeden tydzie?.

 >  > p.s. Dzi?ki za info na temat cedegi:] Wreszcie tu widze jaki? interesuj?cy temat a nie
 > tylko
 >  > "jak zainstalowa? gre?";)
 >
 > Takich by?o wi?cej, widocznie nie jeste? tu sta?ym bywalcem ;P
Hmmm... no nie by?em tu od pocz?tku ale od roku ju? ci?gle obserwuje ten portal;)
 
> Pozdrawiam
Równie? pozdrawiam;)

NigdyDosc

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #8 dnia: 2005-07-21, 22:45:04 »
2005-07-21 19:56:41 xamil napisa?:


 > > >Wniosek: Gra? tylko w gry stworzone specjalnie dla linuxa... precz z cedeg?!:]
 > >czyli nie grac prawie w ogole albo grac w tetriso podobne
 >
 > Jest sporo ciekawych gier pod linuxa jak i sporo portów znanych windowsowych gier. Jak dla mnie
 > cedega/wine jedna wielka pomy?ka, która chamuje rozwój portów/gier na linuxa. Zwyczajnie twórcy
 > gier si? tym nie interesuj? bo wiedz?, ?e istnieje co? takiego jak cedega która
 > "podobno" pozwala uruchomic gry pod linuxem w takiej samej a czasem i lepszej jako?ci
 > wi?c poco maj? marnowa? pieni?dze na wsparcie dla tego systemu operacyjnego?
 
czytam sobie to co tu piszecie z zaciekawieniem i ehh :) gram juz troche.. zaczynalem od sesji u kumpla na atarynce i teraz jestem juz dziadkiem i mam do giercowania jeszcze ps2 i szczerze mowiac nie znalazlem jakis wybitnych gier robionych pod linuxa.. moze z pominieciem ostatnio wydanej darwini ktora jest mila. Jedyna zaleta windowsa jak dla mnie to jest wlasnie ta czesc rozrywki.. gry gry gry... nie wydaje mi sie tez ze cedega powstrzymuje deweloperow komercyjnych gier od wydawania na linuxa... te gry i tak nie beda wychodzic bo tak na dobra sprawe w tym wszystkim jest taka kasa ze oni maja gdzies linuxowych graczy z wingrozy i tak wychodza na swoje wiec po co sie dodatkowo uzerac z uzytkownikami pingwina ? (moze mam jakas manie przesladowcza, jesli tak poprawcie mnie ;) ) chlopcy z transgaming staraja sie jak moga ale nie zawsze im to wychodzi. jakby nie patrzec rynkiem gier rzadza i beda rzadzic pieniazki to sie nie zmieni.. a to w sumie kluci sie troszeczke  z idea linuxa. Chcia?bym sobie np pograc w dniu premiery  w nowego elder scrolls oblivion ale wiem ze to nie bedzie mozliwe na moim piecu nawet gdyby cedegi nie bylo. Ktos niedawno mi dawal nadzieje ze niedlugo zostanie wypuszczony directx (konczy sie licencja czy cus nie wiem) i jesli wierzyc jego slowom to daje mi to osobiscie malutenka nadzieje ze wspomniani tutaj zdolni programisci zrobia mala rewolte...oby bo wymiotuje juz frozen bublami nexuizami lbrejkautami tetrisami i tym podobnym... niech zyje cedega !! niech zyje wine hq i dx wine !! bo dla takiego ea np nie istnieje takie pojecie jak linuxowy gracz.. nie wierzycie ? napiszcie im meila z prozba np o zrobie portu dla simsow lub nfs lub czego kolwiek

xamil

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #9 dnia: 2005-07-21, 22:58:55 »
> jakby nie patrzec rynkiem gier rzadza i beda rzadzic pieniazki to sie nie
 > zmieni.
No w?a?nie. Rz?dz? pieni?zki. Wi?c dlaczego taki blizz ma to kompletnie w dup..? Ja tego w?a?nie nie moge zrozumie?... zwalam tu w?a?nie w tym momencie troche wine na cedege... czyli ?e jest cedega, gracie, to co wam jeszcze potrzeba? Nie b?dziemy wydawa? pieni?dzy na tworzenie portu dla WoW'a skoro sobie spokojnie gracie... Widzia?em na necie sporo ró?nych internetowych petycji które mia?y by? po?niej wysy?ane do blizza, na forach blizza mozna znale?? posty/tematy poruszaj?ce sprawy gry na linux'ie. Nie chce mi sie wierzy? ?e taki hicior nie zarobi?by na tym porcie zw?aszcza, ?e piractwo nie wchodzi tu w gre. Jest jeszcze jedna opcja... blizz zarobi? tak du?o na WoW'ie, ?e nie nad??a z rozszerzaniem dzia?alno?ci na windowsowych userów a co dopiero jakby mia? si? jeszcze linuxem zajmowa?:D:D:D:D Ech... ale to wsztystko to ju? inna bajka;)

NigdyDosc

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #10 dnia: 2005-07-21, 23:19:22 »
2005-07-21 22:58:55 xamil napisa?:


 > porcie zw?aszcza, ?e piractwo nie wchodzi tu w gre. Jest jeszcze jedna opcja... blizz zarobi?
 > tak du?o na WoW'ie, ?e nie nad??a z rozszerzaniem dzia?alno?ci na windowsowych userów a co
 > dopiero jakby mia? si? jeszcze linuxem zajmowa?:D:D:D:D Ech... ale to wsztystko to ju? inna
 > bajka;)

W?asnie z tego co czytalem to blizz wrecz zapobiega przybywaniu przybywaniu nowych uzytkownikow.. chyba chlopcy nie byli przygotowani az na taki sukces

David_The_Great

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #11 dnia: 2005-07-22, 19:28:18 »
2005-07-21 22:41:47 xamil napisa?:

 > Dziwi mnie faktycznie stwierdzenie, ?e powiedzmy taki WoW móg?by chodzi? kiedy? tak samo szybko
 > i po?eraj?c tyle samo zasobów jak pod windowsami a kto wie czy nie mniej.. Bo tak to
 > zrozumia?em.
 

:) Zaczynasz ?apa? :) Tak, to jest NA PRAWD? technicznie mo?liwe... tylko kiedy oni zaimplementuj? ca?e API Win32 na podobnym poziomie jaki jest DZI? w Windowsie, to M$ ju? chyba... dawno wyda drugiego nast?pce Longhorna :( co oczywi?cie wi??e si? z dalszym rozszerzaniem API, ich zoptymalizowaniem i dopieszczaniem, a to przy o wiele wi?kszej liczbie programistów, ni? ta, która rozwija WINE.

 > Próbowa?em si? z tym "bawi?" ale jako? wko?cu porzuci?em to. Uzna?em, ?e Cedega
 > lepiej zdaje egzamin... wychodzi jednak na to ?e si? myle wi?c równie? to musze sprawdzi? jak
 > znajde czas;)

Oczywi?cie, ?e s? gry które mimo wszystko dzia?aj? lepiej w cededze, ale co stoi na przeszkodzie aby mie? oba narz?dzia i u?ywa? ich na przemian? Ja tak w?a?nie robi?. Tyle, ?e jako? bardziej kibicuj? Olivierowi, a gdy tylko uda mu si? co? osi?gn?? cedega jakby nagle 'wpada?a' na podobne pomys?y... zreszt? poczytajcie komentarze nt. cedegi 4.3.2 z linux-gamers.net:

http://www.linux-gamers.net/modules/news/article.php?storyid=803&keywords=cedega


  > Ech... Icewind Dale;) To by?y czasy;)... (...) A propo w?a?nie gemrb... czego w skrócie brakuje im jeszcze aby da?o
 > si? gra? w Icewind Dale? Bo mo?e jak sie oderwe od mmorpg to sobie odpale czasem starego
 > dobrego Icewind'a;)


:) Ja tak w?a?nie trafi?em na GemRB :) W cededze Icewind si? mi zawiesza? po klikaniu na "Nowa gra", a Wine nie uruchamia? nawet instalatora, po krótkim googlaniu trafi?em na Game Engine made with Rendered Background. Ten projekt jest jak dla mnie bardzo obiecuj?cy, mo?e zainteresuj? si? nawet modowaniem kochanego baldurka. A co mu brakuje? W ostatnich tygodniach Avenger (g?ówny programista) zaimplementowa? save'owanie gry, ale dzia?a to przynajmnie dziwnie, nie zaimplementowano jeszcze poprawnie rozmów, walki, os?ugi questów, przechodzenia po areach, zdobywania do?wiadczenia, efektów pogody, wody (jest... zielona ;)), nie obs?uguje polskich specyficznych znaczków (???? itd) w Baldur's Gate I itede itede, ?atwiej jest chyba wymieni? co maj? zaimplementowane :D A ju? mniej wi?cej 8 miesi?cy ?ledz? losy projektu, i w tym czasie zaimplementowali fog-of-war, okna ekwipunku (i przemieszczania przedmiotów w nim), mapy (zarówno ?wiata jak i aktualnego area (ale ca?a odkryta, nie bierze pod uwag? fog-of-war), a zreszt? co ja b?d? mówi? wystarczy przeczyta? Changelog, NEWS i TODO projektu. Mówi?c krótko gra? za pomoc? gemrb w Icewinda jeszcze si? nie da,ale mo?liwo?? grania w gry na Infinity Engine to jest tylko w?ska specjalizacja, jak sama nazwa mówi (Game Engine...) jest to silnik gry, mo?na powiedzie? reimplementacja Infinity Engine, przy okazji rozszerzaj?c jego mo?liwo?ci, dzi?ki niej o wiele ?atwiej b?dzie modowa? te gry, a tak?e tworzy? w?asne, do bólu podobne do kochanego baldurka. Miodzio. Warto jeszcze wspomnie? o jednym projekcie ( http://www.ianout.de/ ) który chce to samo co gemrb, ale dla fallout'a 2.
 
 > Upadek loki to fakt... ale szczerze powiedziawszy zrobienie takiego portu dla takiego hitu
 > jakim jest WoW moim zdaniem przynios?oby im ogromne dochody... Po pierwsze jest to ogromny hit,
 > po drugie i tak trzeba p?aci? co miesi?c wi?c jakiekolwiek piractwo nie wchodzi w gre;) Szczerze
 > powiedziawszy jak dla mnie liczy?y sie porty tylko do Quake3 i NWN... po prostu pozosta?e porty
 > s? do ma?o interesuj?cych gier albo do gier na jeden tydzie?.
 
Bez przesady, nie ostatnio wci?gn?? Glest, gdyby mo?na by?o save'owa? gr?, z pewno?ci? by mi to wystarczy?o ;) Ja od siebie jeszcze chcia?bym zauwa?y? jeden fakt: pisanie gry od podstaw z my?l? o wi?cej systemach operacyjnych jest o niebo ?atwiejsze i... ta?sze, za co nale?? si? przede wszystkim brawa firmie IdSoftware, której ka?da gra wychodzi na 3 najbardziej licz?ce si? systemy, dzi?ki niej na naszych kompkach zakwitnie Unreal Engine 3, ale w?tpi? w jego p?ynno?? bez gruntownego poprawienia jako?ci sterowników Nvidia (s? na bardzo dobrej drodze, mogliby jeszcze tylko troch? poprawi? stabilno??, wydajno??, i troch? dojrze? dla kerneli 2.6.x... no i zaimplementowa?, mo?e SLI :)) i ATI (no comment :S ).

 > Hmmm... no nie by?em tu od pocz?tku ale od roku ju? ci?gle obserwuje ten portal;)

To nie jest tak ?le. Ja od jakich? 2 lat 'obserwuj?' ten serwis, czyli wcale nie lepiej.

 >  
 > > Pozdrawiam
 > Równie? pozdrawiam;)
 
Nie zaszkodzi mi jeszcze raz pozdrowi?, 3maj si?!

David_The_Great

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #12 dnia: 2005-07-22, 19:51:06 »
2005-07-21 22:45:04 NigdyDosc napisa?:


 > chlopcy z transgaming staraja sie jak moga ale nie
 > zawsze im to wychodzi.

Ich jest tylko czterech, oczywi?cie zrobili wiele dobrego, tylko gdy niedawno og?aszali, ?e w zwi?zku z tym, ?e na rynku nie b?d? si? pojawia? nowe 'hiciory' to popracuj? nad starymi gierkami, napali?em si? na t? informacj?, a jak si? okaza?e liczba mnoga "stare gry" oznacza?a ich w liczbie... 2 (s?ownie 'dwa')...

>a to w sumie kluci sie troszeczke  z idea linuxa.
 
Hmmm, idea linuksa? To ju? od dawna jest powi?zane z kas?, od kiedy (1993) zacz??y wychodzi? pierwsze komercyjne dystrybucje. Ja nie widz? sprzeciwów, aby linuksiarze nie kupowali gier komercyjnych, tylko dlatego, ?e nie zgadza si? to z 'ide?' systemu, w ko?cu mi?dzy kompilowaniami kolejncyh wersji kernela, trza s? troszk? pociupa? w jakie? fajne giery ;)

> Ktos niedawno mi dawal nadzieje ze niedlugo zostanie wypuszczony directx
 > (konczy sie licencja czy cus nie wiem) i jesli wierzyc jego slowom to daje mi to osobiscie
 > malutenka nadzieje ze wspomniani tutaj zdolni programisci zrobia mala rewolte...

:0 pierwsze s?ysz?, a na pewno có? bym o tym s?ysza?. Mo?e jaki? link do newsa o tym? Mo?e chodzi o to, ?e DirectX przestanie 'istnie?' dla M$ kiedy wyjdzie Windows Graphic Foundation, ale to przecie? jest tylko taka ?ciema Billa i wszyscy wiedz?, ?e to tak na prawd? DirectX 10 tak przerobiony, ?eby jeszcze dzia?a? ze starymi Windowsami bez Avalona i Longhornem (tak przej?ciówka)... I tu mi si? przypomnia?o, ?e w ten sposób M$ znów strasznie 'dorobi' funkcji do API Win32, i programi?ci WINE (i MONO) znów b?d? si? musieli nieziemsko napracowa?, a na dzie? dzisiejszy do zaimplementowania jest 11 tysi?cy funkcji API, troch? tego jest nie? (dodatkowo te z DirectX s? b. skomplikowane ni? zwyk?e systemowe GDI :) W?a?nie st?d si? te? bierze to, ?e gry chodz? wolniej ni? powinny w WINE.

>oby bo
 > wymiotuje juz frozen bublami nexuizami lbrejkautami tetrisami i tym podobnym... niech zyje
 > cedega !! niech zyje wine hq i dx wine !! bo dla takiego ea np nie istnieje takie pojecie jak
 > linuxowy gracz.. nie wierzycie ? napiszcie im meila z prozba np o zrobie portu dla simsow

?.P. LOKI software sportowa?o specjaln? wersj? Sims (dla Mandrake'a) ZA PIENI?DZE AE :D Szkoda, ?e zbankrutowali, mogli jeszcze du?o dobrego zrobi?, ale przynajmniej Iccullus nie opu?ci? nas i robi dalej to samo (to w?a?nie on jest cz?sto zatrudniany przez firmy growe i op?acany za portowanie gier (americas army, wszystkie unreal tournamenty)).

Pozdrawiam

NigdyDosc

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #13 dnia: 2005-07-22, 23:08:37 »
2005-07-22 19:51:06 David_The_Great napisa?:


 > > Ktos niedawno mi dawal nadzieje ze niedlugo zostanie wypuszczony directx
 >  > (konczy sie licencja czy cus nie wiem) i jesli wierzyc jego slowom to daje mi to
 > osobiscie
 >  > malutenka nadzieje ze wspomniani tutaj zdolni programisci zrobia mala rewolte...
 >
 > :0 pierwsze s?ysz?, a na pewno có? bym o tym s?ysza?. Mo?e jaki? link do newsa o tym? Mo?e
 > chodzi o to, ?e DirectX przestanie 'istnie?' dla M$ kiedy wyjdzie Windows Graphic Foundation,
 > ale to przecie? jest tylko taka ?ciema Billa i wszyscy wiedz?, ?e to tak na prawd? DirectX 10
 > tak przerobiony, ?eby jeszcze dzia?a? ze starymi Windowsami bez Avalona i Longhornem (tak
 > przej?ciówka)... I tu mi si? przypomnia?o, ?e w ten sposób M$ znów strasznie 'dorobi' funkcji
 > do API Win32, i programi?ci WINE (i MONO) znów b?d? si? musieli nieziemsko napracowa?, a na
 > dzie? dzisiejszy do zaimplementowania jest 11 tysi?cy funkcji API, troch? tego jest nie?
 > (dodatkowo te z DirectX s? b. skomplikowane ni? zwyk?e systemowe GDI :) W?a?nie st?d si? te?
 > bierze to, ?e gry chodz? wolniej ni? powinny w WINE.


?adnych linków ?adnych pewnieków poprostu kto? rzuci? has?o kto? powieli?.. podobno jaki? pan profesor z politechniki rzeszowskiej :) pewnie napewno plota ale mimo wszystko tak sobie pomyslalem ze fajsko by bylo

David_The_Great

  • Gość
Cedega 4.4 i GTA San Andreas
« Odpowiedź #14 dnia: 2005-07-25, 20:19:12 »
Heh, a jednak JAK MÓWIŁEM w te wakacje mogliśmy liczyć na wiele ciekawości, o których tutaj wspominałem. Czytajcie newsa (już go wysyłam), a z pewnością domyślicie się o które konkretnie chodzi :) Fajnie, że to o czym mówiłem zamienia się z słów na konkretne kawałki kodu :D

Pozdrawiam