Nowe posty

Autor Wątek: Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0  (Przeczytany 10846 razy)

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« dnia: 2007-07-20, 12:24:18 »
witam, chciałem sobie zainstalować linuxa żeby zobaczyć jak wygląda i spróbować w nim swoich sił, dlatego chciałem zacząć od livecd. gdy uruchamiam obydwie wersje to wyskakuje mi taki sam błąd mianowicie

 accessing knoppix cd at /dev/hdc... insmod: can't read' /cdrom/ knoppix/modules/ cloop.ko' I/0 error


nie wiem o co chodzi :( mógłby mi ktoś pomóc ?

Offline arctgx

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2753
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #1 dnia: 2007-07-20, 22:12:31 »
Jedyne, co mi teraz do głowy przychodzi, to uszkodzona płyta CD, ew. napęd kiepsko radzący sobie z błędami. Odpal

knoppix testcd

na starcie, może wyrzuci jakieś błędy.

Sam używam parę lat Knoppiksa i zazwyczaj tego rodzaju błędy miałem na porysowanych płytach.

Jeśli zaczynasz dopiero poznawać Linuksa, może spróbowałbyś Mandrivy na początek? Wersja Live CD znajduje się pod http://www.mandriva.com/pl/community/mandrivaone , masz do wyboru wersje z kilkoma menedżerami okien (jak GNOME, KDE). Nie wiem jak wybór programów jest zorganizowany, ale na jednej CD Knoppiksa masz kilka menedżerów. Zwróć też uwagę na architekturę sprzętową pasującą dla Twojej maszyny.
Użytkownik: Ib5sXfcCkvYR
Hasło: adam

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #2 dnia: 2007-07-21, 10:16:59 »
a to jest środowisko graficzne ?? bo wiesz, chciałem spróbować sił w graficznym na początku ;)

Offline Ryszard Banaszak

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 218
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #3 dnia: 2007-07-21, 12:15:21 »
2007-07-21 10:16:59 koshiro napisał:

> a to jest środowisko graficzne ?? bo wiesz, chciałem spróbować sił w graficznym na początku ;)
Witam.
Tylko po poznaniu konfiguracji komputera można coś na ten temat odpowiedzieć .  Komunikat opisany w pierwszym pytaniu wskazuje na nieczytanie przez napęd optyczny płytki z systemem co sugeruje wadę płytki lub czytnika . Może wystąpić również taki błąd gdy dystrybucja nie jest dobrana   do procesora .
Pozdrawiam Ryszard

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #4 dnia: 2007-07-21, 12:36:40 »
moj komputer to:

amd athlon 2000xp+ (Rzeczywista 1.66)
geforce fx5700
western digital 250gb
ram 384mb

a i uruchomilem testcd i wywalilo blad ze nie moze znalesc pliku o tej nazwie na plycie :/ tak bylo na obydwu wersjach knoppixa...

moglby mi ktos pomoc w doborze odpowiedniej wersji linuxa do tego sprzetu ?? (tylko srodowisko graficzne)

dziekuje i pozdrawiam.

Offline arctgx

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2753
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #5 dnia: 2007-07-21, 15:41:40 »
Mój Sempron 2200+ jest niekiedy widziany  jako Athlon XP (chyba jest jakąś jego okrojoną wersją), więc podejrzewam że jest to 32-bitowy procesor, na którym pójdą bez problemu dystrybucje przeznaczone dla architektur i386, i586 czy  i686.

Zaraz odpalę sam Knoppiksa z wirtualnej maszyny (QEMU). Na starcie wpisuję "knoppix testcd" i uruchamianie rusza.

Ale, co ważne, jądro znajduje duży skompresowany plik KNOPPIX i montuje go (by była widziana jego zawartość) a do tego potrzebny mu jest moduł cloop. Skoro więc nie był w stanie załadować u Ciebie do jądra modułu cloop, to naturalne, ze nie będzie można odczytać tego co w środku.

Pojawia się napis

"checking CD data intergity..." i wyświetlane są nazwy  kolejnych testowanych plików. U mnie więc nie ma z testem problemów.

Wydaje się nienajszczęśliwszym rozwiązaniem umieszczenie programu testującego wewnątrz systemu plików cloop.

A może jeszcze w grę wchodzą błędy na obrazie CD, jeszcze przed wypaleniem (powstałe przy ściąganiu lub awarii systemu plików na dysku. Może podczas ściągania miałeś sprzętowy restart kompa i część zbuforowanych w pamięci danych nie została zrzucona na dysk?

Środowisko graficzne (zazwyczaj xorg) odpalane jest zazwyczaj na końcu wszystkich usług ładujących się na starcie systemu. W tym środowisku możesz używać różnych menedżerów okien - mniej lub bardziej windowsopodobnych (przepraszam ewentualnie za M$ jako punkt odniesienia;)), z różnymi potrzebnymi rzeczami, ale i bajerami.  Popularne dystrybucje CD zazwyczaj dają KDE lub GNOME (najbardziej windowsopodobne).

Ciesz się, że mam w ogóle ochotę Ci o okienkowcach  przy okazji pisać ;). Chyba zmotywował mnie konkretny komunikat z i/o error, na podstawie którego mogłem cokolwiek powiedzieć. To nie jest problem, który rozwiąże ktoś początkujący. Ale bez błądzenia po stronach i czytania (a jest co czytać, spójrz choćby  na lewą ramkę tej witryny) nie obejdzie się. Są rzeczy, o których rozpisało się już wielu i nie ma sensu ich powtarzać. Pozdrawiam!
Użytkownik: Ib5sXfcCkvYR
Hasło: adam

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #6 dnia: 2007-07-21, 20:52:09 »
na mandrivie one to samo... tez wywala blad :( moze moj komputer nie nadaje sie na linuxa ??

Offline arctgx

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2753
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #7 dnia: 2007-07-22, 15:11:15 »
Skoro tyle płyt już poszło, to może napęd jest walnięty? A może nagrywarka wypala z błędami lub nagrywasz na zbyt dużej prędkości, robiąc jednocześnie coś obciążającego procka lub pamięć (a na windzie może przecież w tle chodzić mnóstwo takich procesów, czasem dających ikonkę w tacce systemowej, a czasem widocznych tylko w menedżerze zadań).

Może pożyczyłbyś od kogoś inny napęd CD i spróbował na nim albo też wziął którąś z płytek do jakiego znajomego i tam odpalił (ustawiając wcześniej w BIOSie uruchamianie z CD)?
Użytkownik: Ib5sXfcCkvYR
Hasło: adam

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #8 dnia: 2007-07-22, 16:42:00 »
Próbowałem na 3 komputerach, 3 x na dvd i podłączyłem do jednego cd-rom i też nic... nie rozumiem czemu ten błąd wywala, a co do nagrywania to nagrywam 10x... wątpię żeby był jakiś błąd...

Offline arctgx

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2753
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #9 dnia: 2007-07-23, 22:21:40 »
Aż mi się wierzyć nie chce, no chyba że obrazy płyt były uszkodzone (jak już pisałem) i  błędy się powtarzały nawet przy dobrym wypaleniu.

Zazwyczaj wraz z linkami do obrazu pojawia się link do pliku z sumą kontrolną (albo suma ta jest wypisana wprost) i opisem jak sprawdzić za jej pomocą czy obraz został dobrze wypalony. Czasem programy nagrywające (np. K3B) wyświetlają sumę wyliczoną z obrazu przy jego ładowaniu. Musi zgadzać się ona z podaną na stronie, inaczej mamy błąd w obrazie.
Użytkownik: Ib5sXfcCkvYR
Hasło: adam

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #10 dnia: 2007-07-24, 12:25:51 »
zgadzają się te sumy. sprawdzałem już..

Offline rysiek KKK

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #11 dnia: 2007-07-25, 23:26:19 »
2007-07-24 12:25:51 koshiro napisał:

> zgadzają się te sumy. sprawdzałem już..

blad sumy kontrolnej jeszzce mi sie nie zdarzył a nagrywalem juz sporo ISO  (Knoppiksa) ale zdarza sie czasem ze jest blad w nagrywaniu danych.... zaznaczyles sprwadzenie nagranych danych przy tworzeniu ISO? sorry ale Knoppix to najlepszy i najłatwiejszy live...

pozdro

Offline rysiek KKK

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #12 dnia: 2007-07-25, 23:28:29 »
2007-07-24 12:25:51 koshiro napisał:

> zgadzają się te sumy. sprawdzałem już..

blad sumy kontrolnej jeszzce mi sie nie zdarzył a nagrywalem juz sporo ISO  (Knoppiksa) ale zdarza sie czasem ze jest blad w nagrywaniu danych.... zaznaczyles sprwadzenie nagranych danych przy tworzeniu ISO? sorry ale Knoppix to najlepszy i najłatwiejszy live...

pozdro

Offline Ryszard Banaszak

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 218
    • Zobacz profil
Knoppix livecd 5.1.1 i 5.1.0
« Odpowiedź #13 dnia: 2007-07-28, 02:00:50 »
2007-07-25 23:28:29 migda56 napisał:

> 2007-07-24 12:25:51 koshiro napisał:
 >
 > > zgadzają się te sumy. sprawdzałem już..
 >
 > blad sumy kontrolnej jeszzce mi sie nie zdarzył a nagrywalem juz sporo ISO  (Knoppiksa) ale
 > zdarza sie czasem ze jest blad w nagrywaniu danych.... zaznaczyles sprwadzenie nagranych danych
 > przy tworzeniu ISO? sorry ale Knoppix to najlepszy i najłatwiejszy live...
 >
 > pozdro
 >
Witam .
Sprawdziłem tą wersję knoppiksa . Na dużej części kompów ma problem z wyświetlaniem grafiki . Najlepszym rozwiązaniem będzie sprawdzenie kompa i wyglądu Linuxa na Polskiej dystrybucji opartej na ubuntu (Debianie)  o nazwie  Edu 0.8 . System jest od razu po polsku po uruchomieniu jako Live i instalacja jest bardzo prosta . Uruchomiła sie ta dystrybucja na wszystkich komputerach z którymi problem miał Knoppix . Jest to dystrybucja na DVD zajmująca na niej 1,8 GB a mająca wszystko dla przeciętnego użytkownika . Po instalacji trzeba tylko skonfigurować język i układ klawiatury na polski . Obsługa akceracji grafiki jest tez prosta w zainstalowani po przez  ustawienia sterowników własnosciowych .
Pozdrawiam Ryszard