Nowe posty

Autor Wątek: Edimax USB EW-7318 nie działa w moim Linuxie  (Przeczytany 3775 razy)

Palio75

  • Gość
Edimax USB EW-7318 nie działa w moim Linuxie
« dnia: 2007-01-13, 21:24:57 »
Witam
Mam problem kupiłem mojej córeczce okazyjnie komputer z jabłuszkiem, musiałem zainstalować inny system niż windows i wypadło na linuxa 2.6.18.2-34 z systemem: openSUSE 10.2, przyznam że jestem zielony w tej kwestii bo dotychczas pracowałem tylko na winowsie.
Mój problem: internet działa mi jak podłączę kabel jednak nie potrafię połączyć sie z siecią przez kartę sieciowa USB Edimax EW-7318Ug. Przyznam że nic nie instalowałem bo nie mogę sobie z tym poradzić, jednak jak klikam w Centrum sterowania YaST2/Urządzenia sieciowe/Karta sieciowa to komputer wykrywa kartę sieciową USB. Jak klikam na dolnym pasku KnetworkMenager zakładkę „opcje”/„włącz bezprzewodowe” nic się nie dzieje i sieć nie działa
wiem że jestem zielony w tych sprawach, ale może uda się komuś mi pomóc i jakoś naprowadzić.
Na płytce instalacyjnej do karty w katalogu SuSE są pliki: iwpriv_usage.txt,  load, redme, rt73.bin, rt73.ko, rt73sta.dat i unload. Przestudiowałem dokładnie ten pliki tekstowe ale nic nie wyczytałem:((
bardzo proszę o pomoc o ile to możliwe
pozdrawiam

xavery

  • Gość
Edimax USB EW-7318 nie działa w moim Linuxie
« Odpowiedź #1 dnia: 2007-01-13, 21:45:38 »
> Na płytce instalacyjnej do karty w katalogu SuSE są pliki: iwpriv_usage.txt,  load, redme,
 > rt73.bin, rt73.ko, rt73sta.dat i unload. Przestudiowałem dokładnie ten pliki tekstowe ale nic
 > nie wyczytałem:((

Przewaznie w plikach typu README jest wystarczajaca ilosc informacji, wiec lepiej sie jednak wczytaj w te pliki:)
Edimax robi swoje urzadzenia na chipsetach Ralinka ktrory to producent dobrze wspiera uzytkownikow Linuksa. Nie mialem do czynienia z tym akurat urzadzniem ale moim zdaniem to bedzie jakos tak:
- rt73.bin to pewnie jakis firmware, wiec trzeba by go bylo wrzucic gdzies do /lib/firmware