Nowe posty

Autor Wątek: Przeiesienie systemu i problemik.  (Przeczytany 1302 razy)

  • Gość
Przeiesienie systemu i problemik.
« dnia: 2006-12-19, 08:29:26 »
Witam jestem początkującym uzytkownikiem Linuxa. Sytuacja zmusiła mnie do przeniesienia systemu Red Hat 7 z jednego dysku na inny o większej pojemności. Zrobilem tą operację Norton Ghostem w dosie. Ghost elegancko stworzyl mi na nowym dysku partycje dopasowal je do nowego rozmiaru i ich zawartość pod względem MB jest identyczna na oby dwóch dyskach. Jest tylko jeden problem :) po uruchomieniu systemu z tego nowego dysku zatrzymuje mi sie zaraz na poczatku z informacja "GRUB" i nic sie nie dzieje. Prosze o pomoc jak to naprawić bo przypuszczam że trzeba coś wykombinować z loaderem. Pozdrawiam.

xis

  • Gość
Przeiesienie systemu i problemik.
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-12-19, 09:19:27 »
Przeszukaj to forum, albo google pod kątem słów kluczowych 'grub' i 'mbr' i ew. 'chroot', zaopatrz się w płytkę typu liveCD, albo instalacyjną z trybem rescue (dowolnej dystrybucji).

[EDIT]
To nie jest trudna operacja i powinieneś dać sobie z nią radę. Na przyszłość: nie musisz używać ghosta, możesz 'na żywca' skopiować katalogi z dysku na dysk (ma to tę przewagę, że w 'międzyczasie' możesz np. uaktualnić sysytem plików).
Wszystko jest już tu opisane, tylko musisz 'trochę' pogrzebać w forum.
[/EDIT]

Powodzenia

  • Gość
Przeiesienie systemu i problemik.
« Odpowiedź #2 dnia: 2006-12-21, 08:48:04 »
ok poradzilem sobie z loaderem
kolejnym krokiem jest upgrade z RH 7 do RH 9
i co sie dzieje: na tym nowym sklonowanym dysku (z którego system uruchamia się bez problemów) odpalajac Install or Upgrade z płytki nie mam w ogóle opcji z możliwościa UPGRADEu a powinna być. W zamian za to mam informacje ze "The partition table on dev/hda is incosistent. Bios geometry is incoretly. Should be 38792/16/32 not ........" i mam mozliwość zainstalowania na nowo RH :((((( jak sobie z tym poradzić ? dzięki z góry za zainteresowanie

xis

  • Gość