Nowe posty

Autor Wątek: Jak wycenić usługę?  (Przeczytany 2940 razy)

ChrisX2

  • Gość
Jak wycenić usługę?
« dnia: 2006-11-13, 14:24:59 »
Jedna z firm proponuje mi abym zajął się stałym nadzorem nad serwerem linuksa.
Nie mam problemu z wyliczeniem kosztu za instalację i konfigurację serwera. Mogę im zaproponować stawkę za godzinę.

Chcą abym w razie jakiejś awarii zagwarantował im, że będę dostępny i tego samego dnia stawię się w firmie i wezmę się za naprawę. (Może być naprawa zdalna.)
Czyli w tym wypadku chodzi o to jak wycenić gotowość do wykonania usługi, bycie dostępnym.
Macie jakieś pomysły?

chmooreck

  • Gość
Jak wycenić usługę?
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-11-13, 18:14:39 »
2006-11-13 14:24:59 ChrisX2 napisał:

> Jedna z firm proponuje mi abym zajął się stałym nadzorem nad serwerem linuksa.
 > Nie mam problemu z wyliczeniem kosztu za instalację i konfigurację serwera. Mogę im
 > zaproponować stawkę za godzinę.

Będąc firmą wolałbym, żebyś podał stawkę za uruchomienie serwera, a nie za godzinę... bo będziesz to robić pięć dni, albo dłużej ;-)

 > Chcą abym w razie jakiejś awarii zagwarantował im, że będę dostępny i tego samego dnia stawię
 > się w firmie i wezmę się za naprawę. (Może być naprawa zdalna.)
 > Czyli w tym wypadku chodzi o to jak wycenić gotowość do wykonania usługi, bycie dostępnym.
 > Macie jakieś pomysły?

Zależy jak często przewidujesz sytuacje awaryjne... i czy za interwencje będziesz pobierać dodatkowe opłaty... czy będziesz ich 'helpdeskiem' od wszystkiego, czy faktycznie tylko jak się będzie coś działo z serwerkiem

pamiętaj, że zawsze możesz negocjować ;-)
tzn. powiedzieć więcej, a jak będą kręcić nosem, to opuścić...

Opiekując się małym serwerkiem (routing + dhcp + samba + sieć ~7 kompów), z doświadczenia wiem, że moja interwencja nie jest potrzebna częściej niż co pół roku (pomijając aktualizacje softu, które robię zdalnie)... niestety co do ceny ci nie podpowiem, ponieważ robie to za friko...

garnoo

  • Gość
Jak wycenić usługę?
« Odpowiedź #2 dnia: 2006-12-15, 13:43:20 »
2006-11-13 18:14:39 chmooreck napisał:

> 2006-11-13 14:24:59 ChrisX2 napisał:
 >
 > > Jedna z firm proponuje mi abym zajął się stałym nadzorem nad serwerem linuksa.
 >  > Nie mam problemu z wyliczeniem kosztu za instalację i konfigurację serwera. Mogę im
 >  > zaproponować stawkę za godzinę.
 >
 > Będąc firmą wolałbym, żebyś podał stawkę za uruchomienie serwera, a nie za godzinę... bo
 > będziesz to robić pięć dni, albo dłużej ;-)
 >
 >  > Chcą abym w razie jakiejś awarii zagwarantował im, że będę dostępny i tego samego dnia
 > stawię
 >  > się w firmie i wezmę się za naprawę. (Może być naprawa zdalna.)
 >  > Czyli w tym wypadku chodzi o to jak wycenić gotowość do wykonania usługi, bycie
 > dostępnym.
 >  > Macie jakieś pomysły?
 >
 > Zależy jak często przewidujesz sytuacje awaryjne... i czy za interwencje będziesz pobierać
 > dodatkowe opłaty... czy będziesz ich 'helpdeskiem' od wszystkiego, czy faktycznie tylko jak się
 > będzie coś działo z serwerkiem
 >
 > pamiętaj, że zawsze możesz negocjować ;-)
 > tzn. powiedzieć więcej, a jak będą kręcić nosem, to opuścić...
 >
 > Opiekując się małym serwerkiem (routing + dhcp + samba + sieć ~7 kompów), z doświadczenia wiem,
 > że moja interwencja nie jest potrzebna częściej niż co pół roku (pomijając aktualizacje softu,
 > które robię zdalnie)... niestety co do ceny ci nie podpowiem, ponieważ robie to za friko...
 >


podaj im stawke godzinowa za awarie... powiedzmy jakies 200%-300% normalnej stawki

ChrisX2

  • Gość
Jak wycenić usługę?
« Odpowiedź #3 dnia: 2006-12-15, 14:02:43 »
Nie jestem pewien, czy rozumiem. Nie pytałem ile za awarię tylko za gotowość.
I dlaczego akurat tyle?
Pozdrawiam.