Nowe posty

Autor Wątek: Mandrake 10.2  (Przeczytany 3917 razy)

Prince28

  • Gość
Mandrake 10.2
« dnia: 2006-05-06, 13:32:32 »
Cześć! Witam serdecznie wsystkich.
Od razu zaznaczę, że jestem totalnie zielony jezeli chodzi o linuksa, a tym samym zagubiony. Proszę o cierpliwość i wyrozumiałość. Operuję nazwami których do końca nie znam, więc mogę ich używać niepoprawnie :(

Nie mogę w pełni poprawnie zainstalować APUSa, brzmi może trochę dziwnie, ale powiedzmy że to Debian Woody na procesor PPC. Nie będę mówił, że konkretnie na Amigę. Do tej pory sieć na Amidze miałem na AmigaOS. Program do stosu TCP/IP (jest to MiamiDX) działa tylko na statycznym IP. Sieć udostępnia pecet. Nie mam routera ani nic z tych rzeczy. Jeżeli chodzi o wszelakie dane jak maska, brama, adres to mogę spisać z tego co jest wpisane w Miami. Tylko...
Nie umiem tego zrobić na linuksie. Jako GUI mam podstawowe X Window. I chyba częściowo powłokę \\"Gnome\\", ale niewiele tam jest do obsługi sieci. Wiem, że są komendy takie jak: \\"ifup\\" \\"ifconfig\\" \\"ifdown\\" \\"route\\" oraz ważny jest plik /etc/network/interfaces ale nie wiem jak ten plik ma wyglądać. Co robi pierwsza linijka w tym pliku \\"auto eth0\\" ?

Dziękuję i pozdrawiam!

Prince28

  • Gość
Mandrake 10.2
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-05-07, 13:43:17 »
Nie wiem czy przeraziło was słowo \\"Amiga\\", czy tez może uznaliście, że w moim pytaniu jest zawarta odpowiedź. Czytając wasze \\"pomocne\\" odpowiedzi jak zaklęcie tylko powtarzacie:
\\"uzyj komendy ifup i sprawdź co masz w /etc/network/interfaces\\"