Nowe posty

Autor Wątek: chcę dostać się do home  (Przeczytany 2330 razy)

wespaz

  • Gość
chcę dostać się do home
« dnia: 2006-04-27, 08:55:15 »
Cześć
Jestem całkowicie zielony w pracy na Linuksie. Mam zainstalowany Mandriva 2006 PP (podobno dobry dla początkujących). Wszystko instaluje się poprawnie wszystkie urządzenia. Połączenie skonfigurowane jako połączenie za pomocą karty sieciowe eth0 (zintegrowanej) oprócz tego mam jeszcze karte eth1. Po włączeniu kompa połączenie jest włączone, ale netu nie ma. Ping dochodzi do bramki domyślnej a do stron nie. Czytałem że podobno jest to wina numerów DNS udostępnianych przez Dialog( http://newbie.linux.pl/?id=forum&show=post&post=85858) Zmieniłem nadal nie dział. Już mi ręce opadają bo nie mogę tego ruszyć. Z góry dziękuje za wszelką pomoc

KirkH

  • Gość
chcę dostać się do home
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-04-27, 09:48:40 »
Siema.
Jak na mój gust - to że pinguje do bramki a do stronek www nie to jeszcze nic nieznaczy. Ja mam tak samo. Admini poblokowali pingi i tylko do bramki moge zapingować.

W /etc/resolv.conf masz wpisane DNS\\'y ?

piotrek22

  • Gość
chcę dostać się do home
« Odpowiedź #2 dnia: 2006-04-27, 10:39:35 »
2006-04-27 08:55:15 wespaz napisał:

> Cześć
 > Jestem całkowicie zielony w pracy na Linuksie. Mam zainstalowany Mandriva 2006 PP (podobno
 > dobry dla początkujących). Wszystko instaluje się poprawnie wszystkie urządzenia. Połączenie
 > skonfigurowane jako połączenie za pomocą karty sieciowe eth0 (zintegrowanej) oprócz tego mam
 > jeszcze karte eth1. Po włączeniu kompa połączenie jest włączone, ale netu nie ma. Ping dochodzi
 > do bramki domyślnej a do stron nie. Czytałem że podobno jest to wina numerów DNS udostępnianych
 > przez Dialog( http://newbie.linux.pl/?id=forum&show=post&post=85858) Zmieniłem nadal
 > nie dział. Już mi ręce opadają bo nie mogę tego ruszyć. Z góry dziękuje za wszelką pomoc
 >

Czy ustaliłeś które urządzenie eth  /eth0 czy eth1/ prowadzi do dialogu?