Nowe posty

Autor Wątek: Serwer www za routerem  (Przeczytany 2790 razy)

Pocz

  • Gość
Serwer www za routerem
« dnia: 2006-04-04, 17:19:10 »
Witam,

nie wiem, czy ktoś pamięta, ale próbowałam zainstalować Mandrake 2006 Free, a potem również Ubuntu 5.1. W przypadku obydwóch zakończyło się niczym,w instalacji pojawił się problem mniej więcej w tym samym czasie, przed partycjonowaniem. Otóż w ogóle Linux nie wykrył mi dysków. A właściwie wykrył, ale potrzebował sterowników. Byłam w serwisie, specjalista powiedział, że po prostu RAID jest \\"za nowy\\" i, że jedynym wyjściem, wg niego jest przekompilowanie jądra. Jednak chciał za coś takiego ok. 250 zł. Proszę o pomoc!
Bardzo chciałabym korzystać z linuksa, ale w przypadku takiego kosztu to odpada.
Moje pytanie- czy jest jakaś dystrybucja, lub czy może niedługo wyjść, która obsługiwałaby tą konfigurację (mam 2 dyski podpięte pod RAID)?

Aha. Proszę się zwracać w miarę prostym językiem, jestem nieco początkująca.

Z góry dziękuję.

flak

  • Gość
Serwer www za routerem
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-04-04, 19:28:04 »
Proszę o pomoc!
 > Bardzo chciałabym korzystać z linuksa, ale w przypadku takiego kosztu to odpada.
 > Moje pytanie- czy jest jakaś dystrybucja, lub czy może niedługo wyjść, która obsługiwałaby tą
 > konfigurację (mam 2 dyski podpięte pod RAID)?



Jaki RAID? Więcej konkretów. RAID to baaaaardzo szerokie pojęcie. Opowiedz dokładnie co masz w jakiej konfiguracji i jakiej firmy, (i co chcesz zrobić)




250 zł za rekompilację jądra? Nie łapie o co tu chodzi. Masz kontroler IDE z \\"RAID\\" ale dystrybucje które chcesz zainstalować go nie widzą, tak? Istnieje sterownik Linuxowy ale nie ma go w instalatorze (popraw mnie jeśli się mylę).



Ech... Sprubuje powróżyć z fusów, to będą tylko sugestie bo mam zamało informacji:

1. W takim razie musisz ściągnąc z netu świerze jądro systemowe Linux nagrać łatkę z sterownikiem i je skompilować.