Nowe posty

Autor Wątek: Archiwizacja plików i nazwa zmiennej  (Przeczytany 9164 razy)

Offline Rafal

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Archiwizacja plików i nazwa zmiennej
« dnia: 2006-03-16, 15:55:10 »
Witam. Mam taki problem. Nie moge zainstalowac Mandrake 10.1 z powodu wieszajacej sie instalacji. czasami wiesza mi sie nawet zaraz po wyborze jezyka, ale czescie juz przy samym instalowaniu pakieru rpm lub perla, czyli na samym poczatku. Problemem moze tez byc CD-Rom gdyz swoje juz przezyl i czasami sa z nim problem.Mam za to nagrywarke na SCSI i z niej chcialem zainstaloc ale niestety nie bardzo wiem jak.Po prostu wyskakuje mi komunikat o tym iz brak plyty w cd-rom a jak wybiore z listy urzadzenie(scsi-mod.ko) czy jako tak to chce bym cos wpisal jeszcze ale nie znam sie komplenie i nie wiem co mu podac.Mogl by mi ktos powiedziec o to w tym wszystkim chodzi i jak to zainstalowac z SCSI??

Offline whateva shaolinland

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
Archiwizacja plików i nazwa zmiennej
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-03-16, 14:41:32 »
Witam
mam skrypt dzięki któremu cron automatyczine robi mi kopie bezpieczeństwa różnych katalogów.
mniej więcej komenda pakowania wygląda tak
tar -zcvf /backup/$(date +%y.%m.%d).baza.tar.gz /samba/temp gps/
dzięki czemu powstaje mi plik np. 06.03.16.baza.tar.gz
chciałbym ten skrypt zmodyfikować troszkę, tak aby powstałem pliki miały nazwe
06.03.czwartek.tar.gz itd. i co tydzien następowało nadpisanie takiego pliku, dzięki czemu kopie będę mial robiona codziennie ale w miesiacu zostanie mi jeden plik.
moze Ci jakoś pomóc?
system do Debian.
dzięki wielkie

Offline de Laurent

  • Global Moderator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1197
    • Zobacz profil
Archiwizacja plików i nazwa zmiennej
« Odpowiedź #2 dnia: 2006-03-16, 20:57:50 »
2006-03-16 14:41:32 whateva napisał:

> Witam
 > mam skrypt dzięki któremu cron automatyczine robi mi kopie bezpieczeństwa różnych katalogów.
 > mniej więcej komenda pakowania wygląda tak
 > tar -zcvf /backup/$(date +%y.%m.%d).baza.tar.gz /samba/temp gps/
 > dzięki czemu powstaje mi plik np. 06.03.16.baza.tar.gz
 > chciałbym ten skrypt zmodyfikować troszkę, tak aby powstałem pliki miały nazwe
 > 06.03.czwartek.tar.gz itd. i co tydzien następowało nadpisanie takiego pliku, dzięki czemu
 > kopie będę mial robiona codziennie ale w miesiacu zostanie mi jeden plik.
 > moze Ci jakoś pomóc?
 > system do Debian.
 > dzięki wielkie

Zamiast %d napisz %A i to chyba wszystko... Co czwartek plik bedzie nadpisywany.

Przeczytaj tez obowiazkowo man date.

Offline whateva shaolinland

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
Archiwizacja plików i nazwa zmiennej
« Odpowiedź #3 dnia: 2006-03-17, 08:38:38 »
2006-03-16 20:57:50 de_laurent napisał:

> 2006-03-16 14:41:32 whateva napisał:
 >
 > > Witam
 >  > mam skrypt dzięki któremu cron automatyczine robi mi kopie bezpieczeństwa różnych
 > katalogów.
 >  > mniej więcej komenda pakowania wygląda tak
 >  > tar -zcvf /backup/$(date +%y.%m.%d).baza.tar.gz /samba/temp gps/
 >  > dzięki czemu powstaje mi plik np. 06.03.16.baza.tar.gz
 >  > chciałbym ten skrypt zmodyfikować troszkę, tak aby powstałem pliki miały nazwe
 >  > 06.03.czwartek.tar.gz itd. i co tydzien następowało nadpisanie takiego pliku, dzięki
 > czemu
 >  > kopie będę mial robiona codziennie ale w miesiacu zostanie mi jeden plik.
 >  > moze Ci jakoś pomóc?
 >  > system do Debian.
 >  > dzięki wielkie
 >
 > Zamiast %d napisz %A i to chyba wszystko... Co czwartek plik bedzie nadpisywany.
 >
 > Przeczytaj tez obowiazkowo man date.
Dzięki wielkie :)

Offline de Laurent

  • Global Moderator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1197
    • Zobacz profil
Archiwizacja plików i nazwa zmiennej
« Odpowiedź #4 dnia: 2006-03-17, 11:14:37 »
>  >  > tar -zcvf /backup/$(date +%y.%m.%d).baza.tar.gz

A, jeszcze, to nie wszystko... Wlasnie zauwazylem, ze bedzie nadpisywany ale tylko w danym miesiacu. Tak wiec, co miesiac bedziesz mial backup z ostatniego czwartku. Nie wiem czy tak mialo byc, czy chcesz zeby stary backup kasowal ci sie po wykonaniu pierwszego backupu w nowym miesiacu? Wtedy trzeba bedzie jeszcze nie co zmodyfikowac ten skrypt i dodac np. if...

Offline whateva shaolinland

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
Archiwizacja plików i nazwa zmiennej
« Odpowiedź #5 dnia: 2006-03-18, 13:36:24 »
2006-03-17 11:14:37 de_laurent napisał:

>  >  >  > tar -zcvf /backup/$(date +%y.%m.%d).baza.tar.gz
 >
 > A, jeszcze, to nie wszystko... Wlasnie zauwazylem, ze bedzie nadpisywany ale tylko w danym
 > miesiacu. Tak wiec, co miesiac bedziesz mial backup z ostatniego czwartku. Nie wiem czy tak
 > mialo byc, czy chcesz zeby stary backup kasowal ci sie po wykonaniu pierwszego backupu w nowym
 > miesiacu? Wtedy trzeba bedzie jeszcze nie co zmodyfikowac ten skrypt i dodac np. if...


tak ma być, raz w miesiacu cały tydzień zachowany :)
raz jeszcze dzięki wielkie.