Nowe posty

Autor Wątek: Linux Aurox - serwer  (Przeczytany 3947 razy)

izzy1985

  • Gość
Linux Aurox - serwer
« dnia: 2006-03-02, 23:18:54 »
Witam. Jestem początkujący. Chciałbym Sobie zainstalowac Suse 10. Jednak mam pare nurtujących mnie pytan i bardzo prosze was o pomoc.
A więc :

Mam obecnie 3 partycje windosowskie.Dwie z nich chce usunąc ( C,D ) i na ich miejscu zainstalowac Linuxa.
Jedną ( E ) chciałbym zostawić poniewaz ma ona 35 gb i cała zwiera niezbędne mi dane , których nie mam jak przenieść, nawet na chwile.

Mam do was pytanko , czy po instalacji Linuxa będę widzial tą partycje fat32 w linuxie i czy będe mógl sobie przenieść dane na partycje linuxową.

Pytanko numer 2 ( bardzo mi na nim zależy ) :
Załóżmy że przeniosłem już dane i chce usunąc partycje Windowsa. Więc usuwam.....Czy w tym momencie, po usnunięciu jej , mogę wolne miejsce jakoś domontowac/ dokleić do isteniejącej już partycji Linuxa czy to jest niewykonalne ??

Mam jeszcze jedno pytanie które mnie bardzo nurtuje. Czy gdybym z poziomu windowsa ( jeszcze przed instalką linuxa ) przekonwertował partycję E na system plików linuxa, to czy puzniej po zainstalowaniu Linuxa widział bym ją w systemie czy raczej nie ??>

Ps. Zaznaczam iż domyślnym systemem plików w Suse 10 jest ReiserFS

Offline Robert

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2516
    • Zobacz profil
Linux Aurox - serwer
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-03-03, 00:03:02 »
2006-03-02 23:18:54 izzy1985 napisał:

> Witam. Jestem początkujący. Chciałbym Sobie zainstalowac Suse 10. Jednak mam pare nurtujących
 > mnie pytan i bardzo prosze was o pomoc.
 > A więc :
 >
 > Mam obecnie 3 partycje windosowskie.Dwie z nich chce usunąc ( C,D ) i na ich miejscu
 > zainstalowac Linuxa.
 > Jedną ( E ) chciałbym zostawić poniewaz ma ona 35 gb i cała zwiera niezbędne mi dane , których
 > nie mam jak przenieść, nawet na chwile.
 >
 > Mam do was pytanko , czy po instalacji Linuxa będę widzial tą partycje fat32 w linuxie