Nowe posty

Autor Wątek: Java ale na AMD64  (Przeczytany 13407 razy)

grzech75

  • Gość
Java ale na AMD64
« dnia: 2006-02-11, 14:50:22 »
Witam.
Tydzień temu zacząłem korzystać z Linux Mandriva. Mój problem dotyczy oczywiście instalacji oprogramowania. Nie mogę przeprowadzić procesu instalacji żadnego programu z plików tar.gz. System nie wykonuje polecenia \\'make\\'. Wszystko jest ok. do momentu wpisania ./configure. Potem tylko krew, pot i łzy. Proszę poradę (uwzględniając, że jestem całkowicie zielony w kwestii linuxa).

  • Gość
Java ale na AMD64
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-02-11, 17:00:05 »
> System nie wykonuje polecenia \\'make\\'. Wszystko jest ok. do momentu wpisania ./configure.

Trzeba by więc polecenie make zainstalować. A poza tym - i tak lepiej z urpmi i dodatkowych repozytoriów korzystać.

zebra

  • Gość
Java ale na AMD64
« Odpowiedź #2 dnia: 2006-02-11, 18:08:23 »
2006-02-11 14:50:22 grzech75 napisał:

> Witam.
 > Tydzień temu zacząłem korzystać z Linux Mandriva. Mój problem dotyczy oczywiście instalacji
 > oprogramowania. Nie mogę przeprowadzić procesu instalacji żadnego programu z plików tar.gz.
 > System nie wykonuje polecenia \\'make\\'. Wszystko jest ok. do momentu wpisania ./configure. Potem
 > tylko krew, pot i łzy. Proszę poradę (uwzględniając, że jestem całkowicie zielony w kwestii
 > linuxa).

Rzecz podstawowa - linux zawsze informuje co jest nie tak, tylko trzeba czytać. Na czym zatrzymuje sie polecenie ./configure? Ostatnie linijki przeczytaj, ze szczególną uwagą na słowo \\"error\\".
Zazwyczaj brakuje kilku lub kilkunastu pakietów, o ile w ogóle masz jakis compilator w systemie. Jak nie rozumiesz co linux \\"mówi\\", to wklej tutaj wynik ./configure jakiegos programu i ktos ci wytłumaczy.

coyte

  • Gość
Java ale na AMD64
« Odpowiedź #3 dnia: 2006-02-16, 20:06:28 »
Też mam ten problem. Od niedawna używam linuxa madrivii 05, i nie idzie nic zainstalować. wklejam wynik z ./configure:

checking build system type... i686-pc-linux-gnu