Nowe posty

Autor Wątek: amule - dziwny problem z uruchomieniem  (Przeczytany 21362 razy)

jezior

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #30 dnia: 2006-02-08, 19:09:25 »
2006-02-08 18:53:43 get_n napisał:

> eh spoko

calkiem spoko ;-)

 > \\'bronilem\\' poleconego na innym forum artykulu
 > i chodzi dokladnie o w/w zdanie

Nie broniles bo autor napisal dobrze.

 > coz albo ja wyciagnalem nielogiczne wnioski albo autor
 > byl w niewiedzy.

Autor tego howto patrzyl na ciecie ruchu ze swojego punktu widzenia czyli [eth0 -- serwer -- (jego punkt widzenia) --eth1] --> [klienci]
Ty zastosowales jego punkt widzenia do swojej sytuacji ktora jest zupelnie inna niz opisana w tym artykule.

 > dzieki za podpowiedz, teraz bede sie meczyl z ltraf

Nie ma sprawy.

jezior

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #31 dnia: 2006-02-08, 19:15:10 »
2006-02-08 18:27:50 get_n napisał:

 > teraz musze powalczyc zeby nie bylo to wahanie jedna sekunda 120 kb/s 2 sekundy 0 kb/s i tak na

Tego nie obejdziesz przez htb. Niestety tak dziala kolejkowanie.
Byl kiedys tak modul do jadra shaperd (moze nadal jest?). Tym modulem dasz rade osiagnac dokladnie to co chcesz.

Aha shaperd --> nie mylic modulu jadra ze skryptami shaperd opartymi nawet chyba na htb

get_n

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #32 dnia: 2006-02-08, 19:29:19 »
Tu nie chodzi o sytuacje tylko o przekaz jaki niesie to co zostalo napisane.

\\"HTB potrafi ograniczac predkosc tylko wysylanych danych na interfejsie. Nie potrafi samo
 > w sobie kontrolowac i zarzadzac ruchem, ktory na ten interfejsc przychodzi. Z tego powodu
 > klopotliwe troszeczke staje sie ograniczanie uploadu uzytkownikow, poniewaz to sa przychodzace
 > dane do interfejsu.\\"

biorac obie sytuacje [net]<->[workstation z htb] czy [net]<->[serwer z htb]<-[workstation]
wynika z wyzej napisanego ze htb nie radzi sobie z ruchem w ktoras strone  (2 zdanie cytatu), nie wazne w ktora bo ten przyklad pokazal ze (przynajmniej sumarycznie obnizyl transfer - bo u mnie skacze max-0) zadziala w obu przypadkach, co obala to zdanie ze w ktoras strone sobie nie poradzi.

get_n

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #33 dnia: 2006-02-08, 19:31:09 »
poprawka ost. zdanie:
->zadziala co do transferu w ktorakolwiek strone, co obala to zdanie ze w ktoras strone sobie nie poradzi.

jezior

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #34 dnia: 2006-02-08, 19:34:08 »
2006-02-08 19:29:19 get_n napisał:

 > wynika z wyzej napisanego ze htb nie radzi sobie z ruchem w ktoras strone  (2 zdanie cytatu),

Zgadza sie, nie radzi sobie z upload

 > nie wazne w ktora bo ten przyklad pokazal ze (przynajmniej sumarycznie obnizyl transfer - bo u
 > mnie skacze max-0) zadziala w obu przypadkach, co obala to zdanie ze w ktoras strone sobie nie
 > poradzi.

Ech... nadal nie rozumiesz... Sorki, ale jak nie zaczniesz czytac ze zrozumieniem to ja juz nie mam nic wiecej do dodania, jeszcze zebys przynajmniej nie dorabial do tego swojej teorii to byloby znosnie... a tak znow trollujesz...


grzes

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #35 dnia: 2006-02-08, 19:44:31 »
 >
 > Ech... nadal nie rozumiesz... Sorki, ale jak nie zaczniesz czytac ze zrozumieniem to ja juz nie
 > mam nic wiecej do dodania, jeszcze zebys przynajmniej nie dorabial do tego swojej teorii to
 > byloby znosnie... a tak znow trollujesz...
 >
 >
jezior nie szkoda ci czasu ??

jezior

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #36 dnia: 2006-02-08, 19:48:06 »
2006-02-08 19:44:31 grzes napisał:

 > jezior nie szkoda ci czasu ??

No wlasnie mam od czasu do czasu takie napady i probuje daremnie ludzi nawracac... Na szczescie to tylko napady i czesto mi sie nie zdarza :D

get_n

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #37 dnia: 2006-02-09, 09:31:35 »
No nie chcialbym ci czasu zabierac, ale w wolnym czasie napisz z ktorym transferem htb sobie nie radzi, o czym pisze autor artykulu. bo ja widze ze radzi sobie z wychodzacym i przychodzacym.

jezior

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #38 dnia: 2006-02-09, 09:40:10 »
2006-02-09 09:31:35 get_n napisał:

> No nie chcialbym ci czasu zabierac, ale w wolnym czasie napisz z ktorym transferem htb sobie nie
 > radzi, o czym pisze autor artykulu. bo ja widze ze radzi sobie z wychodzacym i przychodzacym.

juz pisalem...
nie radzi sobie z upload, zaleznie od punktu widzenia ( widze ze nie radzisz sobie z abstrakcyjnym modelem myslenia charakterystycznym dla gatunku ludzkiego) bedzie to ruch wychodzacy lub przychodzacy

W Twoim i  w tylko Twoim przypadku przy pomocy htb nie ograniczysz ruchu wychodzacego z workstacji czyli upload, natomiast jestes w stanie kontrolowac download.

W przypadku artykulu opisanego na forum slackware, nie mozna ograniczyc tego co wysylaja klienci czyli jakby nie bylo z punktu widzenia (autora) routera jest to ruch przychodzacy.
Czepiles sie jak rzep psiego ogona slow wychodzacy -- przychodzacy, niezwazajac zupelnie na punkt widzenia tych ktorzy stosuja ww. okreslenia.
Czy wyrazilem sie jasno?

get_n

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #39 dnia: 2006-02-09, 10:09:42 »
zgodnie z przykladem:
(1) tc qdisc del root dev eth0
(2) tc qdisc add dev eth0 root handle 1:0 htb
(3) tc class add dev eth0 parent 1:0 classid 1:1 htb rate 10mbit ceil 10mbit
(4) tc class add dev eth0 parent 1:1 classid 1:2 htb rate 5mbit ceil 10mbit
(5) tc filter add dev eth0 protocol ip parent 1:0 u32 match ip dst 192.168.2.2 flowid 1:2

serwer z htb ma ppp0 po stronie internetu i eth0 po stronie sieci lokalnej.
chyba zgodzisz sie ze to co jest downloadem w sieci lokalnej, bedzie uploadem na serwerze ktory udostepnia lacze tej sieci.
dla mnie w/w regulka steruje downloadem w sieci lokalnej, a wiec uploadem po stronie serwera, zgadza sie?

jezior

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #40 dnia: 2006-02-09, 10:25:44 »
2006-02-09 10:09:42 get_n napisał:

 > serwer z htb ma ppp0 po stronie internetu i eth0 po stronie sieci lokalnej.
 > chyba zgodzisz sie ze to co jest downloadem w sieci lokalnej, bedzie uploadem na serwerze ktory
 > udostepnia lacze tej sieci.
 > dla mnie w/w regulka steruje downloadem w sieci lokalnej, a wiec uploadem po stronie serwera,
 > zgadza sie?

Nie.
Zastanow sie co robi router. Zeby Ci sie szare komorki nie przegrzaly to napisze.
Router route\\'uje pakiety czyli po polsku przekazuje.
Wiec ruch jaki wygeneruja klienci sciagajac cos i po ich stronie i po stronie serwera bedzie to download bo router tylko przekazuje pakiety i tez te pakiety musi ŚCIĄGNĄĆ
Tak samo to co wysylaja klienci również router z ppp0 musi WYSŁAĆ

Strumien download \\"idzie w prawo\\" i jego da sie ograniczać
Strumienia upload idącego w lewo nie da sie przy pomocy htb ograniczyc.

Reasumujac. Odczep sie slow przychodzacy wychodzacy bo one zaleza od punktu widzenia.

Moze w ten sposob:
htb dziala na eth0 ( nie wazne ile komp z htb ma interfejsow sieciowych)

--------------------------------> download
z pakietami idacymi w prawo htb sobie radzi
upload<---------------------------------
z pakietami idacymi w lewo htb sobie nie radzi

get_n

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #41 dnia: 2006-02-09, 10:36:54 »
2006-02-09 10:25:44 jezior napisał:

 > Nie.
 > Zastanow sie co robi router. Zeby Ci sie szare komorki nie przegrzaly to napisze.
 > Router route\\'uje pakiety czyli po polsku przekazuje.
 > Wiec ruch jaki wygeneruja klienci sciagajac cos i po ich stronie i po stronie serwera bedzie to
 > download bo router tylko przekazuje pakiety i tez te pakiety musi ŚCIĄGNĄĆ
 > Tak samo to co wysylaja klienci również router z ppp0 musi WYSŁAĆ
 >
 > Strumien download \\"idzie w prawo\\" i jego da sie ograniczać
 > Strumienia upload idącego w lewo nie da sie przy pomocy htb ograniczyc.
 >
 > Reasumujac. Odczep sie slow przychodzacy wychodzacy bo one zaleza od punktu widzenia.
 >
 > Moze w ten sposob:
 > htb dziala na eth0 ( nie wazne ile komp z htb ma interfejsow sieciowych)
 >
 > --------------------------------> download
 > z pakietami idacymi w prawo htb sobie radzi
 > upload<---------------------------------
 > z pakietami idacymi w lewo htb sobie nie radzi
rozumiem to tak:

serwer            download          workstation
[eth0]--------------------------------------->[eth1]

serwer           upload           workstation
[eth0]<-----------------------------------[eth1]

tak?

jezior

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #42 dnia: 2006-02-09, 10:46:52 »
2006-02-09 10:36:54 get_n napisał:

 > serwer            download          workstation
 > [eth0]--------------------------------------->[eth1]
 >
 > serwer           upload           workstation
 > [eth0]<-----------------------------------[eth1]
 >
 > tak?

Tak, ale jest to wyrwane z kontekstu topologii sieci.
Widze ze znow przygotowujesz sie do forsowania swojego ograniczonego sposobu myslenia.

PLONK

Nie placa mi za to, nie musze Cie niczego uczyc ani niczego uswiadamiac.

get_n

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #43 dnia: 2006-02-09, 10:51:40 »
2006-02-09 10:46:52 jezior napisał:

> 2006-02-09 10:36:54 get_n napisał:
 >
 >  > serwer            download          workstation
 >  > [eth0]--------------------------------------->[eth1]
 >  >
 >  > serwer           upload           workstation
 >  > [eth0]<-----------------------------------[eth1]
 >  >
 >  > tak?
 >
 > Tak.

ograniczenie uploadu na w/w diagramie
tc qdisc del root dev eth0
tc qdisc add dev eth0 root handle 1:0 htb
tc class add dev eth0 parent 1:0 classid 1:1 htb rate 10kbit ceil 10kbit
tc filter add dev eth0 protocol ip parent 1:0 u32 match ip src $IP_eth1 flowid 1:1

get_n

  • Gość
amule - dziwny problem z uruchomieniem
« Odpowiedź #44 dnia: 2006-02-09, 10:53:33 »
lub ogolnie na interfejsie serwera:

tc qdisc del root dev eth0
tc qdisc add dev eth0 root handle 1:0 htb
tc class add dev eth0 parent 1:0 classid 1:1 htb rate 10kbit ceil 10kbit
tc filter add dev eth0 protocol ip parent 1:0 u32 match ip src $IP_eth0 flowid 1:1

co dziala wlasnie u mnie tylko w polaczeniu z internetem.