Nowe posty

xx Problem ze sterownikami. (5)
2024-04-13, 21:25:16
xx Instalacja xfce4 (2)
2024-04-13, 16:20:17
xx Serie kompilacji bez instalacji dla “emerge” w Gentoo (2)
2024-04-08, 18:40:04
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (17)
2024-04-05, 10:03:46
xx Problem z Linux Lite po instalacji (3)
2024-04-03, 14:23:40
xx Jak właczyć num locka przy starcie systemu debian 12? (12)
2024-04-02, 17:43:54
xx Brak dźwieku w systemie. (5)
2024-04-02, 16:13:41
xx Dystrybucja pod HP Omen (7)
2024-03-29, 11:33:05
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
2024-03-27, 21:08:23
xx Ile pingwinów? (1)
2024-03-27, 08:59:24

Autor Wątek: Segmentation fault  (Przeczytany 1680 razy)

Offline zero000

  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Segmentation fault
« dnia: 2023-11-02, 07:00:52 »
Potrzebuje cos sprawdzić z modem do gry. Zainstalowałem Ubuntu w WSL w Win11.

Uruchamiam ./start.sh i wyrzuca:

Segmentation fault    ./"Torment64"

W skrypcie tym jest:

# Actions
run_game() {
 echo "Running ${GAME_NAME}"
 arch="$(uname -m)"
 cd game
 if [ "$arch" == "x86_64" ]
 then
    ./"Torment64"
 else
    ./"Torment"
 fi   
}

Nie mogę uruchomić bezpośrednio ./Torment64 - ponieważ nie ładuje starych bibliotek potrzebnych do gry. Trzeba w skrypcie dodać:

# Add old libraries
export LD_LIBRARY_PATH="/home/username/GOG Games/Planescape Torment Enhanced Edition/libs"

Moje pytanie brzmi, jak przerobić ten fragment ./start.sh aby uruchamiał Torment64?

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3056
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #1 dnia: 2023-11-02, 08:55:04 »
Dodać tę linijkę przed if.

Q: Dlaczego nie uruchamiasz wersji Windowsowej? WSL nie jest dostosowany do uruchamianie gier...
Paweł Kraszewski
~Arch/Void/Gentoo/FreeBSD/OpenBSD/Specjalizowane customy

Offline zero000

  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #2 dnia: 2023-11-02, 09:17:07 »
Dodać tę linijkę przed if.

Q: Dlaczego nie uruchamiasz wersji Windowsowej? WSL nie jest dostosowany do uruchamianie gier...

Którą linijkę?

Chcę sprawdzić moda jak zachowuje się pod linuxem ;P. Jest inny jakiś sposób na to?

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3056
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #3 dnia: 2023-11-02, 09:22:24 »
Cytuj
Chcę sprawdzić moda jak zachowuje się pod linuxem
To dlaczego sprawdzasz pod Windowsem? WSL!=Linux

Cytuj
Którą linijkę?
Bo ja wiem... Może tę podaną przez ciebie? export LD_LIBRARY_PATH= ?
Paweł Kraszewski
~Arch/Void/Gentoo/FreeBSD/OpenBSD/Specjalizowane customy

Offline zero000

  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #4 dnia: 2023-11-02, 09:34:41 »
To samo.

A gdyż nie mam dostępu do linuxa obecnie, a chciałem coś sprawdzić. Nie istotne.
Niestety coś jest nie tak. Chyba w tym WSL się nie uda...

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3056
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #5 dnia: 2023-11-02, 12:17:20 »
To samo.

Z ciekawości... Oczywiście poprawiłeś ścieżkę w export-cie na poprawną dla Twojego systemu i użytkownika?
Paweł Kraszewski
~Arch/Void/Gentoo/FreeBSD/OpenBSD/Specjalizowane customy

Offline zero000

  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #6 dnia: 2023-11-02, 12:39:12 »
Dla użytkownika tak, ale systemu? Tzn.?

Ale udało mi się dograć te biblioteki, mimo to nadal wskakuje ten sam błąd. Trudno.

Edit:
Przeinstalowałem wszystko i już działa, nie wiem co było przyczyną.
« Ostatnia zmiana: 2023-11-03, 05:43:38 wysłana przez zero000 »