Gry w Linuksie > Gry

Gra ciągle nadpisuje plik konfiguracyjny...

(1/2) > >>

zero000:
Cześć,

Potrzebuję uruchomić konoslę debugowania, lub jak kto woli cheatowania w grze Planescape Torment EE.

Odbywa się to w ten sposób, że do pliku Baldur.lua dopisuje się linijkę: SetPrivateProfileString('Program Options','Debug Mode','1′)

Pod windowsem nie ma porblemu, dopisuję oraz zapisuję plik i gitara.

Pod debianem jednak co zapiszę i uruchomię grę, linijka z tym dodanym przeze mnie wierszem sobie znika i nie działa konsola w grze.

Jestem laikiem linuxowym, próbowałem nadawać uprawnienia temu plikowi, oraz tylko do odczytu itd. Nic.

Czy jest na to sposób?

robson75:
Spróbuj potraktować ten plik

--- Kod: ---
chattr +i nazwa_pliku
--- Koniec kodu ---
wykonaj komendę jako root.

Uniemożliwi to nadpisanie pliku.

zero000:
Dzięki, faktycznie teraz już nie nadpisuje.
Ale okazuje się że musi być coś jeszcze z tym związanego gdyż nie reaguje na tą linijke debug.

Wygląda to tak, na przykładzie opcji ciągłego biegu postaci w grze, za którą odpowiada: SetPrivateProfileString('Game Options','Always Run','1')

Gdy zaznaczę tę opcję w grze z 0 wskakuje na 1 i jest ok. Ale gdy ręcznie edytuje w mousepad z 0 na 1 i robię chattr +i to gra jakby nie widziała, że jest 1.

Co więcej, usunąłem zawartość Baldur.lua, zrobiłem chattr +i gra i tak odpala, chociaż zmian opcji nie zapisuje - jakiś bufor się gdzieś tworzy, czy co?

No cóż, jeszcze się z tym pobawię...

Problem rozwiązany: chodziło o złe znaki, powinno być '1' - a były jakieś inne i wykrzaczało wszelkie zmiany :D.

robson75:
Jeszcze jedno, kiedy będziesz chciał usunąć ten plik to nie dasz rady nawet jako root, ponieważ chattr  nałożyło na niego blokadę. Aby odblokować go

--- Kod: ---
chattr -i plik
--- Koniec kodu ---

MilouSiebenga: